2017-09-21, 16:46
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=4CsNSf8Arx8

Otroligt dekadent. Jag blev faktiskt illamående av detta. Kom att tänka på Carl Michael Bellman och hans entourage av någon anledning. Och Toulouse Lautrec. Och kan det vara von Bengtson på slutet i röd kjol..? Det här är inte människor som man skulle vilja att ens dotter skulle umgås med, så mycket är säkert. Och helst inte ens son heller.

Nej alltså, ni kanske har rätt. M kanske ÄR galen..? Med sexuella förtecken..? Men det är så himla synd att han ska ha en sådan dekadent sida, för när man ser honom hålla föredrag och prata om sina raketer och ubåtar, så verkar han ju så bra: intelligent, engagerad, entusiastisk, peppande och positiv.

Hittade ingenting dekadent. Eller menar du att den barbröstade tjejen var dekadent?
Det här var en helt vanlig kulturföreställning, dessutom underbart framförd på en ubåt. Gillade det jag såg. Kreativt, annorlunda och roligt
Citera
2017-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Du kan sluta leta, för det har inte skett någon sådan inspektion.

Ja ,jag ger mig. Jag kanske hade läst det här på FB ursprungligen.
Jag antar att skjutjärns-cojbojsaren kan presenter källa på motsatsen iallafall.
Dvs att Sjöfartsmyndigheten inte lägger sig i att Köpenhamsborna forslar raketramp med 1,6 ton tung explosiv raket ut genom Köpenhamns utlopp. De är ju väldigt liberala i Danmark ju. Men man undrar ju lite ändå.
Citera
2017-09-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det spektakulära var en luftballong han skulle flyga med. Och polis på marken skulle jaga honom. Han är en pajas med enormt bekräftelse- och uppmärksamhetsbehov. Nå, nu får han det väl tillgodosett.

Poppis med luftballongsbrott bland mordmisstänkta tydligen. Även Kaj Linna sägs ha funderat i såna banor.
Citera
2017-09-21, 17:15
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [B
Picasso[/b]2|61846635]Kan man inte säga "såg"? De andra orden krånglar bara till det och är till för snickare som vet vad de sysslar med. Få här vet skillnaden mallan fogsvans, bågfil och fan allt.

Jo. Såg blir bra. Säg såg i stället.
Citera
2017-09-21, 18:07
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Och varför skilja på segelbåt, motorbåt och ubåt?
Säg båt helt enkelt?
Och varför skilja på mord, dråp, och vållande?
Säg olycka istället.
😏
Citera
2017-09-21, 18:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Var kommer uppgiften om förmiddag ifrån? Hittade du bara på nu igen?
Jag har letat igenom utdrag från häktningsförhandlingen nu men kan fan inte hitta nån som skriver ut exakt tidpunkt. Vittnet måste väl för bövelen minnas ungefärlig tidpunkt kan man ju tycka. Men jag hittade iaf att PM påstår att han några gånger tidigare har använt en fogsvans i ubåten och att den hänger på sin plats i verkstan. Vilket den alltså inte gör eftersom att den är försvunnen.

Citat:
Anklager Jacob Buch Jepsen spurgte, om Peter Madsen havde haft en sav ombord på ubåden?

Den drabssigtede svarede, at han nogle gange har haft en fukssvans ombord.

Var den ombord, da du sejlede med Kim Wall?, ville anklager gerne vide.

- Nej. Den hænger på sin plads i værkstedet, siger Peter Madsen.
Men jag har inte hittat nån uppgift om vad PM påstår ha använt fogsvansen till däremot.
Citera
2017-09-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallongas
Och varför skilja på segelbåt, motorbåt och ubåt?
Säg båt helt enkelt?
Och varför skilja på mord, dråp, och vållande?
Säg olycka istället.
😏
Det där är väl inte riktigt samma sak.
Citera
2017-09-21, 18:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du har ett söndrigt inlägg #24199 som behöver fixas, tack på förhand. Sen angående sågen så säger vittnesuppgiften att det är en fogsvans och det är också en fogsvans som saknas i PMs verkstad.

