Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Dybala hade en flash in the pan-match mot Barcelona i kvartsfinalen. Före och efter det har han aldrig levererat på den största scenen mot de största lagen. Han fick en oförtjänt stor press på sig efter den matchen. Enligt mig har han en mycket lång väg att vandra för att få nämnas i samma andetag som Neymar, Messi och gänget. Då är han ändå 24 år gammal redan.
På highlightsklipp kan han se galaktisk ut, men för oss som ser varje minut av varje match så finns det mycket kvar att slipa på. Beslutsfattandet i offensiva lägen, framförallt.
Ett dygn senare ger Gianluigi Buffon mig rätt.
http://www.juvefc.com/buffon-frustrated-real-barcelona-spain/
Citat:
“When you play against him [Messi] and see the anger and wickedness with which he makes certain moves or how he shoots at goal, you realise there are categories of players.
“Sometimes we forget about this and then we make the wrong evaluations of other players, thinking they’re a big deal, yet when you face the top ones, you really discover that there’s still a lot of work for them to reach those high levels.
Ett hugg mot Higuain och Dybala? Jag vill inte tro att han gör det medvetet, men effekten blir negativ för lagmoralen. Det känns som att han kapitulerar med ett sådant uttalande.