2017-09-19, 22:23
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Så man är en pissluffare för att man tex inte vill betala 1-2kr mer per liter för exakt samma mjölk (tom behandlad och förpackad på samma mejeri) bara för att det står "Arla" på förpackningen istället för "Ängens"?

Låtter som snobbfjanterier på hög nivå...

Jag tycker också att det luktar lite rasism. Varför skulle en produkt vara sämre därför att den (eventuellt) är tillverkad av tyskar?
Citera
2017-09-19, 23:05
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
LEDERHOSEN! De kommer att sälja Lederhosen nästa vecka! Och Dirndl!
Vill defenetivt ha ett par men kan inte hitta info. Länk ? Tack.
Citera
2017-09-20, 08:30
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Vill defenetivt ha ett par men kan inte hitta info. Länk ? Tack.
https://www.lidl-flyer.com/sv-SE/#/1963d6b9-9475-11e7-86b6-005056ab0fb6/view/flyer/page/24

599 kronor
"äkta buffelläder"

Är inte detta att gå lite för långt?

Vad ska grannarna tro? Skulle ni gå till konsum i sådan utstyrsel? Åka kommunalt?

Skjortan på bilden passar inte. Ska nog vara något annat typiskt sydtyskt.
Lagom till oktoberfest. Kanske som innebyxor vid ölhävningen.
Citera
2017-09-20, 08:47
Medlem
gato12s avatar
Någon som kommer handla några kläder designade av Heidi Klum?
Citera
2017-09-20, 11:50
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
https://www.lidl-flyer.com/sv-SE/#/1963d6b9-9475-11e7-86b6-005056ab0fb6/view/flyer/page/24

599 kronor
"äkta buffelläder"

Är inte detta att gå lite för långt?

Vad ska grannarna tro? Skulle ni gå till konsum i sådan utstyrsel? Åka kommunalt?

Skjortan på bilden passar inte. Ska nog vara något annat typiskt sydtyskt.
Lagom till oktoberfest. Kanske som innebyxor vid ölhävningen.
Det mest märkliga på uppslaget är att det framstår som om sneakers med fördel kan bäras till denna folkdräkt.
Citera
2017-09-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Det mest märkliga på uppslaget är att det framstår som om sneakers med fördel kan bäras till denna folkdräkt.

I Tyskland säljer de haferlschuhe som mannen bär på bilden men de såg väl ingen stor efterfrågan i Sverige.

https://www.lidl.de/de/livergy-herren-haferlschuhe/p225699
https://www.lidl.de/de/livergy-herren-haferlschuhe/p251854
Citera
2017-09-20, 19:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Någon som kommer handla några kläder designade av Heidi Klum?

Skickade frugan till Lidl för att köpa XXL-schnitzlar och XXL-förpackningen kycklingklubbor (bättre än Guldfågeln och avsevärt billigare). Hon kollade lite på Heidi Klum-utbudet, men blev inte imponerad. Varken av själva utbudet (mycket saknades tydligen) eller av det som faktiskt fanns, det mesta såg tydligen inget vidare ut. Så det blev inget klädköp. Men jag fick mina schnitzlar och det var ändå huvudsaken
Citera
2017-09-20, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Skickade frugan till Lidl för att köpa XXL-schnitzlar och XXL-förpackningen kycklingklubbor (bättre än Guldfågeln och avsevärt billigare). Hon kollade lite på Heidi Klum-utbudet, men blev inte imponerad. Varken av själva utbudet (mycket saknades tydligen) eller av det som faktiskt fanns, det mesta såg tydligen inget vidare ut. Så det blev inget klädköp. Men jag fick mina schnitzlar och det var ändå huvudsaken

Missa inte de färska schnitzlarna nästa vecka, då är det alptema.
Citera
2017-09-20, 21:53
Medlem
swimp78s avatar
Besviken på finska temat häromveckan, hade sett fram mot att köpa kaffeost men allt var slut redan på tisdagen..
Citera
2017-09-20, 22:15
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Missa inte de färska schnitzlarna nästa vecka, då är det alptema.

Är de bra? Bättre än de färska schnitzlarna de har vanligtvis i kyldisken? De vanliga tror jag är guldgrytan och de är ingen höjdare tyvärr, XXL-schnitzlarna är mycket bättre. Men om alpveckans är bättre ska jag absolut försöka att prova dem om jag får tag på dem.
Citera
2017-09-20, 22:25
Avslutad
Citat:
Är de bra? Bättre än de färska schnitzlarna de har vanligtvis i kyldisken? De vanliga tror jag är guldgrytan och de är ingen höjdare tyvärr, XXL-schnitzlarna är mycket bättre. Men om alpveckans är bättre ska jag absolut försöka att prova dem om jag får tag på dem.

Ja, de är bättre tycker jag. Kan vara en smaksak iofs.
Citera
2017-09-21, 07:43
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Konstaterade själv samma sak. Allmänt utplockat i korgarna och det som fanns var i överblivna storlekar. Inte bra Lidl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in