2017-09-19, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Jaha där kom bevisen att Obama avlyssnat Trump. Deep state skurkarna avslöjas. Nu dras gemutredare och deep state agent Meuller med i fallet i brist på bevis. Trump får rätt igen fast han självklart misstänks.

https://www.usatoday.com/story/news/2017/09/18/report-u-s-investigators-wiretapped-trump-campaign-chair-manafort/679501001/

Vad får dig att tro att Trump varit avlyssnad?
2017-09-19, 08:24
Medlem
Pre 1914s avatar
Trump borde rimligen pratat med manafort rätt ofta under den sommaren. Och egentligen är det bra att fbi avlyssnat dem för genom de samtalen kan man nog läsa av hela sanningen. Gissningsvis har de pratat om ryssland och manafort har haft en jämfört med trump stor insikt inom rysslandskunskapen. Men där stannar det, troligen inga hemlighetsfulla antydningar om att det och det tar vi upp öga mot öga när vi träffas. Demokraterna tror sig ha sin smoking gun men egentligen är det inget alls.
2017-09-19, 08:26
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad får dig att tro att Trump varit avlyssnad?
Det är väl ganska uppenbart? Fyfan vad korrupta Obama och co är! Jag förväntar mig att dom startar en utredning mot Comey och Obama efter detta. Inte riktigt utvecklingen trumphatarna dogberry och co väntat sig eller?
2017-09-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Det är väl ganska uppenbart? Fyfan vad korrupta Obama och co är! Jag förväntar mig att dom startar en utredning mot Comey och Obama efter detta. Inte riktigt utvecklingen trumphatarna dogberry och co väntat sig eller?

Att de har avlyssnat Manafort är allt jag kan läsa mig till. Men du har rätt, att det kan vara så att Trump är samtidigt avlyssnad. Och Trump gillar ju inte mejl så det mesta har väl avhandlats i telefon.

Kommer Mueller att försöka flippa Manafort nu för att sätta åt Trump är väl den stora frågan. Vad väntar du dig här?
2017-09-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Trump borde rimligen pratat med manafort rätt ofta under den sommaren. Och egentligen är det bra att fbi avlyssnat dem för genom de samtalen kan man nog läsa av hela sanningen. Gissningsvis har de pratat om ryssland och manafort har haft en jämfört med trump stor insikt inom rysslandskunskapen. Men där stannar det, troligen inga hemlighetsfulla antydningar om att det och det tar vi upp öga mot öga när vi träffas. Demokraterna tror sig ha sin smoking gun men egentligen är det inget alls.

Tror du att Mueller har varit och hämtat de hemliga papperna som är inlåsta i ett kassaskåp hos en av Trumps advokater nu?

Och vilka har Manafort pratat med mer?

Don Jr har ju tydligen sagt upp sin säkerhetsbevakning. Vad ska han göra som är så hemligt då?

Manafort lär väl ha pratat med dem alla så att nu nystas det i allt och Mueller plockar sakta men säkert fram alla bevis. Först när Mueller är helt klar så läggs faktan på bordet. Han vet att se till att det inte läcks till skillnad från Trump. Tror du att Trump ger sina skrikande advokater sparken när de nu inte kan hålla tätt?
2017-09-19, 08:51
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Att de har avlyssnat Manafort är allt jag kan läsa mig till. Men du har rätt, att det kan vara så att Trump är samtidigt avlyssnad. Och Trump gillar ju inte mejl så det mesta har väl avhandlats i telefon.

Kommer Mueller att försöka flippa Manafort nu för att sätta åt Trump är väl den stora frågan. Vad väntar du dig här?
Muller är en utredningsmaskin, finns inget utrymme för dynamik. Muller strör salt i såren och läcker om avlyssningen för att folkdomstolen ska få kasta lite mer skit på trump, något mer blir det inte för det finns inte.
2017-09-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Muller är en utredningsmaskin, finns inget utrymme för dynamik. Muller strör salt i såren och läcker om avlyssningen för att folkdomstolen ska få kasta lite mer skit på trump, något mer blir det inte för det finns inte.

Vad är det Mueller har läckt om?
2017-09-19, 11:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Jaha där kom bevisen att Obama avlyssnat Trump. Deep state skurkarna avslöjas. Nu dras gemutredare och deep state agent Meuller med i fallet i brist på bevis. Trump får rätt igen fast han självklart misstänks.
Citat:
Det är faktiskt ganska sorgligt att se hur det här är nivån som de ohjälpliga fanatikerna i sekten befinner sig på.
Jag trodde man åtminstone var tvungen att vara 18 år fyllda för att posta på FB...?

