2017-09-19, 17:14
Moderator
Tinuviels avatar
Svt-Göteborg gör ett hyllningsreportage om Mina Dennert men låter det inte framgå att hennes make Magnus Dennert är chef för sociala medier på SVT-Göteborg samt admin i #jagärhär:
https://twitter.com/SVTOpinion/status/910056254202146816

Svt-Göteborg som är ansvariga för Svt Opinion bör låta detta jävsförhållande framgå. Det här är ett journalistprojekt en av deras anställda driver tillsammans med sin fru - även hon tidigare Svt-anställd.
Citera
2017-09-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetsvamp
Researchgruppen och Expressen har satt standarden. En person som agerar mot en grupps värdegrund får räkna med att få sitt namn offentligt publicerad av den gruppen, om de lyckas identifiera personen. Gäller det åt ena håller gäller det åt andra hållet också. Nu är inte JÄH=RG, men standarden är satt och tydligen accepterad.
Jag gillar det inte alls, anonymiteten borde accepteras och åsikterna attackeras istället. Jag gillar heller inte att fria diskussioner eller blogginlägg tas bort, så länge inga hot utfärdas eller brott planeras. Hat är OK, otrevligt men OK.

GS har hängt ut många, och bara för att man gillat något eller kommenterat något så innebär inte det att agerar mot en grupp. Så den tesen går bort direkt.
Att hänga ut folk för att tysta ner är inte accepterat alls så där håller jag inte med. Det är riktigt riktigt fegt sätt att tysta ner.
Sen vad som gäller på Facebook så är det bara att kolla reglerna. Inte konstigare än så_
Hat är något som Fb har klara regler mot även hot.

Jag har frågat om någon kan länka till att jagärhärgruppen har hängt ut någon, ingen kan det tydligen.

GS anklagar jagärhär för att vara en terrororganisation, finns inga grunder för det. Terrormanualer? Nä, fick svar från ett att så var det ju inte riktigt.
Enligt det resonemanget så är ju FB ett terrorföretag då. Märkligt
Även GS och gangrapesweden måste ju vara det också eftersom dom publicerat manualer på hur man anmäler och säger att man ska Polisanmäla och få pengar för varje dom.
Jagärhär gruppen har endast vad jag vet sagt att de som blivit uppringda av GS och blivit hotade ska polisanmäla. Inget konstigt alls.

Vad enskilda gör på fb får var och en svara på.. så enligt dig då så om jag anmäler någon, eller en grupp eller sida där Facebook plockar bort kontot pga regelöverträdelser så ska jag hängas ut offentligt?
Det är så FB ska fungera enligt dig då?
Det är alltså GS regler som gäller inte Facebooks regler? Då kanske man ska fundera på om plattformen är den rätta isåfall.

Men det är fegt och ynkligt att hänga ut folk på nazistsidor för att tysta ner.. riktigt fegt.
Citera
2017-09-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Svt-Göteborg gör ett hyllningsreportage om Mina Dennert men låter det inte framgå att hennes make Magnus Dennert är chef för sociala medier på SVT-Göteborg samt admin i #jagärhär:
https://twitter.com/SVTOpinion/status/910056254202146816

Svt-Göteborg som är ansvariga för Svt Opinion bör låta detta jävsförhållande framgå. Det här är ett journalistprojekt en av deras anställda driver tillsammans med sin fru - även hon tidigare Svt-anställd.

Märkligt. Mina är inte anställd på SVT och de gör ett reportage om henne. Mina som grundat gruppen så vad har du för källa att Magnus driver gruppen som ett journalistprojekt? Rena antaganden.
Vad spelar det för roll att Magnus är admin i gruppen?
Citera
2017-09-19, 17:51
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Alltså, haha, ska jag länka till något som gruppen jagärhär inte har gjort?

Du är med i gruppen inte jag. Jag kan inte länka något jag inte har tillgång till.

Citat:
Skämtar du med mig nu??!

Skämtar aldrig med personer som tar allt på fel sätt.

Citat:
Öhhhh, du menar att manualerna är inte Terrormanualer alltså..

Du kan fortsätta den diskussionen med den du startade den med.....

Citat:
Hur ska det vara nudå?

Det skall vara fest på Fredag.

Citat:
AFA? Nä, gruppen stödjer inte AFA, vart har du fått det ifrån?

Det är inte jag som förföljer oliktänkande, du gör det däremot.

Citat:
Vaddå gruppen startat bråk? Jagärhär har inte startat nånting och jagärhär har inte hängt ut några heller, det har däremot GS gjort, vilket är ett riktigt fegt sätt att tysta folk på. Riktigt fegt är det.

Så du sitter här och påstår att GS helt oprovocerat gett sig på frihetskämparna i JÄH? JÄH har Aldrig undra några omständigheter anmält, kommenterat eller gjort sin stämma hörd på GS Facebook sida innan GS granskning??
Vänligen berätta fler sagor för mig...

Citat:
Så du menar att när enskilda personer är ute i kommentarsfält och motverkar hot, hat rasism mm så hänvisar du till invandringen??

Är allt hat lika med invandring??? Tror inte det.
Har du hört talas om Orättvisor?

Citat:
Sen Tillsist, Enskilda personer skriver hata alla? Öhhhhm.?

Du fattar alltså inte??
Citera
2017-09-19, 17:57
Medlem
Det värsta med #jagärhär-sympatisörer måste ändå vara den uppenbara bristen på självkritik. Ni hittar inte ett enda inlägg som börjar med "du har en poäng..." eller som tyder på att motdebattören MÖJLIGTVIS kan ha en poäng. INTE ETT!!!! Neka, neka åter neka. Som ur ett polisförhör.

