2017-09-21, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då var v. Bengtson bara 12 år, och ett sådant underbarn tror jag ändå inte att han var.
'

Precis, det var just därför den exploderade.
Citera
2017-09-21, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=4CsNSf8Arx8

Otroligt dekadent. Jag blev faktiskt illamående av detta. Kom att tänka på Carl Michael Bellman och hans entourage av någon anledning. Och Toulouse Lautrec. Och kan det vara von Bengtson på slutet i röd kjol..? Det här är inte människor som man skulle vilja att ens dotter skulle umgås med, så mycket är säkert. Och helst inte ens son heller.

Nej alltså, ni kanske har rätt. M kanske ÄR galen..? Med sexuella förtecken..? Men det är så himla synd att han ska ha en sådan dekadent sida, för när man ser honom hålla föredrag och prata om sina raketer och ubåtar, så verkar han ju så bra: intelligent, engagerad, entusiastisk, peppande och positiv.

Så kul att du hittade till Pipaluk, Madsens favorit. Hade kunnat länka detta dekadenta gyckel tidigare men glömt, idag råkar jag vara lite bakis och ligger och asgarvar åt eländet och därför valde jag att lägga upp det i tråden. Men jag har inte alltid skrattat, råkar vara idag, och nej detta är inte Danmarks elit vi ser på klippen. Men det verkar tyvärr vara sånt här PM dras till. Skulle vara kul att få lite fler namn på PMs älskarinnor, Deidre och Pipaluk check

Jaså du funderar på om mannen i röd kjol kan vara von Bengtsson Jag funderar mer på om det är Madsen som står för "vuxendockorna" som de avsigkomna går runt och släpar på.
Citera
2017-09-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Så kul att du hittade till Pipaluk, Madsens favorit. Hade kunnat länka detta dekadenta gyckel tidigare men glömt, idag råkar jag vara lite bakis och ligger och asgarvar åt eländet och därför valde jag att lägga upp det i tråden. Men jag har inte alltid skrattat, råkar vara idag, och nej detta är inte Danmarks elit vi ser på klippen. Men det verkar tyvärr vara sånt här PM dras till. Skulle vara kul att få lite fler namn på PMs älskarinnor, Deidre och Pipaluk check

Jaså du funderar på om mannen i röd kjol kan vara von Bengtsson Jag funderar mer på om det är Madsen som står för "vuxendockorna" som de avsigkomna går runt och släpar på.

Där satte du den. Exakt mina vibbar när jag såg videon. Människor med alldeles för mycket fritid, och alldeles för låg intelligens. Vuxna människor som klär ut sig och viftar runt.
Citera
2017-09-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Den där fogsvansen har jag bara läst om här i tråden. Polisen däremot har pratat om en bågfil, minns jag. Fler och fler tycks ha googlat för att få veta vad en fogsvans är. Sen kan dom inte släppa ordet.

Snacka om trådsanning. Eftersom Mördarmadsen arbetat i metall först och främst, väljer jag att tro på polisen. Googla nu på bågfil kära forumister.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kim-wall-en-journalistisk-rost-som-tystnat/

https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/?search=b%C3%A5gfil&gclid=CKz1hvukttYCFRpeGQodSo0A Qg
Kan man inte säga "såg"? De andra orden krånglar bara till det och är till för snickare som vet vad de sysslar med. Få här vet skillnaden mallan fogsvans, bågfil och fan allt.
Citera
2017-09-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vi får hålla tummarna! Sjukt ändå, lyckas man göra sig av med kroppen tillräckligt bra och bara håller tyst verkar man vara "safe"....
Jo. Vi har ju ca 100 personer i Sverige som sitter inne på ganska långa straff helt oskyldiga. Så indiciemål är inte alltid så rättssäkert. Men med tillräckligt många indicier - blod, dna, kors-dna, och massor av annat, så bör man nog kunna få tillräckligt på Madsen. Men om det sen är Grovt vållande till annans död, eller mord, låter jag vara osagt. Men i slutändan tror jag han kommer sitta inne i ganska många år faktiskt. Isolerad i rädsla att bli påpucklad av medinternerna. Stackars Madsen.
Citera
2017-09-21, 15:22
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Tror du ja.
Tror jag med. Trott sedan trådstart. Något annat är bara naivt att tro. Eller du kanske köper hans luckhistoria?
Citera
2017-09-21, 15:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
EFTERSOM NÅGON SCHABBLAT TILL DET HELA

...och kapat en citering och någon annan velat förstärka en citering genom att göra texten fetare, men dessa personer missat att förhandsgranska, så har det blivit för få eller många av dessa tecken [ ] Därmed har ett antal användare blivit felciterade. Jag har därför gått in i somligas inlägg och fixat till citeringen. Inte tagit bort något som skrivits - bara felaktiga [ eller ]. Nu tror jag rätt person citeras.

Så glöm inte att förhandsgranska inlägget och se vem som citeras och om det är rätt person. Eftersom det stort sett nästan bara sker i denna tråd, så ber jag er kolla NOGA, för i detta fall är det den personliga faktorn som varit framme - dvs det kan mycket väl vara du eller du.

