2017-09-17, 22:44
Medlem
SPAL köpte över Borriello som var Cagliaris dyraste och viktigaste stjärna genom att erbjuda honom högre lön...

Idag gjorde Barella sitt första mål i Serie A. Han har en femtedel av Borriellos lön... och är oändlig mycket viktigare för framtiden.

Cagliari tog en relativt enkel seger. Vilket tyder på att en mittenplacering är rimlig och att en utmaning om EL-platser kan vara möjlig.

Men det är som alltid la Salvezza som är det främsta målet.
Senast redigerad av Brille68 2017-09-17 kl. 22:47.
Citera
2017-09-17, 23:27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men Milan har sparkapital i form av rätt uppställning, som du såklart påpekar. Och det är en styrka att vara med i toppen av Serie A och lyckats i EL trots att spelet inte övertygat. När Montella använder rätt lag och därmed rätt uppställning så kommer spelet att falla på plats.

De kommer dock såklart inte att vara med i kampen om Lo Scudetto utan om fjärdeplatsen till CL...
Jag tycker inte det är en styrka att ligga 5a efter de matcherna de har spelat sett till motståndet. Det är 38 matcher de ska spela och av de 4 matcherna de har haft hittils i ligan är det bara Lazio som är top 20 svårighetsmässigt. Jag är inte heller i det lägret att det är bra att spela dåligt och få med sig poäng i långa loppet. Jag tror mer på att spela bra och efterhand får man utdelning (om man inte är ett kroniskt loserlag likt Roma)

Nu väntar Spal hemma på onsdag och sen drar säsongen igång på riktigt nästa helg med Sampdoria borta,Roma hemma och Inter borta. Jag ser ingenting som tyder på att Milan kommer levande ur de tre matcherna.
Citera
2017-09-19, 13:22
Avslutad
Startade en tråd om ett förslag angående matchtrådar, då jag följer Serie A så hade jag gärna sett att man har en matchtråd per säsong, hur ser ni på det?

(FB) Förslag angående matchtrådar i fotbollsforumet.

Just för Serie A är det inte så många inlägg som skrivs i matchtrådarna vilket gör att en tråd hade underlättar per säsong.
Citera
2017-09-19, 23:31
Medlem
Citat:
...
Inter vann igen, trots att de inte imponerar. Imponerande. Samtidigt lite trist för Crotone som ofta gör fina insatser utan att bli belönade med poäng.

Men nu tappade Inter poäng. Borta mot Bologna. Rättvist.

Fantantonio tippar Inter som erövrare av lo Scudetto. Men han är inte den skarpaste kniven då det gäller att tänka...

Två strålande och viktiga matcher imorgon. Lazio mot Napoli samt Juventus mot Fiorentina...
Citera
2017-09-20, 18:02
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Men nu tappade Inter poäng. Borta mot Bologna. Rättvist.

Fantantonio tippar Inter som erövrare av lo Scudetto. Men han är inte den skarpaste kniven då det gäller att tänka...

Två strålande och viktiga matcher imorgon. Lazio mot Napoli samt Juventus mot Fiorentina...
Menar du mig eller geniet från Bari?
Citera
2017-09-20, 21:37
Medlem
tjenaretjenares avatar
En neger som heter Gomis står i SPAL, hur många negermålvakter har vi haft i il calcion genom åren som spelat i Serie B och Serie A?
Citera
2017-09-20, 23:10
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
En neger som heter Gomis står i SPAL, hur många negermålvakter har vi haft i il calcion genom åren som spelat i Serie B och Serie A?

Är ju yngre brorsa till Lys som spelade i Torino och gjorde väl några insatser där. Rent generellt finns det ganska få afrikanska målvakter runt om Europa, snarare yttrar och framför allt mittfältare som dominerar.
Citera
2017-09-20, 23:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare

Finns det några bra negermålvakter alls?
Enda jag spontant kommer på är Dida och Mandanda.
Citera
2017-09-20, 23:25
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Kenneth Vermeer som spelade i Ajax och nu Feyenoord sen är väl Tim Howard lite mörkhyad eller ja lite som Dida. Men visst negermålvakter öht är inte så vanligt.
Citera
2017-09-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Carlos Kameni
Citera
2017-09-20, 23:56
Medlem
snillet_1s avatar
Det är en mycket imponerande säsongsinledning Napoli visar upp. Fem segrar av fem möjliga mot Verona, Bologna, Benevento, Atalanta och Lazio. 19-3 i målskillnad.

Nu gäller det att kunna stå upp bättre i toppmatcherna mot framförallt Juventus men även Inter, Milan och Roma för att kunna utmana på allvar om scudetton.
Citera
2017-09-21, 02:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är en mycket imponerande säsongsinledning Napoli visar upp. Fem segrar av fem möjliga mot Verona, Bologna, Benevento, Atalanta och Lazio. 19-3 i målskillnad.

Nu gäller det att kunna stå upp bättre i toppmatcherna mot framförallt Juventus men även Inter, Milan och Roma för att kunna utmana på allvar om scudetton.
De får gärna leverera i CL. Hellre det än vinna över Lazio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in