2017-09-21, 02:29
Medlem
[QUOTE=Sgt.Bland|61843387]

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har för mig att det var ca 20.30 som de sågs sista gången och då var de på väg mot Middelgrundsfort vilket blir nästan norrut ju. Flakfort har jag aldrig hört nämnas alls faktiskt. Sen får du ta och fixa ditt inlägg #24085 tack!

Jag trodde det var någon annan som citerat mig och fått det fel.
Det har varit så många som citerat fel så jag tappat räkningen.
Vad kan jag göra?

Jag svarade på ett inlägg av Whyback.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-21 kl. 02:32. Anledning: tillägg
Citera
2017-09-21, 02:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,det kan nog varit ett dyk på en timme. Så ca 21.30 dök ubåten upp vid Flaktornet. Enligt PM gick han "chockat och lade sig att sova i två timmar". Det kan stämma med att ubåten passerade ett lastfartygs farled med endast 30 m vid midnatt med släckta lanternor. PM var nog ur balans. Enligt besättningen var då ubåten på väg till Öresundsbron (sydöstlig riktning) till djuphavsrännan (eller vad helst ni föredrar att kalla den förbaskade rännan). Sedan kom han på bättre tankar och styrde tillbaka till sin komfortzon Köge bukt de västliga och norra delarna. Sedan vet vi bara att ubåten sänktes kl 10.30 (kl 11.00 ?)

Det är väl klart att han inte la fartyget på ytan och la sig att sova, heller! Han sov såklart på bottnen som han brukar göra. Dessutom stävade ju ubåten på när fraktfartyget siktade den. Den låg inte bara och drev.
Citera
2017-09-21, 02:34
Medlem
Citat:
Du får ju ta och redigera ditt inlägg #24085 så det blir rätt. Alla måste ju ta ansvar för sina egna inlägg. Det gäller alltså då forumtaggarna och inte inläggets innehåll. På innehållet finns det ju inga krav alls.

Jag svarade på ett inlägg av Whyback.
Ska jag skriva in det som ett tillägg i 24085?
För jag kan ju inte sudda ut det som står felaktigt väl?
Citera
2017-09-21, 03:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jag blir väldigt tacksam om du vill berätta för mig hur jag gör detta.
Jag har följt dina tidigare råd att förhandsgranska samt se efter att det bara står ett Quote och ta bort övriga.
Jag förstår ju inte vad jag gör för fel och hur jag ska rätta till det.

Jag har gått till inläggen men finner inget redigera, bara rapportera. Jag är väldigt ledsen för detta för jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att rätta till det.
Det finns nog nån tidsgräns på redigera då, en timme eller nåt så nu kommer den skiten stå kvar och smutsa ner tråden. Men det ska vara två QUOTE, ett i början på citatet och ett i slutet. Sen använd "Förhandsgranska inlägg" hela tiden tills du lär dig och tryck inte "Skicka svar" förrän det ser bra ut.

Titta på hur det ser ut på nåt annat inlägg du citerar som är korrekt så ser du ju hur det ska se ut!!!

Sedärja, nu har du sabbat #24120 så ta och fixa bara.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-21 kl. 03:32.
Citera
2017-09-21, 03:42
Medlem
Citat:
Det finns nog nån tidsgräns på redigera då, en timme eller nåt så nu kommer den skiten stå kvar och smutsa ner tråden. Men det ska vara två QUOTE, ett i början på citatet och ett i slutet. Sen använd "Förhandsgranska inlägg" hela tiden tills du lär dig och tryck inte "Skicka svar" förrän det ser bra ut.

Titta på hur det ser ut på nåt annat inlägg du citerar som är korrekt så ser du ju hur det ska se ut!!!

