2017-09-18, 07:47
Medlem
Kom väl inte som någon chock precis
Citat:
Johanna Möller befinner sig just nu på häktet i Sollentuna där hon, enligt uppgifter till Aftonbladet fått ökad bevakning och måste numera alltid hanteras av två vårdare.

Citat:
”Känslokall och manipulativ”
Att Johanna Möller beskrivs som manipulativ är något som uppkommit flera gånger under rättegången och i förhör. Bland annat har anhöriga, däribland systern och mamman, beskrivit henne som manipulativ, känslokall och med ”psykopatiska drag”.
– Hon har alltid varit extremt manipulativ och är extremt duktig att få folk att tycka synd om henne om hon vill det. Hon är också duktig på att få folk att tro att hon pratar sanning, har en person tidigare berättat för Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L2R5P/johanna-moller-ska-bevakas-hardare--ar-for-manipulativ
Citera
2017-09-18, 08:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L2R5P/johanna-moller-ska-bevakas-hardare--ar-for-manipulativ

Nej, ränderna går aldrig ur och de kommer att få ett heltidsjobb på anstalten där hon ska avtjäna sitt straff bara med att hålla henne i schack.

Hon kommer att försöka lura skjortan av dem, det är ju en sak som är säker.

Stackars anhöriga, de kommer inte att få en lugn stund trots att Johanna kommer att vara inlåst.
Citera
2017-09-18, 08:20
Medlem
EndastJag01s avatar
Jamen, så lämpligt!
Vilken timing, precis när hon överklagat domen eftersom hon är oskyldig. Jag tror att det enda som kan skapa lugn hos hennes anhöriga är att JM råkar ut för en fatal olycka av något slag. Innan det händer kommer hon att vara igång hela tiden med olika ränker och hämndscenarier.
Citera
2017-09-18, 09:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, ränderna går aldrig ur och de kommer att få ett heltidsjobb på anstalten där hon ska avtjäna sitt straff bara med att hålla henne i schack.

Hon kommer att försöka lura skjortan av dem, det är ju en sak som är säker.

Stackars anhöriga, de kommer inte att få en lugn stund trots att Johanna kommer att vara inlåst.

Ja, det var precis det man förutspådde. Hon har inte kostat oss sin sista krona i specialarrangemang, fler överklaganden eller nya påhitt.
Hon är en dyr person att ha dömd och instängd - men ännu dyrare att ha fri.

Nu sitter hon med restriktioner och fyller sin tid med sitt överklagande och advokatkontakter. Man kan ju bara gissa vad som händer när hon landar permanent i sin cell och inte har detta att sysselsätta sig med...
Citera
2017-09-18, 09:17
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, det var precis det man förutspådde. Hon har inte kostat oss sin sista krona i specialarrangemang, fler överklaganden eller nya påhitt.

Nu sitter hon med restriktioner och fyller sin tid med sitt överklagande och advokatkontakter. Man kan ju bara gissa vad som händer när hon landar permanent i sin cell och inte har detta att sysselsätta sig med...

Nu går det åt TVÅ stycken vårdare för att hantera henne.
Citera
2017-09-18, 09:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nu har jag också Facebook-snokat lite. Kan hålla med om att MB:s konto inte ger så mycket hopp. Verkar vara lite av en glidare, skryter om spelvinster osv. Troligen har han något ansvarsjobb på en ICA kvantum i trakten, lägger upp en del bilder därifrån, att de söker personal m.m.
Har JB och AB som döttrar, står på familje/släkt/relationsstatus.
https://www.facebook.com/magnus.blomsterlund?fref=pb&hc_location=friends_ta b&pnref=friends.all

JB lade en en bild med tryckt text på 3 sept.
En liten hint om personligheten kanske och vad hon anser om sig själv.
Ungefär som JM.

Så här lyder texten:

The Devil whispered in
my ear, "your not strong
enough to withstand
the storm."

Today I whispered
in the Devil´s ear,
"I am the storm."

Bilden: https://minfil.org/F2ic24cfb5/JB_bild_FB.jpg

Bra! Jag såg överdelen på den men klickade aldrig. Ytterligare ett mästerverk från JB som man kan grunna över lite. Låt oss hoppas "the devil" inte är de rättänkande där. I så fall är hon nog riktigt illa ute.
Citera
2017-09-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JM the Hexapus.
Men JB är ju med i vartenda hörn slog det mig - om det så är Mallorca, midsommarfirande på västkusten, skälla på LI när JM ska sluta jobba på kontoret, som suppleant i JMs företag, Thailand, access till hennes konto. Förutom visioner om gårdar och hundar. Missade jag nåt symbiotiskt?
G'natt, ska in i drömvärlden och jobba lite.

