2017-09-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Inte? :-o

Och jag som trodde att Madsens beteende var precis i paritet med en vanlig teknikers/seglares beteende.

Bra att du påpekade detta dock så att det inte uppstår trådsanningar.. ;-)

Det finns mycket mycket mer som hon förvrängt till sin fördel från Tysken! Man ska inte ge folk så dåligt rykte ..usch det är inte klokt!!
Citera
2017-09-18, 10:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Det finns mycket mycket mer som hon förvrängt till sin fördel från Tysken! Man ska inte ge folk så dåligt rykte ..usch det är inte klokt!!

Fast förhoppningsvis är det inte många som tagit de här påstådda utsagorna från 'tysken' på minsta allvar.
Citera
2017-09-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite läsning från i morse.
http://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-liv-raketer-ubatar-och-kvinnor/

Jag förstår inte hur KW hade tänkt skriva ett fördjupat personporträtt av Madsen om hon inte ens hade läst Djursings bok om honom.

Vidare förstår jag inte hur man kan fungera som journalist < 45år om man fortfarande vid 30års åldern ska betraktas som naiv och godtrogen. Många andra i den åldern har redan chefspositioner, familjer och ansvar över andras liv.

Hjärnan är färdigutvecklad vid ca 25år. Hon hade pluggat och ”sett världen”. Hon fascinerades av den undre världen – tydligen utan att tänka på hur man levde i den och vilken sorts människor som drogs till den.

Det är ungefär som att fascineras av de kriminella utan att fatta att personer man skriver om inte följer samma lagar som vi andra och skiter i normer och vanliga värderingar.

Om man har den attityden att man tror gott om alla människor – även de knepiga och svåra och de som lever på gränsen – då kan man nog inte fungera som journalist.

”Inte sällan har vänskapsrelationerna slutat i vredesmod.”
Citera
2017-09-18, 10:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Tysken" skriver ikväll, det är tänkvärt och klokt tycker jag, när han får frågan hur M kunde få för sig att stycka ett lik:

Wenn er den toten Körper, der mal KW war, nicht mehr als Mensch angesehen hat,
sondern als ein Problem das man lösen bzw loswerden mußte..

Stellt sich die Frage wie man sein muß um jemanden kleinzuschneiden, selbst wenn der Tod ist.
Pathologen haben damit weniger Probleme. Vieleicht können die die Frage eher beantworten.

"Då han såg på den döda kroppen, som en gång varit KW, inte som en människa utan som ett problem som man måste lösa t.ex. genom att göra sig av med den.

Angående frågan hur någon måste vara för att kunna kunna skära någon i bitar, när den är död. Tja, patologer har inte några problem med detta. Kanske kan de besvara frågan bättre."

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Du får faan i lära dig bättre TYSKA!!! Du sitter o skickar en jäkla massa skit från tysken som du plockar ut lite här o där!!! HAN TYCKER MED ATT DETTA ÄR SOM EN SKRÄCKFILM O SKRIVER ATT BETEENEDET EFTER EN OLYCKA INTE STÄMMER ÖVERENS VAD EN TEKNIKER,/SEGLARE ETC. SKULLE GÖRA!!
Sluta upp med detta o ge tysken så dåligt rykte!! Mycket dåligt gjort!! Jag måste iväg nu o när jag kommer hem ska jag skriva till tysken, för engelska kan han väl?

Du menar antagligen att det finns mer i tyskens texter som uppger andra saker.
För det som Merwinna översätter ovan är i stort sett korrekt översatt.
Citera
2017-09-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Jag läste allt, och plockade ut det värsta. Jag kan hålla med om att 30 inte är helt mogen men jag är ändå övertygad om att KW vid 30 hade betydligt mer livserfarenhet än genomsnittet, på grund av hennes utbildning och yrke. Och därmed tror jag hon gjorde en bättre bedömning (det jag menar med riskanalys) av PM än gemene man hade gjort.
Dessutom har väldigt få människor erfarenhet av psykopater, och ännu färre kan läsa dem. Med andra ord så tror jag inte en mogen person hade tagit ett annat beslut i det läget.

Lite tröttsamt att alla knepiga människor diagnostiseras som psykopater. Kapten Klänning exempelvis var en narcissist.

