Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Men Milan har sparkapital i form av rätt uppställning, som du såklart påpekar. Och det är en styrka att vara med i toppen av Serie A och lyckats i EL trots att spelet inte övertygat. När Montella använder rätt lag och därmed rätt uppställning så kommer spelet att falla på plats.
De kommer dock såklart inte att vara med i kampen om Lo Scudetto utan om fjärdeplatsen till CL...
Jag tycker inte det är en styrka att ligga 5a efter de matcherna de har spelat sett till motståndet. Det är 38 matcher de ska spela och av de 4 matcherna de har haft hittils i ligan är det bara Lazio som är top 20 svårighetsmässigt. Jag är inte heller i det lägret att det är bra att spela dåligt och få med sig poäng i långa loppet. Jag tror mer på att spela bra och efterhand får man utdelning (om man inte är ett kroniskt loserlag likt Roma)
Nu väntar Spal hemma på onsdag och sen drar säsongen igång på riktigt nästa helg med Sampdoria borta,Roma hemma och Inter borta. Jag ser ingenting som tyder på att Milan kommer levande ur de tre matcherna.