Man bevisar gång på gång hur lättlurad och enkelspårig man är: Ingenting kan vara Donalds fel!!!
Lite lustigt dock att de som gallskriker om "FAEK NEWS" i var och varannan mening är de som inte är kapabla att acceptera hur en dokumenterad mytoman talar osanning: Man har helt enkelt utnämnt en fake president till sin messias...
http://www.politifact.com/truth-o-meter/article/2017/mar/21/timeline-donald-trumps-false-wiretapping-charge/
Citat:
A timeline of Donald Trump’s false wiretapping charge
President Donald Trump has stuck to a false claim that former President Barack Obama wiretapped him. Here’s a timeline of Trump’s statement, the White House’s evolving responses and the evidence against it.
2017-09-19, 11:45
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Jo, att du förväntar dig något fullkomligt verklighetsfrämmande är precis vad man kunde vänta sig.
Du lever i ett parallellt universum. Utredning av Obama och Comey! Dream on!
Senast redigerad av Slottsherre 2017-09-19 kl. 11:48.
2017-09-19, 12:40
Medlem
Hade det funnits några oegentligheter i avlysningarna av Manafort så hade givetvis FBI agerat direkt vid tillfället för avlyssningarna. Inte direkt så att FBI skulle sitta lugnt i båten om något tydde på att Trump-kampanjen genom Manafort samarbetade med Ryssland. Blir bara löjligt när media i princip framställer det som att FBI prioriterade att äta donuts framför att agera mot brott som påstås funnits på avlyssnade samtal.
2017-09-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Hade det funnits några oegentligheter i avlysningarna av Manafort så hade givetvis FBI agerat direkt vid tillfället för avlyssningarna. Inte direkt så att FBI skulle sitta lugnt i båten om något tydde på att Trump-kampanjen genom Manafort samarbetade med Ryssland. Blir bara löjligt när media i princip framställer det som att FBI prioriterade att äta donuts framför att agera mot brott som påstås funnits på avlyssnade samtal.

Du menar att du ser det som helt omöjligt att det fattats pusselbitar när man avlyssnat Manafort och nu fått fram några till?

Och därför är det helt omöjligt att några oegentligheter har funnits? För att man inte upptäckt dem tidigare. Förklara gärna hur du menar?

Kan polisutredningar aldrig gå framåt? Antingen så hittar man allt på en vecka och hittar man inget på en vecka kommer man inte att hitta något för det är någon slags naturlag?

Vad fan är det för fel på folk?

De raidade Manafort tidigt på morgonen genom att bryta upp dörren. Det tycker jag nog verkar som om Mueller haft något på Manafort. Dessutom så tror jag att Manafort sitter och väljer om han ska försöka bli benådad av presidenten genom att inte sälja ut presidenten. Men å andra sidan kanske presidenten avsätts innan han gör upp om något mer fördelaktigt för honom själv. Men det är ju inte säkert att det är så. Men för min del så tror jag att man kan hitta saker i en utredning vid flera tidpunkter och allt eftersom dra slutsatser och framförallt få bekräftat händelser och få fram bevis. Man måste vara bra dum för att tro att man hittar allt samma vecka man inleder något och hittar man då inget så finns inget.

Manafort kan ha pratat med så många och han kan ange många för att själv slippa bli hårt bestraffad. I alla fall tror jag alla kring Trump funderar på detta i detta nu av de som pratat i telefon med Mf.

Men de som inte riktigt granskas än är ju president Trump, VP Pence och Ivanka. De är nog ärliga och uppriktiga och begår inte något fuffens.
2017-09-19, 14:12
Medlem
Citat:
Du menar att du ser det som helt omöjligt att det fattats pusselbitar när man avlyssnat Manafort och nu fått fram några till?

Och därför är det helt omöjligt att några oegentligheter har funnits? För att man inte upptäckt dem tidigare. Förklara gärna hur du menar?

Kan polisutredningar aldrig gå framåt? Antingen så hittar man allt på en vecka och hittar man inget på en vecka kommer man inte att hitta något för det är någon slags naturlag?

Vad fan är det för fel på folk?

De raidade Manafort tidigt på morgonen genom att bryta upp dörren. Det tycker jag nog verkar som om Mueller haft något på Manafort. Dessutom så tror jag att Manafort sitter och väljer om han ska försöka bli benådad av presidenten genom att inte sälja ut presidenten. Men å andra sidan kanske presidenten avsätts innan han gör upp om något mer fördelaktigt för honom själv. Men det är ju inte säkert att det är så. Men för min del så tror jag att man kan hitta saker i en utredning vid flera tidpunkter och allt eftersom dra slutsatser och framförallt få bekräftat händelser och få fram bevis. Man måste vara bra dum för att tro att man hittar allt samma vecka man inleder något och hittar man då inget så finns inget.

Manafort kan ha pratat med så många och han kan ange många för att själv slippa bli hårt bestraffad. I alla fall tror jag alla kring Trump funderar på detta i detta nu av de som pratat i telefon med Mf.

Men de som inte riktigt granskas än är ju president Trump, VP Pence och Ivanka. De är nog ärliga och uppriktiga och begår inte något fuffens.

Ditt inlägg är så fullt av strunt, avsiktliga missuppfattningar och trams att det egentligen inte är värt att bemöta. Att spela dum och argumentera emot avsiktliga missuppfattningar är det enda du klarar av.

Ifrån avlyssningarna 2014 gällande samarbetet med Viktor Yanukovych har redan konstaterats att inga brott begåtts. Om du tror att FBI inte ens skulle agera på minsta misstanke ifrån avlyssningar sommaren 2016 om eventuellt försök till utländsk påverkan på valet så är det upp till dig. Det kan inga pusselbitar i världen förändra. Man hade agerat direkt vid minsta misstanke och knappast väntat till man kunnat styrka brott som du verkar tro är gällande ordning.

Det är uppenbart att Mueller känner press att leverera något. Allt har hittills varit bluff och båg. Nu känner han sig tvungen att leverera något så inte han själv och media står med byxorna helt neddragna. Därför försöker man desperat försöka hitta ett uns av misstanke hos någon nära Trump. Nu blev det Manafort. Och han var endast aktiv under en begränsad period. Segern mot såväl de republikanska kandidaterna som emot Hillary grundlades utan hans inverkan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in