Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetsvamp
Researchgruppen och Expressen har satt standarden. En person som agerar mot en grupps värdegrund får räkna med att få sitt namn offentligt publicerad av den gruppen, om de lyckas identifiera personen. Gäller det åt ena håller gäller det åt andra hållet också. Nu är inte JÄH=RG, men standarden är satt och tydligen accepterad.
Jag gillar det inte alls, anonymiteten borde accepteras och åsikterna attackeras istället. Jag gillar heller inte att fria diskussioner eller blogginlägg tas bort, så länge inga hot utfärdas eller brott planeras. Hat är OK, otrevligt men OK.
GS har hängt ut många, och bara för att man gillat något eller kommenterat något så innebär inte det att agerar mot en grupp. Så den tesen går bort direkt.
Att hänga ut folk för att tysta ner är inte accepterat alls så där håller jag inte med. Det är riktigt riktigt fegt sätt att tysta ner.
Sen vad som gäller på Facebook så är det bara att kolla reglerna. Inte konstigare än så_
Hat är något som Fb har klara regler mot även hot.
Jag har frågat om någon kan länka till att jagärhärgruppen har hängt ut någon, ingen kan det tydligen.
GS anklagar jagärhär för att vara en terrororganisation, finns inga grunder för det. Terrormanualer? Nä, fick svar från ett att så var det ju inte riktigt.
Enligt det resonemanget så är ju FB ett terrorföretag då. Märkligt
Även GS och gangrapesweden måste ju vara det också eftersom dom publicerat manualer på hur man anmäler och säger att man ska Polisanmäla och få pengar för varje dom.
Jagärhär gruppen har endast vad jag vet sagt att de som blivit uppringda av GS och blivit hotade ska polisanmäla. Inget konstigt alls.
Vad enskilda gör på fb får var och en svara på.. så enligt dig då så om jag anmäler någon, eller en grupp eller sida där Facebook plockar bort kontot pga regelöverträdelser så ska jag hängas ut offentligt?
Det är så FB ska fungera enligt dig då?
Det är alltså GS regler som gäller inte Facebooks regler? Då kanske man ska fundera på om plattformen är den rätta isåfall.
Men det är fegt och ynkligt att hänga ut folk på nazistsidor för att tysta ner.. riktigt fegt.