Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Tycker du har helt rätt.
Det enda lilla negativa är väl att det blir lite svårt att få översikt över de aktuella matcherna, något som står i trådstarten med dagens upplägg.
Tycker ändå fördelarna överväger. En tråd per evenemang och säsong.
Man skulle ju kunna köra en fet rubrik i sitt inlägg: T.ex Omgång 2 och klistra in matcherna.
Det är sällan man diskuterar förra omgången efter en vecka.
T.ex. om det nu är omgång 2, så har jag svårt att se att någon fortfarande kommer skriva om omgång 1 en vecka senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Förstår inte alls poängen med detta förslag. Varje omgång är unik på sitt sätt, det är själva för- och kringsnacket som är intressant och det som egentligen tillhör ett diskussionsforum, inte oneliner typ; Måååååål. Är väl kvalitetsinlägg som ska gynnas inte chatinlägg?
Som det funkar idag är dessutom gränsen mellan just matchprat (förs i matchtråd) och eftersnack (förs i riktiga tråden) tydlig även om jag föredrog när modsen stängde matchtrådarna direkt efter omgången. Vill någon exempelvis dagen efter diskutera en tveksam straff måste man ställa högre krav på vad som skrivs än det som uttrycks i stridens hetta.
Helt avvisande ställer jag mig dock inte, men då för den typ av ”evighetstrådar” som redan förekommer, typ dam-EM, träningsmatcher, mm. Fall där antalet inlägg per match/omgång är väldigt få och som mer är att betrakta som en service för skribenterna än egentliga matchdiskussioner.
Jo en sak till, jag tillhör dem som ofta läser matchtrådarna i efterhand, när jag missat eller själv besökt matcher.
Matchtrådarna som de är nu är blandat med analys och oneliners, det kommer inte ändras om man har en tråd per säsong. Mycket skrivs i ren affektion trots att man har en tråd per omgång. Ser inte riktigt hur man uppmuntrar fler oneliners med en tråd/säsong. Matchprat är ju tänkt att vara lättare med chattinlägg och vill man ha djupare diskussion är det bara att klistra från matchprat till vanliga forumet och analysera vidare där.
Fördelen är att det blir enklare att hålla koll på/premenuera på ämnet istället för att gång på gång leta upp/starta en tråd. Alla vet vilken omgång som spelas ändå.
Man låser inte matchtrådarna men ändå brukar man inte diskutera efter matcherna i matchprat. Borde inte bli större problem med att hänga med efteråt i en matchprat om du missat en omgång med en tråd.