Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jo. Vi har ju ca 100 personer i Sverige som sitter inne på ganska långa straff helt oskyldiga. Så indiciemål är inte alltid så rättssäkert. Men med tillräckligt många indicier - blod, dna, kors-dna, och massor av annat, så bör man nog kunna få tillräckligt på Madsen. Men om det sen är Grovt vållande till annans död, eller mord, låter jag vara osagt. Men i slutändan tror jag han kommer sitta inne i ganska många år faktiskt. Isolerad i rädsla att bli påpucklad av medinternerna. Stackars Madsen.

Yes, nej, det är sant. Man får ju se såna här exempel som extremfallen, och hur man än drar en gräns kommer det alltid finnas exempel på folk som antingen absolut ska sitta inne (men inte gör det) eller folk som sitter inne (men absolut inte ska det). I slutet är det ju någon form av rättsäkerhet som ska till och som du säger kan man kanske skapa sig i en helhetsbild utan PM:s egna ord i just det här fallet, men det måste vara SÅ frustrerande att vara åklagare/polis i ett fall där man 100% vet att någon är skyldig men inte har "the smoking gun" så att säga och personen bara sitter tyst eller blåljuger...
Yes, antagligen och förhoppningsvis. Om inte annat är ju hela hans publika persona bränd som sagt

Pratade med en danska häromveckan som sa något om att han tidigare sagt att han ville göra något "spektakulärt" att bli ihågkommen av, nu tror jag inte det här var det men man kan ju vara ganska säker på att det här kommer vara det 98% kommer förknippa honom med framöver...