Citat:
Ursprungligen postat av
SVKKK
Hade det funnits några oegentligheter i avlysningarna av Manafort så hade givetvis FBI agerat direkt vid tillfället för avlyssningarna. Inte direkt så att FBI skulle sitta lugnt i båten om något tydde på att Trump-kampanjen genom Manafort samarbetade med Ryssland. Blir bara löjligt när media i princip framställer det som att FBI prioriterade att äta donuts framför att agera mot brott som påstås funnits på avlyssnade samtal.
Du menar att du ser det som helt omöjligt att det fattats pusselbitar när man avlyssnat Manafort och nu fått fram några till?
Och därför är det helt omöjligt att några oegentligheter har funnits? För att man inte upptäckt dem tidigare. Förklara gärna hur du menar?
Kan polisutredningar aldrig gå framåt? Antingen så hittar man allt på en vecka och hittar man inget på en vecka kommer man inte att hitta något för det är någon slags naturlag?
Vad fan är det för fel på folk?
De raidade Manafort tidigt på morgonen genom att bryta upp dörren. Det tycker jag nog verkar som om Mueller haft något på Manafort. Dessutom så tror jag att Manafort sitter och väljer om han ska försöka bli benådad av presidenten genom att inte sälja ut presidenten. Men å andra sidan kanske presidenten avsätts innan han gör upp om något mer fördelaktigt för honom själv. Men det är ju inte säkert att det är så. Men för min del så tror jag att man kan hitta saker i en utredning vid flera tidpunkter och allt eftersom dra slutsatser och framförallt få bekräftat händelser och få fram bevis. Man måste vara bra dum för att tro att man hittar allt samma vecka man inleder något och hittar man då inget så finns inget.
Manafort kan ha pratat med så många och han kan ange många för att själv slippa bli hårt bestraffad. I alla fall tror jag alla kring Trump funderar på detta i detta nu av de som pratat i telefon med Mf.
Men de som inte riktigt granskas än är ju president Trump, VP Pence och Ivanka. De är nog ärliga och uppriktiga och begår inte något fuffens.