/Mod
Citera
2017-09-21, 15:59
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan man inte säga "såg"? De andra orden krånglar bara till det och är till för snickare som vet vad de sysslar med. Få här vet skillnaden mallan fogsvans, bågfil och fan allt.
Skulle tro att 98% av trådläsarna vet skillnaden på en fogsvans och en bågfil. Det är min innerliga förhoppning i alla fall.
Citera
2017-09-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Var kommer uppgiften om förmiddag ifrån? Hittade du bara på nu igen?

Det var inget påstående utan mitt läsminne.
Jag har kollat det nu och det ska vara "under dagen samma dag som Ubåten försvann".
Ja, du Cojbojsaren. Du är allt en stjärnskytt som skjuter hej vilt omkring dig.
I brist på något eget att bidra med.
Citera
2017-09-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Vi har ju ca 100 personer i Sverige som sitter inne på ganska långa straff helt oskyldiga. Så indiciemål är inte alltid så rättssäkert. Men med tillräckligt många indicier - blod, dna, kors-dna, och massor av annat, så bör man nog kunna få tillräckligt på Madsen. Men om det sen är Grovt vållande till annans död, eller mord, låter jag vara osagt. Men i slutändan tror jag han kommer sitta inne i ganska många år faktiskt. Isolerad i rädsla att bli påpucklad av medinternerna. Stackars Madsen.
Yes, nej, det är sant. Man får ju se såna här exempel som extremfallen, och hur man än drar en gräns kommer det alltid finnas exempel på folk som antingen absolut ska sitta inne (men inte gör det) eller folk som sitter inne (men absolut inte ska det). I slutet är det ju någon form av rättsäkerhet som ska till och som du säger kan man kanske skapa sig i en helhetsbild utan PM:s egna ord i just det här fallet, men det måste vara SÅ frustrerande att vara åklagare/polis i ett fall där man 100% vet att någon är skyldig men inte har "the smoking gun" så att säga och personen bara sitter tyst eller blåljuger...

Yes, antagligen och förhoppningsvis. Om inte annat är ju hela hans publika persona bränd som sagt Pratade med en danska häromveckan som sa något om att han tidigare sagt att han ville göra något "spektakulärt" att bli ihågkommen av, nu tror jag inte det här var det men man kan ju vara ganska säker på att det här kommer vara det 98% kommer förknippa honom med framöver...
Citera
2017-09-21, 16:19
Medlem
Citat:
Yes, nej, det är sant. Man får ju se såna här exempel som extremfallen, och hur man än drar en gräns kommer det alltid finnas exempel på folk som antingen absolut ska sitta inne (men inte gör det) eller folk som sitter inne (men absolut inte ska det). I slutet är det ju någon form av rättsäkerhet som ska till och som du säger kan man kanske skapa sig i en helhetsbild utan PM:s egna ord i just det här fallet, men det måste vara SÅ frustrerande att vara åklagare/polis i ett fall där man 100% vet att någon är skyldig men inte har "the smoking gun" så att säga och personen bara sitter tyst eller blåljuger...

Yes, antagligen och förhoppningsvis. Om inte annat är ju hela hans publika persona bränd som sagt Pratade med en danska häromveckan som sa något om att han tidigare sagt att han ville göra något "spektakulärt" att bli ihågkommen av, nu tror jag inte det här var det men man kan ju vara ganska säker på att det här kommer vara det 98% kommer förknippa honom med framöver...
Det spektakulära var en luftballong han skulle flyga med. Och polis på marken skulle jaga honom. Han är en pajas med enormt bekräftelse- och uppmärksamhetsbehov. Nå, nu får han det väl tillgodosett.
Citera
2017-09-21, 16:42
Medlem
Citat:
Vad tror ni oddsen är att han åker dit då? Alltså. Jag tänker på Mats Alm // mordet på Linda Chen - där kunde inte mats dömas för mord iom att hennes kropp var så illa åtgången att det inte gick att fastställa dödsorsak. Tror det var GW som sa något i stil med "man vet ju inte, hon kan ha hoppat ut ur bilen och dött på det viset", just då MA aldrig gav med sig om hur själva händelseförloppet var. Alltså, man visste att han ljög om vad som hänt, men man kunde inte visa vad som hänt, så han blev dömd för det man kunde döma honom för (brott mot griftefriden typ, iom att han flyttat på hennes kropp och försökt bränna upp den). Är vi inte i en liknande situation med KW här? Alltså, står PM fast vid olycko-förloppet så kanske rätten ser att han visserligen styckat henne, men inte kunna bevisa att han faktiskt mördat henne? Då blir det ju inte "så" allvarlig dom, även om han såklart bränt sitt personliga varumärke (men inte utan lite nya fans iofs!)

Svårt att sätta odds, ganska lite fakta har läckt från polisen från undersökningar och vittnesmål. Utan de övriga kroppsdelarna, och t.o.m. med om, är mitt tips att oddsen att han åker dit för dråp/mord ganska höga, d.v.s. liten sannolikhet. Att det blir styckning och något ansvar för "olyckan" är nog ganska klart. Det blir nog ett fall som tas till nästa rättsinstans, oavsett utfall, är min bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in