Många i hans omgivning var inte imponerade av hans "jämnställdhetsiver" men de tystades ner. I koncensus-Sverige fick endast de som hyllade honom figurera i media. De som hade några kritiska ord att yttra fick höra att de var (surprise) avundsjuka på hans framgång osv.
Citera
2017-09-18, 10:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Lite tröttsamt att alla knepiga människor diagnostiseras som psykopater. Kapten Klänning exempelvis var en narcissist.

Många i hans omgivning var inte imponerade av hans "jämnställdhetsiver" men de tystades ner. I koncensus-Sverige fick endast de som hyllade honom figurera i media. De som hade några kritiska ord att yttra fick höra att de var (surprise) avundsjuka på hans framgång osv.

Ja, frågan är om inte "psykopat" håller på att bli ett av våra modeord - som "kränkt".
Så fort man får en känsla av att det inte går ens egen väg blir man kränkt och så fort någon gör något obegripligt och inte main-streem är han en psykopat.

Enligt uppgifter om PM brukande han rädda djur och gråta över skadade djur och han uppvisar absolut inga tecken på svartsjuka eller på att han ville styra en partner, inte heller på statusbegär som många psykopater har intresse av.

Han har kanske en eller flera psykiatriska diagnoser, mycket troligt eftersom han klarat att stycka en kvinna, men det är inte säkert att han därför också lider av det vi förknippar med psykopati.
Frågan är om det räcker för fängelseförbud.
Citera
2017-09-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon var naiv och bortskämd efter en omhuldad uppväxt, ja. Det är ju det jag har sagt hela tiden.
Naiv, bortskämd, omhuldad? Helt ärligt, har du något som backar upp det förutom dina egna psykoanalyser? Allt jag läser om henne säger motsatsen, förutom sånt som du verkar hitta på?
Citera
2017-09-18, 10:46
Medlem
Hur kan PM ha förmågan att dupera folk så
till den milda grad att de lämnar logiskt, kritiskt och mänskligt tänkande, och ersätter det med
beundran, sexuell dragning och moderskänslor.
Eller vad säger du Merwinna.
Citera
2017-09-18, 10:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag förstår inte hur KW hade tänkt skriva ett fördjupat personporträtt av Madsen om hon inte ens hade läst Djursings bok om honom.

Vidare förstår jag inte hur man kan fungera som journalist < 45år om man fortfarande vid 30års åldern ska betraktas som naiv och godtrogen. Många andra i den åldern har redan chefspositioner, familjer och ansvar över andras liv.

Hjärnan är färdigutvecklad vid ca 25år. Hon hade pluggat och ”sett världen”. Hon fascinerades av den undre världen – tydligen utan att tänka på hur man levde i den och vilken sorts människor som drogs till den.

Det är ungefär som att fascineras av de kriminella utan att fatta att personer man skriver om inte följer samma lagar som vi andra och skiter i normer och vanliga värderingar.

Om man har den attityden att man tror gott om alla människor – även de knepiga och svåra och de som lever på gränsen – då kan man nog inte fungera som journalist.

”Inte sällan har vänskapsrelationerna slutat i vredesmod.”

Det finns inga som helst konstigheter i att Wall har intresserat sig för Madsen. Wall har inte heller varit det minsta ovarsam när hon åkte med Madsen i ubåten. Det är - tack och lov - inte ett riskbeteende att en kvinna umgås ensam med en man. Inte ens en man som lever i ett öppet förhållande eller är intresserad av SM-sex.

Dessutom var avfärden i båten bevittnad av flera personer, Wall hade även informerat minst en person var hon var och när hon skulle komma hem.

Med facit i hand var det naturligtvis ett ödesdigert beslut, men det är ett extremt ovanligt och udda brott.
Citera
2017-09-18, 10:48
Medlem
portnoys avatar
PM går med på undersökning.

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-18/madsen-gar-med-pa-sinnesundersokning
Citera
2017-09-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Naiv, bortskämd, omhuldad? Helt ärligt, har du något som backar upp det förutom dina egna psykoanalyser? Allt jag läser om henne säger motsatsen, förutom sånt som du verkar hitta på?

Kan du inte bidra med vad du har läst där det framgår att hon INTE var naiv?

Här påstås det motsatsen så det vore ju kul om du kunde komma med motbevis
Citera
2017-09-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
PM går med på undersökning.

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-18/madsen-gar-med-pa-sinnesundersokning
Hmm. Då blir det öppenvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera