2016-05-19, 12:04
Medlem
whaks avatar
Hur är dessa jumbo fries att fritera?
Överväger helt klart att inhandla sådana.
Citera
2016-05-19, 17:41
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Det tar jag med mig!
Har sökt efter bra "ugnspommes" ett tag nu och hoppas jag blir lika nöjd som du!

Tidigare hade Lidl alltid stora pommes i sortimentet, men på sistone så har åtminstone "min" Lidl bara haft de ganska tunna i enkilospåse och de kryddade potatisklyftorna i sortimentet. Jag har alltid gillat deras stora pommes, gör man dem i varmluftsugn tycker jag att det blir klart habila. Säkert bättre i fritös, men det kan man väl i princip alltid säga om fryspommes antar jag. Jag hoppas att jumbo friesen blir kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Hur är dessa jumbo fries att fritera?
Överväger helt klart att inhandla sådana.

Ingen aning tyvärr. De kostar inte många spänn så köp och testa, det är ingen jättepåse heller, 500g eller så. Så det är i princip riskfritt att prova.
Citera
2016-05-19, 17:46
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Tidigare hade Lidl alltid stora pommes i sortimentet, men på sistone så har åtminstone "min" Lidl bara haft de ganska tunna i enkilospåse och de kryddade potatisklyftorna i sortimentet. Jag har alltid gillat deras stora pommes, gör man dem i varmluftsugn tycker jag att det blir klart habila. Säkert bättre i fritös, men det kan man väl i princip alltid säga om fryspommes antar jag. Jag hoppas att jumbo friesen blir kvar!

Ingen aning tyvärr. De kostar inte många spänn så köp och testa, det är ingen jättepåse heller, 500g eller så. Så det är i princip riskfritt att prova.

Skulle handla i går, men de hade bara småpinnar och det vill ju ingen ha osm är øver 12. "Jumbo" var formad potatismos i 750 grams påse. Inget jag køper igen, då är det bättre att skära potatis själv.
Citera
2016-05-19, 17:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Skulle handla i går, men de hade bara småpinnar och det vill ju ingen ha osm är øver 12. "Jumbo" var formad potatismos i 750 grams påse. Inget jag køper igen, då är det bättre att skära potatis själv.

Enda fryspotatisen jag har stött på som är bättre än att skära potatis själv är Picards sarladaise (råstekt tunnskivad potatis med vitlök). För mig är det lite olika behov som fryspotatis och egen potatis uppfyller Om jag orkar stå och skiva och orkar låta grejerna vara i ugnen lite längre så föredrar jag att göra det själv tio gånger av tio.
Citera
2016-05-23, 21:44
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
På måndag nästa vecka (30 maj) så börjar de sälja Argus Panaché.
Kommer att kosta 20 kronor för tio glasflaskor på 25 cl styck, samma pris som i fjol alltså 20 kronor för 2,5 liter Panaché.

Erbjudandet gäller fram till 5 juni om de inte tar slut innan.
Citera
2016-05-23, 21:58
Medlem
416.5hps avatar
Denna vecka är det XXL-schnitzel på menyn. Mmm! Och nästa vecka:

Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Kommer att kosta 20 kronor för tio glasflaskor på 25 cl styck, samma pris som i fjol alltså 20 kronor för 2,5 liter Panaché.

Detta! Panachén är ljuvligt god. Öl blandat med citronläsk, färdigt på flaska. Det kanske låter blaskigt, men smaken är fantastisk.
Citera
2016-05-23, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Detta! Panachén är ljuvligt god. Öl blandat med citronläsk, färdigt på flaska. Det kanske låter blaskigt, men smaken är fantastisk.

En sommar-Lidl-klassiker! Jag antar att det är det där dom kallar för radler i Tyskland.
Citera
2016-05-23, 23:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk

Perfekt timing för en gångs skull, blir att fylla skafferiet
Citera
2016-05-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Var på mitt lokala för ett par timmar sedan, surkål på konserv fanns och jag antar att det alltid gör det då den inte stod under veckans.

Rören med magnesium fanns.

Deluxe prästost införskaffades för 75:-/kilot, måste testa då varianten från Garant var katastrofalt smaklös med prästostsmaklökar mätt!

Deluxe knödel fanns, köpte ett par förpackningar om fyra.

Lammkorv 5-pack för 25:- införskaffades också tillsammans med bratwurst, nürnbergerwurst och kabanoss. Här vankas sauerkraut/knödel-vecka med goda korvar.

Just det, ett paket varmrökt sidfläsk blev det också. Perfekt att tärna ned och steka på med surkålen för optimal smakupplevelse.

Två burkar nötgulasch blev det också, man får lyfta lite på grisvarianten för att hitta dem men de finns där!

Åter igen en lyckad kväll på Lidl.

hur var lammkorven?
Citera
2016-05-24, 01:42
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskebertil
Ärtsoppan, den är fin! Smakar 100% som soldatens kostar 10 spänn
Skall testa detta tipset. Soldatens ärtsoppa är ju dunder och om man kan köpa en likvärdig ärtsoppa på Lidl för en tia låter det som ett hett tips.
Citera
2016-05-24, 12:50
Medlem
persona.von.gratas avatar
Bra erbjudanden på Lidl denna vecka.

Ängens ost för 40kr/kg.
XXL Schnitzlar (29.90kr/fp).
Bananer 10kr/kg
Gelatelli vaniljglass 10kr/fp
Vår Lidl hade dessutom 24x av Nobelanger öl (2,8%) för 75kr. Kyld är det en bra törstsläckare och måltidsdryck.

Laddade med 8 förpackningar med XXL Schnitzeln. Ångrar att jag inte köpte fler, men börjar bli fullt i frysen.
Citera
2016-05-25, 14:19
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Hamstrade ost för 40 kr /kg, 4 ostar ligger nu i kylskåpet för lagring. Tar nog ett par månader att äta, men är de redan lagrade i 12 månader gör väl ett par månader mer eller mindre inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in