Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Ja du har förklarat för Flashback att Tulpanbubblan inte var en bubbla. Inte IT-bubblan heller tydligen. Alla tackar för klargörandet. Du har alltså noll koll.
Ser inte ut som du har några sakliga invändningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Byggbolagens (de fyra stora) avkastningskrav på nybyggnation har typiskt legat på över 20% Hur i hela friden har man kunnat missa det. Vad gör det med priserna tror du?
Vi har gått igenom vilken rörelsemarginal byggarna har. Och även hur mycket bostadsutvecklarna tjänar på sina gamla byggrätter. Behöver väl inte upprepas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
I Alphas värld existerar inga bubblor. Det är produktionen som inte hinner med. ja ja.
Jag har tvärtom frågat er bubbelpratare varför i all världen ni inte byggt bostäder för brinnande livet tidigare och tjänat grova pengar. Men får inga svar.
Verkar inte som ni själva trott på någon bubbla. I alla fall inte tillräckligt för att tjäna pengar på den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Som jag sagt tidigare. Dina ekonomiska teorier bygger på diagram o kurvor från makroekonomi för nybörjare som visar en abstrakt bild av verkligheten. Det är meningen. Dom visar en ytterst förenklad bild av verkligheten för att framhäva en ytterst specifik, begränsad del av denna verklighet. Det gäller alla typer av samband, tillgång/efterfrågan, ränta/konsumtion etc. Ingen vettig människa använder dessa primitiva förklaringsmodeller i en diskussion om nåt så komplext som bostadsmarknaden i en modern ekonomi. Dina inlägg visar gång på gång att du diskuterar långt över din förmåga.
Då bör du begrunda att om de nu är förenklade så har de visat sig vara för komplicerade för dig. Så du bör vara den sista att klaga. Du misslyckas tom att förstå vad diskussionen handlar om.
Titta på ditt eget inlägg. Du sitter bara och yrar om dina egna fantasier om mig.