2017-09-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-hundar-har-visat-var-kim-walls-kvarlevor-kan-finnas/
Har ni tröttnat på mordgåtan? I så fall kanske vi skulle bryta ut delar av tråden, de som mer tycks handla om en deltagare som börjar på Mer och slutar på inna.
Nu kan det vara på gång att hitta fler delar av BO.

Tack, bra observation. Hoppas innerligt att de hittar kraniet - skulle det visa sig att det inte har sådana skador som PM uppgett att KW fick så tror jag att rättegången kommer att bli betydligt enklare och tydligare.
Citera
2017-09-18, 20:20
Medlem
Merwinnas avatar
[quote=TheKeymaker|61821086Jag känner ganska många personer som är naturvetenskapligt skolade, militärt intresserade och lösningsorienterade. De går inte omkring och styckar folk eller beter sig som muppar. Faktum är att jag inte kan komma på ett enda fall där någon entreprenör styckat någon efter en olycka för att det skulle "skydda" deras älsklingsprojekt.

Oavsett om det var mord eller olycka ska PM inte vistas ute bland folk. Han har inte bara en skruv lös, det skramlar nog betänkligt bakom pannbenet. Styckar man någon, oavsett orsak, är man en komplett skitstövel - bland mycket annat.[/QUOTE]

Det vet vi väl inte? Om de har kommit undan med det så vet vi det inte, det ligger i sakens natur. Finns många människor som försvunnit spårlöst, ingen vet vad som låg bakom.

Detta med styckningen blev ju nödvändigt av de väldigt olyckliga speciella skäl som vi varit igenom så många gånger redan, nämligen att det inte gick att få ut kroppen i helt skick. Det är inte som att han gjorde det för nöjes skull, jag är helt säker på att han försökte få upp den hel först men fick ge upp.
Citera
2017-09-18, 20:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Projekten var inte "bara" för honom. De var hela hans liv. Och du får komma ihåg att han är både naturvetenskapligt skolad, militärt intresserad och lösningsorienterad. D.v.s. att stycka en kropp är inte lika svårt för honom som det skulle vara för en söndagsskolelärarinna.

Krävs en ganska omysig person för att bestämma sig för att prioritera sin ställning som Raket-Madsen när någon dör. Skit i familj och vänner, jag säger att hon gick i land och dumpar'na i havet med tyngder på.
Oj, det går inte att få ut henne hel, jag får ta fram sågen och stycka upp henne och slänga ut delarna.

Madsen är pretty-fuckin-far-from-frisk. Och även om vi inte fått veta huruvida det är mord som föregått styckning eller ej, så...känns det som en rimlig utgångspunkt. Ett jobb/hobby må vara viktigt, men att gå Los Zetas på det här sättet gör man liksom inte för att man tagit med någon på båten fast man inte fick.
Citera
2017-09-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jag känner ganska många personer som är naturvetenskapligt skolade, militärt intresserade och lösningsorienterade. De går inte omkring och styckar folk eller beter sig som muppar. Faktum är att jag inte kan komma på ett enda fall där någon entreprenör styckat någon efter en olycka för att det skulle "skydda" deras älsklingsprojekt.

Oavsett om det var mord eller olycka ska PM inte vistas ute bland folk. Han har inte bara en skruv lös, det skramlar nog betänkligt bakom pannbenet. Styckar man någon, oavsett orsak, är man en komplett skitstövel - bland mycket annat.

Gråter de också när maskiner dör?

Konstigt nog hade Madsen detta GEMENSAMT med konstnärsgänget - inte de militärt intresserade och naturvetenskapligt skolade kollegorna..
Citera
2017-09-18, 20:26
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo så är det nog.
Det är märkligt att den upptagne PM gav KW så mycket tid och dessutom en privat specialtur med u-båten. Undrar vad som föranledde detta bara kort tid innan PMs viktiga uppskjutningsevent skulle gå av stapeln. En kort intervjuv i verksta´n skulle man ju kanske förstå - men hela detta arrangemang??

Antingen ville KW det väldigt gärna och tjatade och lockade med Wired - eller så ville PM det, lockad av Wired och charmad (?) av KW. Ellen en kombination av bägge.
När bestämdes båtturen - från början? Eller var det en spontan tur? På vems initiativ?

Och varför åka ut egentligen - artikeln om PM och hans fascination av u-båtar och raketer behöver ju inte innehålla en journalistresa också. Ville hon fotografera båten hade det ju gått bra vid kajen.

