Citat:
Ursprungligen postat av
Burkm4t
Huvudsaken är att en som svarar. Kom ihåg alla Tindrar inte på heltid, och har jobb & socialt liv osv. Det är inte alla som pallar sitta med telefonen klistrad i handen och svara inom 30 sek.
- Hur tänker du med att du ska höja din lägsta ålder för att de ska få upp dig?
- Radien beror på stadens areal och befolkningsdensitet så klart. Tex Stockholm är så pass tätbefolkat att en radie på 10km med utgångspunkt i centrum tex täcker in det mesta och ger närmast oändligt utbud. 20km och du har säkert även 80-90% av hela länets befolkning. Du kan ju alltid börja med en lägre radie och öka den successivt när du får "slut på folk i din närhet".
Absolut, jag är inte otålig, har ganska pressat med tid själv, men man blir ju notifierad om nån skrivit... sen tror jag att om någon VERKLIGEN är intresserad så kommer man vilja ha kontakt frekvent. Har man det bara som tidsfördriv, för bekräftelse eller bara är lite intresserad så är det inte lika viktigt att skriva nåt.
Jag tänkte att, som jag skrev tidigare, det dyker upp rätt många 18-21år... ponera då att jag skulle vara "betydligt" äldre,... då behöver ju dessa 18-21 ha väldigt liberal åldersspann annars dyker väl inte jag upp för dom?... 18-åringen måste väl ha 18-40 (lr 36) för att få upp te.x en 36-åring? (är inte 36 men bara exempel) Och man kan ju, rimligen anta, att genomsnittlige 18-åringen i en storstad har väldigt blygsamt spann, typ 18-20 eller nåt (helt enkelt för många 18-åringar är lite omogna, och att det inte behövs större än så om utbudet är stort)
--------------------------------------------------
Har för övrigt märkt att det finns två stora typer av tjejer/presentationer på tinder
1) Vin/öl/kaffe tjejerna... fan är alla alkoholister eller?
2) Tramsiga, skriver typ om fåniga dolda 'talanger' eller udda saker dom gillar att göra (och skriver det bara för att det låter roligt och udda istället för deras riktiga intressen)
(oftast har ovanstående generiska intressen såsom "resa, träna, upptäcka nya kulturer, hitta på roliga saker".)