2017-09-21, 17:17
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Gå tillbaka och haussa ditt pissbolag Anoto istället. Mer nyemissioner på g där.

Seså,du får komma ut ur skamhörnan nu och förklara oss vad som händer? Skulle vi inte passera 40kr eller nått redan?
Anoto är iaf upp 25% sen dess och FPC verkar vara ner nästan 30%. Ibland måste man se lite nyktert på andras input och inte bara se att aktien fallit snart 90% och måste upp igen. Finns ju nån anledning till det troligen.
2017-09-21, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Med vad man vet nu är ju bolaget övervärderat ja men det finns en potential i nya marknader och nu tror man ju dessutom att det kommer igång ganska snart med kort, lås m.m...konkurrensen är hård men kan det innebära att Fingerprint är en av få som blir herre på täppan ! Är Fingerprint det nya Fingerprint ? Risk/reward är intressant på dessa nivåer. Jag tror man skall lämna historiken nu och se på potentialen, bolaget tjänar pengar och har tillväxt och nya marknader väntar.

Nej, Fingerprint är det nya Framfab.
2017-09-21, 21:06
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Seså,du får komma ut ur skamhörnan nu och förklara oss vad som händer? Skulle vi inte passera 40kr eller nått redan?
Anoto är iaf upp 25% sen dess och FPC verkar vara ner nästan 30%. Ibland måste man se lite nyktert på andras input och inte bara se att aktien fallit snart 90% och måste upp igen. Finns ju nån anledning till det troligen.
Får ändå ge dig en elogé för att inte brusa upp och ge igen på pajkastningen som många ger dig hahahah
Nice work Alien
2017-09-22, 01:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Undra vad FING står vid Q3-rapporten?
2017-09-22, 04:14
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Får ändå ge dig en elogé för att inte brusa upp och ge igen på pajkastningen som många ger dig hahahah
Nice work Alien

Haha tack! Men var säker på att det här blir bra tillslut och skrattar bäst som skrattar sist
Många dömer ut en aktie bara för att den haft dålig historik men utveckling kostar men nu är den tiden förbi äntligen.
Senast redigerad av alienfin 2017-09-22 kl. 04:18.
2017-09-23, 13:08
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magzz
Du lyckades övertala mig ju och sen la jag inte in så mycket pengar heller [:P] men tror du att den dippar ner som i fredags igen eller jobbar sig sakta uppåt mot 160 nu? Tänkte om man skulle avbryta och försöka köpa när den är lägre igen eller ha det kvar och se det långsiktigt
Eller 23 kronor 2 år senare.
2017-09-24, 07:18
Medlem
Jo jag håller med värderingen är hög men jag tror man skall se framtiden och där finns det möjligheter. Tror på kraftig vändning i nya vertikaler.
2017-09-24, 09:53
Medlem
Tror att kursen kommer rusa korten är ju redan här WOW. TURNAROUND
2017-09-24, 11:23
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tror att kursen kommer rusa korten är ju redan här WOW. TURNAROUND

Varför ska kursen rusa? Har du ngn aning om hur mkt kort som ska ut för att ens försvara dagens BV? Hur mkt kort ska de sälja på den dealen? Kommer de verkligen få 30kr brutto per kort? Låter dyrt..
2017-09-24, 12:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Varför ska kursen rusa? Har du ngn aning om hur mkt kort som ska ut för att ens försvara dagens BV? Hur mkt kort ska de sälja på den dealen? Kommer de verkligen få 30kr brutto per kort? Låter dyrt..
Jag gick ur i måndags, nog får vara nog. Precis, vadå rusning mot vad? 30 spänn? Drömnivåerna kring 100 spänn ligger minst 5-6 år bort.
2017-09-24, 15:43
Medlem
jack.danielss avatar
Gick ur för länge sedan, efter jag tagit en 50%ig förlust 😐 Numera följer jag bara kursen för skojs skull, har iof kvar nån tusing i den.

Har noterat att crowhater inte längre skriver på placera, följer honom däremot på twitter. Fortfarande sitter han på höga hästar när han skriver nåt om kommande "vertikaler" kort osv.....har han inte tagit in att aktien och bolaget är ett stort misslyckande för de allra flesta? Bolaget kommer troligtvis aldrig att komma upp i fornstora dagar igen, priserna är pressade, fler konkurenter mm...? Lite ödmjukhet hade varit på sin plats.....speciellt efter brottsmisstankarna!
2017-09-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Gick ur för länge sedan, efter jag tagit en 50%ig förlust 😐 Numera följer jag bara kursen för skojs skull, har iof kvar nån tusing i den.

Har noterat att crowhater inte längre skriver på placera, följer honom däremot på twitter. Fortfarande sitter han på höga hästar när han skriver nåt om kommande "vertikaler" kort osv.....har han inte tagit in att aktien och bolaget är ett stort misslyckande för de allra flesta? Bolaget kommer troligtvis aldrig att komma upp i fornstora dagar igen, priserna är pressade, fler konkurenter mm...? Lite ödmjukhet hade varit på sin plats.....speciellt efter brottsmisstankarna!

Om nu kort med sensorerer är så viktiga och Fing är dom enda som kan leverera, varför har inte Visa, Amex, Discovery eller Mastercard köpt upp teknologien?

Kan det vara för att det handlar om yesterdays news och för att man vet att det finns dussintals leverantörer att välja emellan och att en ny och mer tillförlitlig teknologi väntar runt hörnet?

Crowhater har väl förhoppningsvis gett råd till alla närstående att det är dags att sälja iaf.

Disruption is a bitch

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in