Citat:
Et vidne har set PM gå i retning af værkstedet med en fukssvans med orange håndtag den pågældende dag. Anklageren siger, at der ikke er fundet en sav af den karakter under ransagning. Forsvareren beder nu om at hele vidnets forklaring bliver dokumenteret. Her fremgår det, at vidnet forklarer, at han stod på Refshalevej, da han så Madsen passere ham i sydlig retning. Han så hurtig og målrettet ud og virkede, som han ikke ønskede kontakt. Med sig havde han en fukssvans med gul/orange håndtag, som han bar over sin skulder.
Citera
2017-09-21, 18:20
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja ,jag ger mig. Jag kanske hade läst det här på FB ursprungligen.
Jag antar att skjutjärns-cojbojsaren kan presenter källa på motsatsen iallafall.
Dvs att Sjöfartsmyndigheten inte lägger sig i att Köpenhamsborna forslar raketramp med 1,6 ton tung explosiv raket ut genom Köpenhamns utlopp. De är ju väldigt liberala i Danmark ju. Men man undrar ju lite ändå.
Vet du att raketen var explosiv när den transporterades eller gissar du där också? Raketer brukar inte bli explosiva innan bränslepåfyllning vilket brukar vara det sista momentet innan avfyring.
Citera
2017-09-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har letat igenom utdrag från häktningsförhandlingen nu men kan fan inte hitta nån som skriver ut exakt tidpunkt. Vittnet måste väl för bövelen minnas ungefärlig tidpunkt kan man ju tycka. Men jag hittade iaf att PM påstår att han några gånger tidigare har använt en fogsvans i ubåten och att den hänger på sin plats i verkstan. Vilket den alltså inte gör eftersom att den är försvunnen.

Men jag har inte hittat nån uppgift om vad PM påstår ha använt fogsvansen till däremot.

En fogsvans är en allroundsåg som mestadels används till trä. En sådan hör ju hemma i PM:s verkstad med träbyggen ( ramper, formar, stöttor, förpackningar av trä samt lite utav varje.)
Funkar även att såga i ben med.
Citera
2017-09-21, 18:36
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En fogsvans är en allroundsåg som mestadels används till trä. En sådan hör ju hemma i PM:s verkstad med träbyggen ( ramper, formar, stöttor, förpackningar av trä samt lite utav varje.)
Funkar även att såga i ben med.
Ja en fogsvans är säkert bland de bästa verktyg man kan använda för att snabbt stycka en kropp. Men frågan är ju då om fogsvansen har befunnit sig i ubåten av en ren tillfällighet eller som förberedelse för styckning? Om PM erkänner styckningen så måste han ju då kunna ge en bra förklaring till varför fogsvansen befann sig i ubåten annars så anar man ju att det var ett planerat mord.
Citera
2017-09-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja en fogsvans är säkert bland de bästa verktyg man kan använda för att snabbt stycka en kropp. Men frågan är ju då om fogsvansen har befunnit sig i ubåten av en ren tillfällighet eller som förberedelse för styckning? Om PM erkänner styckningen så måste han ju då kunna ge en bra förklaring till varför fogsvansen befann sig i ubåten annars så anar man ju att det var ett planerat mord.

Eftersom det är en allroundsåg kan han ju haft den av annan anledning med ombord på sin dykbåt.
Det går ju hjälpligt att såga i metall också. Han skulle kanske fixa någon liten skitbagatell på båten.
Om han planerat mord samt styckning så borde han ju haft en batteridriven motorsåg med. Eller en bensin eller dieseldriven. Jag är ej så insatt i motorsågar men jag läste på här nyss:
http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Motors%C3%A5g/0110/Motors%C3%A5g-f%C3%B6r-hem-och-fritid.aspx
Jag är ganska övertygad om att det finns motorsåg i PM:s verkstad.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-21 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in