2017-09-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Som vanligt blir det inköp av XXL schnitzlarna och jag ,som ateist, ber för att du har rätt om schweinhaxe.

Frysta XXL-schinztlarna är nästa vecka under XXL-temat, på Alpenfest om 2 veckor brukar det vara "färska" schintzlar . Glöm inte heller leberkäsen!
Citera
2017-09-16, 23:43
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Du får nog släppa den där översättningen, det verkar bara vara du som använder den. Finns inte med i SAOL och inga träffar på google! Låt oss skriva callisons istället. Mandelkakor känns dock som en missvisande benämning, jag skulle nog vilja kalla dem för lyxmazariner. Väldigt goda var de hursomhelst!

Ja, visst är de goda! Nästan ingen åtgång alls i de Lidlbutiker jag besökt, så passa på att handla dem, Lidl lär inte försöka sälja dem i Sverige fler gånger. Tyvärr.
I Aix-en-Provence tillverkas calissonger i särskilt eleganta konditorier och kostar fem gånger så mycket som på Lidl. De säljs som juveler i smyckeskrin. Synd att inte svenskarna fattar vilken exklusivitet detta är. Men Lidl borde inte heller ha gett dem det enfaldiga namnet ”mandelkakor”.
Citera
2017-09-17, 19:29
Medlem
Dr.Katis avatar
Lidl Orminge Stockholm.

Callisons var ingen höjdare, sött å sliskigt, men vad fan, smaken är som baken! Fanns flera kartonger kvar.
Panache fanns det en hel pall med, 25:- för tio flaskor, det låter oerhört prisvärt om man nu gillar det!
Tjackade också en burk bredbar kolakräm, vad ska man ha den till?
Målet var dock valnötsalamin och den fanns det också gott om.
Citera
2017-09-19, 19:58
Medlem
416.5hps avatar
LEDERHOSEN! De kommer att sälja Lederhosen nästa vecka! Och Dirndl!
Citera
2017-09-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Ja, visst är de goda! Nästan ingen åtgång alls i de Lidlbutiker jag besökt, så passa på att handla dem, Lidl lär inte försöka sälja dem i Sverige fler gånger. Tyvärr.
I Aix-en-Provence tillverkas calissonger i särskilt eleganta konditorier och kostar fem gånger så mycket som på Lidl. De säljs som juveler i smyckeskrin. Synd att inte svenskarna fattar vilken exklusivitet detta är. Men Lidl borde inte heller ha gett dem det enfaldiga namnet ”mandelkakor”.

Jag ser inte alls storheten i mandelkakorna, tyckte de var riktigt tråkiga på alla sätt.

Kan i stället tipsa (igen) om Milbona choklad- och/eller vaniljpudding. Med grädde till eller vaniljsås som också brukar finnas en bra sort på Lidl.

Även en av Tiramisu-varianterna som de har ibland är riktigt fin.
Citera
2017-09-19, 21:00
Bannlyst
Köper bara Grafenwalder på Lidl. Bara fattiga luffare köper "mat" i den sunkiga affären.
Citera
2017-09-19, 21:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Köper bara Grafenwalder på Lidl. Bara fattiga luffare köper "mat" i den sunkiga affären.

Och vad är felet på deras mat tycker du?

Bästa frukt och grönt, bra korvar och shark, svensk mejeri till lägre pris än konkurenterna osv osv.
Citera
2017-09-19, 21:27
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag tänkte svänga förbi Lidl imorgon efter jobbet för att köpa lite kattsand.
Är det några erbjudanden den här veckan ni tycker att jag inte borde missa?

MVH/Gnomegirl.
Citera
2017-09-19, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och vad är felet på deras mat tycker du?

Bästa frukt och grönt, bra korvar och shark, svensk mejeri till lägre pris än konkurenterna osv osv.
Det är en lågprisaffär, från Tyskland dessutom. Bara det är en varning. Bara fattiga pissluffare handlar där och varje gång jag går dit för att köpa öl så blir jag förföljd av massa luffare som ropar att dom är hungriga.
Citera
2017-09-19, 21:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Det är en lågprisaffär, från Tyskland dessutom. Bara det är en varning. Bara fattiga pissluffare handlar där och varje gång jag går dit för att köpa öl så blir jag förföljd av massa luffare som ropar att dom är hungriga.

Tämligen korkat att betala mer för samma vara, eller tom en sämre vara bara för att köpa den i en butk med Svenskt namn...

Och dom tyska korvarna klår dom svenska med hästlängder.
Citera
2017-09-19, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tämligen korkat att betala mer för samma vara, eller tom en sämre vara bara för att köpa den i en butk med Svenskt namn...

Och dom tyska korvarna klår dom svenska med hästlängder.
Du väljer väl om du vill vara en pissluffare eller inte, jag bryr mig inte.

Man ska inte köpa utrikesproducerat kött.
Citera
2017-09-19, 22:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Du väljer väl om du vill vara en pissluffare eller inte, jag bryr mig inte.

Man ska inte köpa utrikesproducerat kött.

Så man är en pissluffare för att man tex inte vill betala 1-2kr mer per liter för exakt samma mjölk (tom behandlad och förpackad på samma mejeri) bara för att det står "Arla" på förpackningen istället för "Ängens"?

Låtter som snobbfjanterier på hög nivå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in