Vad var - egentligen - syftet med hela u-båts trippen??
Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att KW ville ta en tur med ubåten. Om man gör ett reportage om något så vill man väl teståka om det ligger inom rimliga gränser att göra så. Sen kan det ju finnas nånting med turen som är skumt och som kanske går att gräva fram för snuten. Men om det är ett oplanerat "dödsfall" så kan ju allting vara en ren tillfällighet också. Men att KWs motiv skulle vara skumt det känns det inte som för mig iaf.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-18 kl. 20:31.
Citera
2017-09-18, 20:27
Medlem
Citat:
Det vet vi väl inte? Om de har kommit undan med det så vet vi det inte, det ligger i sakens natur. Finns många människor som försvunnit spårlöst, ingen vet vad som låg bakom.

Detta med styckningen blev ju nödvändigt av de väldigt olyckliga speciella skäl som vi varit igenom så många gånger redan, nämligen att det inte gick att få ut kroppen i helt skick. Det är inte som att han gjorde det för nöjes skull, jag är helt säker på att han försökte få upp den hel först men fick ge upp.

Har du ens en aning om hur oerhört ovanligt styckmord är? Det är dessutom väldigt sällsynt att man kommer undan med ett mord. Personer som försvinner spårlöst är dessutom till försvinnande liten del etablerade människor, typ personer som arbetar i high-tech projekt t.ex... D.v.s. att det skulle finnas en hel hög "PM:ar" som styckat folk för att rädda sina projekt...? Nej du. Inte en chans.

Då PM styckat och ljugit för att skydda något som i internationell jämförelse är halvamatörverksamhet så förtjänar han bara en sak och det är sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citera
2017-09-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Gråter de också när maskiner dör?

Konstigt nog hade Madsen detta GEMENSAMT med konstnärsgänget - inte de militärt intresserade och naturvetenskapligt skolade kollegorna..

Det finns de som är överförtjusta i diverse tekniska skapelser. Men inte f-n styckar de folk för det.

PM har brutit mot det mänskliga kontraktet. Det är icke återkalleligt och han förtjänar straff därefter.
Citera
2017-09-18, 20:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har sett det och det väcker hopp! Men när kommer de dyka?
De dök senast i lördags och planerar nya dyk "stadigt" det sker nog intensivt nu.
Citera
2017-09-18, 20:37
Medlem
Citat:
Han bröt alltså lagen för att få en ensamtur med henne till havets botten... Det är inte något man gör bara för en artikel, sorry. Detta förklarar ju också varför det var en sådan katastrof för honom, att hon dog i en olycka (om det nu var så). Det förklarar varför han inte ville dra in myndigheterna utan gick till extrema handlingar för att försöka dölja olyckan, för annars skulle mycket troligt alla hans tillstånd ryka - även för raketuppskjutningarna.

Inte nog med att han tog henne med på en tur så att hon kunde vinka till folk i hamnen - de dök också..

För hennes del skulle detta ha inneburit att hon skulle ha varit "den enda journalisten" som - bevisligen - hade varit på en tur tillsammans med Madsen. Hon skulle ha kunnat bevisa detta med bilderna som nu finns på internet och bifoga dem sitt reportage.

Det skulle säkert ha sålt. Men för Madsen skulle det ha varit slutet på skjutandet och flera båtturer skulle det knappast ha blivit.

Inget under att ingen annan fick följa med på denna resa.
Citera
2017-09-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
De dök senast i lördags och planerar nya dyk "stadigt" det sker nog intensivt nu.
Gött!!
Citera
2017-09-18, 20:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Tack, bra observation. Hoppas innerligt att de hittar kraniet - skulle det visa sig att det inte har sådana skador som PM uppgett att KW fick så tror jag att rättegången kommer att bli betydligt enklare och tydligare.
Ja skallen tycks vara huvudsaken för att avgöra dödsorsaken 😆
Märkligt att MGM kan komma med villkor när de beslutar att titta i hans dator, han kräver att få sitta brevid "eftersom där finns affärshemligheter"! Aldrig hört på maken, om man räknar bort Arboga-Möller.
Citera
2017-09-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att KW ville ta en tur med ubåten. Om man gör ett reportage om något så vill man väl teståka om det ligger inom rimliga gränser att göra så. Sen kan det ju finnas nånting med turen som är skumt och som kanske går att gräva fram för snuten. Men om det är ett oplanerat "dödsfall" så kan ju allting vara en ren tillfällighet också. Men att KWs motiv skulle vara skumt det känns det inte som för mig iaf.

Det skumma i detta fall var att det var olagligt att ta med passagerare ombord..

Så att KW ville ta en tur med galningen trots att det var olagligt och trots att hon skulle befinna sig ensam ombord med honom – var nog lite mer än skumt.

Det är som om hon hade tagit en testtur med någon som har flygförbud..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in