2017-09-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tror botten är nådd när det gäller halveringstiden på sensorpriser. Kommer investera i bolaget för det behövs nog inte mycket för att bolaget faktiskt skall vända och på dessa nivåer kan det vara värt med risk. Bättre ledning och kommunikation behövs dock först. Lägg till nya branscher och aktien kommer rocka loss på allvar. Har aldrig sett ett bolag som har blivit så nedskrivet men ändå tjänar dessa pengar och har dessa marginaler ?

Du tycker inte att värderingen fortfarande är för hög? Prognos på 350 miljoner i vinst på helåret och ett börsvärde på 7+ miljarder. Förutsatt inga fler vv.
2017-09-20, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Du tycker inte att värderingen fortfarande är för hög? Prognos på 350 miljoner i vinst på helåret och ett börsvärde på 7+ miljarder. Förutsatt inga fler vv.

2 miljarder är ett rimligt börsvärde för Fingerprint.
2017-09-20, 17:10
Medlem
alienfins avatar
[quote=borskungen|61837853]2 miljarder är ett rimligt börsvärde för Fingerprint.[/
Inte långt ifrån iaf tycker jag om rapporterna håller samma nivå som Q2. 3-4 md skulle jag tippa men det finns väl förhoppningar om framtiden inbakade idag.
2017-09-21, 00:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Hade inte f.d. längdskidåkaren Mathias Fredriksson Fpc- aktier för över 100 mille när det begav sig? Hoppas att han klev av i tid..
Edit: det gjorde han visst inte.. http://www.expressen.se/dinapengar/66-miljoner-minus-for-mathias-fredriksson/
Sedan dess har det alltså varit en utförslöpa på ytterligare 76%, alltså ytterligare 115 MSEK om han har suttit kvar i båten.
2017-09-21, 00:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Alla de som tror/trodde zorb sålde av för att ligga utanför under IFA mässan, hur tänkte ni där?

Jag har garvat hejdlöst åt er alla och speciellt de som använt mig som säljrek.

Ja, antagligen blir det fet dipp på börsen men först kommer Sony, huawei, Lenovo, htc? Oppo? ZTE? med fpc lanseringar under mässan som startar imorgon.

Hahaha era jävla tokstollar, bolaget har redan visat flera bevis på börsvärde nästa år motsvarande kurser runt 800-1000kr. Hur fan kan man då nojja för att en person börjar trejda med hjälp av rådande börs kaos?

Sen vill jag påpeka att jag inte vill ha nybörjar tips via PM, frågor kring fpc är varmt välkommet men inte hur man handlar etc...Det finns flera topics här som sånt ställs i.

Heja heja Sony!!!!

Var är zorben nuförtiden förresten?
2017-09-21, 08:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Another slap in the face

Red Eye sänker idag "fair value" till 10 SEK så risk för ytterligare nedgång den närmaste tiden tyvärr...
2017-09-21, 09:28
Medlem
Jag tror nog att en hel del kommer att kasta in handduken och ta en fet förlust ganska snart.
Men det har ju inte varit någon brist på varningar för FING B från analytikerhåll så att säga.
Dessa har viftats bort ganska lättvindigt.....

Smärtsamt att se det hela.
2017-09-21, 09:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Jag tror nog att en hel del kommer att kasta in handduken och ta en fet förlust ganska snart.
Men det har ju inte varit någon brist på varningar för FING B från analytikerhåll så att säga.
Dessa har viftats bort ganska lättvindigt.....

Smärtsamt att se det hela.
Ja tyvärr är det nog den stora majoriteten som sitter med förluster idag och man har huvudet nerkört i sanden och hoppas på att det skall vända. Jag tror tyvärr att det bästa är att ta förlusten investera i något annat och lära sig av en dyrköpt läxa.

Såg nu att Carnegie sänkt riktkursen till 16 SEK och aktien är ned -6% idag, dom som flaggade för 15 SEK medan alla skrattade åt dom kanske inte har så fel ändå...
2017-09-21, 10:55
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Skäms du inte för att ha haussat anoto nu när nästan allt är borta?

Är det din tur och skämmas på riktigt nu?
2017-09-21, 11:43
Medlem
GabrielToshs avatar
Jag tycker nu ändå att det finns värde kring 4 kr. Där tror jag man kan ta och gå in.
2017-09-21, 12:38
Medlem
Med vad man vet nu är ju bolaget övervärderat ja men det finns en potential i nya marknader och nu tror man ju dessutom att det kommer igång ganska snart med kort, lås m.m...konkurrensen är hård men kan det innebära att Fingerprint är en av få som blir herre på täppan ! Är Fingerprint det nya Fingerprint ? Risk/reward är intressant på dessa nivåer. Jag tror man skall lämna historiken nu och se på potentialen, bolaget tjänar pengar och har tillväxt och nya marknader väntar.
2017-09-21, 13:13
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Med vad man vet nu är ju bolaget övervärderat ja men det finns en potential i nya marknader och nu tror man ju dessutom att det kommer igång ganska snart med kort, lås m.m...konkurrensen är hård men kan det innebära att Fingerprint är en av få som blir herre på täppan ! Är Fingerprint det nya Fingerprint ? Risk/reward är intressant på dessa nivåer. Jag tror man skall lämna historiken nu och se på potentialen, bolaget tjänar pengar och har tillväxt och nya marknader väntar.

Vilken tillväxt? Och tjänar mindre pengar vad jag kan se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in