Det spelar ingen roll hur många gånger ni upprepar tjafset om att ni "bemöter hot och hat" när alla ser vad ni tar ställning för.

Citat:
– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.

Och det här räknas tydligen inte som ett "politiskt ställningstagande".
Citera
2017-09-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Du är med i gruppen inte jag. Jag kan inte länka något jag inte har tillgång till.

Skämtar aldrig med personer som tar allt på fel sätt.

Du kan fortsätta den diskussionen med den du startade den med.....

Det skall vara fest på Fredag.

Det är inte jag som förföljer oliktänkande, du gör det däremot.

Så du sitter här och påstår att GS helt oprovocerat gett sig på frihetskämparna i JÄH? JÄH har Aldrig undra några omständigheter anmält, kommenterat eller gjort sin stämma hörd på GS Facebook sida innan GS granskning??
Vänligen berätta fler sagor för mig...

Är allt hat lika med invandring??? Tror inte det.
Har du hört talas om Orättvisor?

Du fattar alltså inte??

Sånt här är underhållande, att plocka ut meningar och ord sen svara. Det är kul. Gillar sånt.

Gruppen jagärhär har aldrig någonsin anmält någon, vad enskilda gör är deras ansvar. Du förstår fortfarande inte?
Nä, jag förföljer inte oliktänkande. Jag tar diskussioner och motverkar hot och hat.
Detta har jag förklarat många ggr. Du får läsa ikapp i tråden.
Citera
2017-09-19, 18:45
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Sånt här är underhållande, att plocka ut meningar och ord sen svara. Det är kul. Gillar sånt.

Javisst är det trevligt, Happy Happy Joy Joy.

Citat:
Gruppen jagärhär har aldrig någonsin anmält någon, vad enskilda gör är deras ansvar. Du förstår fortfarande inte?

Alltså gruppen jäh är inte en samlingsplats där det tipsas om "hemska" trådar där "onda" människor berättar sanningen om diverse ting??
Jag vill inte förstå er.

Citat:
Nä, jag förföljer inte oliktänkande.

Vad du gör personligen ger jag fan i. Du representerar JÄH i denna tråd, då får du ta följderna.

Citat:
Jag tar diskussioner och motverkar hot och hat.

Motverkar hat?? Du förbjuder alltså andra människor att ha känslor??
Motverkar hot?? Är du polisen med?

Citat:
Du får läsa ikapp i tråden.

Exakt vad ska jag läsa ikapp? Det du vägrar svara på?
Citera
2017-09-19, 18:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Märkligt. Mina är inte anställd på SVT och de gör ett reportage om henne. Mina som grundat gruppen så vad har du för källa att Magnus driver gruppen som ett journalistprojekt? Rena antaganden.
Vad spelar det för roll att Magnus är admin i gruppen?
Ser du inte ett problem med detta är det inte lönt att försöka förklara det för dig. Men jag ser ett problem i att en redaktion gör ett hyllningsreportage om en rörelse som en av deras anställda är med och driver - ett hyllningsreportage som fokuserar på hans fru, en tidigare anställd i Svt-Göteborg. Det påverkar trovärdigheten för redaktionen i stort.

Dessutom bor fotografen Åke Wehrling på samma gata som paret Dennert i Billdal, Wehrling har upprepade gånger twittrat stöd till #jagärhär.

Journalister ska kritiskt granska - det får inte uppstå situationen där misstankar väcks att redaktionen lyfter fram och speglar en rörelse de själva driver och öppet sympatiserar med.
Citera
2017-09-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetsvamp
Hat är OK, otrevligt men OK.

Hat är inte bara ok, det är bra, sunt och en av de grundläggande känslorna som är en förutsättning för att människor ska kunna fungera fullt ut som individer.
Citera
2017-09-19, 19:17
Medlem
Citat:

Med samma logik tycker du alltså heller inte att fotbollshuliganfirmor bör hållas ansvariga eller blandas in i debatten över huvud taget när deras medlemmar i grupp ägnat sig åt läktarvåld och andra matchförstörande aktiviteter? Det är enbart de enskilda individernas fel och ansvar och de påverkas inte på något sätt av att de hetsas på av sin firma?
Citera
2017-09-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ser du inte ett problem med detta är det inte lönt att försöka förklara det för dig. Men jag ser ett problem i att en redaktion gör ett hyllningsreportage om en rörelse som en av deras anställda är med och driver - ett hyllningsreportage som fokuserar på hans fru, en tidigare anställd i Svt-Göteborg. Det påverkar trovärdigheten för redaktionen i stort.

Dessutom bor fotografen Åke Wehrling på samma gata som paret Dennert i Billdal, Wehrling har upprepade gånger twittrat stöd till #jagärhär.

Journalister ska kritiskt granska - det får inte uppstå situationen där misstankar väcks att redaktionen lyfter fram och speglar en rörelse de själva driver och öppet sympatiserar med.

Nä, du hävdade precis att det är Magnus som driver jagärhär som journalistprojekt vilket är ett rent felaktigt påstående. Det är Mina som grundade gruppen. Vad Magnus gör på fritiden angår ingen.
Du kan enkelt lyfta luren och ringa SVT och fråga om jagärhär finns med i deras budget när det gäller projekt..
Du påstår saker som är direkt felaktiga och som du heller inte kan belägga..
Citera
2017-09-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Med samma logik tycker du alltså heller inte att fotbollshuliganfirmor bör hållas ansvariga eller blandas in i debatten över huvud taget när deras medlemmar i grupp ägnat sig åt läktarvåld och andra matchförstörande aktiviteter? Det är enbart de enskilda individernas fel och ansvar och de påverkas inte på något sätt av att de hetsas på av sin firma?

Jösses... Läktarvåld är olagligt. Det är inte ens en relevant jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in