Det har jag gjort enda sedan du berättade det för mig.Och jag dubbelkollar att det är ett quote i början och ett i slutet och det har det varit hela tiden.
Eftersom mitt eget namn dykt upp så många gånger på inlägg som jag ej skrivit så trodde jag att det var något allmänt fel. Jag har inte ens brytt mig om att påpeka det.
Ber tusen gånger om ursäkt om det verkligen är jag som orsakat detta. Om ett inlägg i framtiden blir fel ska jag då skriva ett tillägg? För jag kan väl inte ta bort den felaktiga användares namn.
Tack för svar samt visat tålamod. Jag ber verkligen om ursäkt! Men jag tycker att det är mysko att det blivit fel.
Citera
2017-09-21, 03:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det har jag gjort enda sedan du berättade det för mig.Och jag dubbelkollar att det är ett quote i början och ett i slutet och det har det varit hela tiden.
Eftersom mitt eget namn dykt upp så många gånger på inlägg som jag ej skrivit så trodde jag att det var något allmänt fel. Jag har inte ens brytt mig om att påpeka det.
Ber tusen gånger om ursäkt om det verkligen är jag som orsakat detta. Om ett inlägg i framtiden blir fel ska jag då skriva ett tillägg? För jag kan väl inte ta bort den felaktiga användares namn.
Tack för svar samt visat tålamod. Jag ber verkligen om ursäkt! Men jag tycker att det är mysko att det blivit fel.
Men fixa tex #24120 då!!! Nu kanske tiden har hunnit gå ut där ändå, suck.

Detta problemet med söndriga inlägg har ju fullständigt smutsat ner den här tråden så det måste kommas tillrätta med helt enkelt. Hoppas alla fattar det nu.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-21 kl. 03:50.
Citera
2017-09-21, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att han inte la fartyget på ytan och la sig att sova, heller! Han sov såklart på bottnen som han brukar göra. Dessutom stävade ju ubåten på när fraktfartyget siktade den. Den låg inte bara och drev.

Nej, jag satte det inom citatstecken eftersom att det var PM som påstod att han sov.
Men han var säkert i obalans och det är ej omöjligt att han funderade över självmord och tänkte styra ut ubåten i Östersjön. Helt omöjligt att någon sover efter en sådan händelse med adrenalinet som pumpar och hjärnan som går på högvarv.
Problemet var ju bara att han inte ville bli funnen druknad i Nautilus med ett mordoffer.
Sedan kom han väl på en plan och vände tillbaka till Kögebukten som han väl känner till.
Citera
2017-09-21, 04:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ja, första tanken när man läste om sågen under häktningsförhandlingen var ju såklart, fan, har han planerat det? Men, nästa tanke, varför ända in i glödheta helvete skulle han planera ett mord på en journalist?

Det måste vara en ren tillfällighet, vad skulle motivet vara??
Han är ju galen. Han har sagt det själv. Motivet är sexuellt.
Citera
2017-09-21, 05:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fogsvansen ligger i samma säck/väska som huvudet och lemmarna, på havets botten. Lite extra tyngd skadar aldrig, tänkte PM, och så var man av med den också.
Tror jag med. Hade han en väska i den storleken i ubåten tyder det ännu mer på planering. Eller?
Citera
2017-09-21, 05:16
Medlem
[QUOTE=TaxenSixten|61843579]

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Ja,galen är han nog. Och motivet kan nog vara sexuellt. Men jag tror att det var oplanerat. Enligt mitt läsminne så var det ett vittne som sett PM på förmiddagen den 10 augusti komma gående i riktning till sin verkstad med en orange fogsvans i handen. Den lär inte finnas kvar i verkstan. En fogsvans är en allroundsåg men mest lämpad att såga i trä. Borde han inte utrustat sig med en kraftigare såg om det var planerat? Men galen är han.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-21 kl. 05:32. Anledning: fel datum
Citera
2017-09-21, 05:24
Medlem
Citat:
Tror jag med. Hade han en väska i den storleken i ubåten tyder det ännu mer på planering. Eller?

Men inte planerar man ett mord på det sättet med vittnen som vinkar av det tilltänkta mordoffret vid kajen och tar foto. Däremot kan jag tänka mig att PM fantiserat om ett mord kanske under väldigt lång tid. Med tanke på vad han hann med så måste han ju övat väldigt mycket i fantasin. Han verkade ju nästan ha rutin på det och det tror jag inte han hade. Så när det ballade ur på ubåten så löpte han linan ut kanske,vad han länge fantiserat om.
Citera
2017-09-21, 05:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det VET vi inte. Du kan ju inte skriva så där, som att det vore ett faktum.

Citat:

Nu vet vi inte om det var en väska ens, men det är väl inte konstigt att en person som bygger ubåtar och raketer ofta har mycket att bära på, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in