"Hexapus är en mycket ovanlig anomali av åttaarmad bläckfisk, där individen enbart har sex tentakler. Enbart två exemplar av anomalin har påträffats...Den grekiska hexapusen fångades in under en snorklingstur men åts upp då upphittarna inte visste om hur sällsynt den var."

Hexapusen Henry donerades till Blackpool Centre, där han ingick i utställningen "Suckers".

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hexapus

JM ingår f.n. i kriminalvårdens vandringsutställning (med samma namn?) men kommer inom kort att ställas ut på Hinsan. Vi får se om det blir äta eller ätas där.

JB löper nog dessvärre risk att följa i mammans fotspår att döma av hittillsvarande agerande. Fast hon verkar sakna JMs driv och riskerar kanske att fastna i ett livslångt missbruk. Hoppas det går bättre än så.
Senast redigerad av Refraktor 2017-09-18 kl. 09:41.
Citera
2017-09-18, 09:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I FUP finns utdrag från BUP-journaler avseende DB (tycker sådant kunnat sekretessats btw). Man ser där att MB uteblir (utan att höra av sig) från 2 kallade möten. Ger inga bra vibbar för mig om man säger så. I förhör så säger han att han direkt uppmanat, iaf DB, minns inte om det gällde bägge misstänkta barnen, att lägga alla korten på bordet. Han o JM gick väl skilda vägar när barnen var väldigt små, DB 1-2 år om jag minns rätt.

Ok. Så pass. Finns ju inte mycket av barnen bakåt på hans fejankonto heller vad jag ser.

Det ligger -- bewitched -- ett skränigt textbildalster om "muslimernas" missnöjdhet i världen ett stycke ned. Tänkte det inte föll JJ/JB på läppen kanske, antydande en avsaknad av närmare kontakt och förståelse mellan JB och pappa MB där.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-18 kl. 09:43.
Citera
2017-09-18, 09:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Citat:
Johanna Möller befinner sig just nu på häktet i Sollentuna där hon, enligt uppgifter till Aftonbladet fått ökad bevakning och måste numera alltid hanteras av två vårdare
.
Advokaten Hikes har ju utmålat media som ansvariga för bilden folk fått av JM - som den kallblodiga hondjävul hon är. Vem ska det nu skyllas på när ärkekräket uppenbarligen behöver stärkt bevakning och alltid ska hanteras av två vårdade? Kan det möjligen vara så att JM just är den kallblodiga, manipulerande hondjävul som hon utmålats som?
Svaret är självfallet: JA

Opassande för JM/AH med dessa news just nu när den "oskyldiga" hondjävulens överklagande nyss är inlämnat. Hon borde beläggas med restriktioner för resten av livet. Isoleringscell utan kontakt med omvärlden. Utan tillgång till papper och penna. Då kunde hennes anhöriga få lugn och ro.
Tänk att gå och tänka på att det närsomhelst dimper ner ett nytt hat och hämndbrev från Johanna i brevlådan. Att detta gör att helvetet och minnena efter det aldrig bleknar.
Det är ett livstidsstraff.
Citera
2017-09-18, 09:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I FUP finns utdrag från BUP-journaler avseende DB (tycker sådant kunnat sekretessats btw). Man ser där att MB uteblir (utan att höra av sig) från 2 kallade möten. Ger inga bra vibbar för mig om man säger så. I förhör så säger han att han direkt uppmanat, iaf DB, minns inte om det gällde bägge misstänkta barnen, att lägga alla korten på bordet. Han o JM gick väl skilda vägar när barnen var väldigt små, DB 1-2 år om jag minns rätt.

Det brukar ju f.ö. för många lätt bli fullt upp med att skrapa ihop till underhåll och till att bidra till det (ev.) nya hushållet.
Citera
2017-09-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ok. Så pass. Finns ju inte mycket av barnen bakåt på hans fejankonto heller vad jag ser.

Det ligger -- bewitched -- ett skränigt textbildalster om "muslimernas" missnöjdhet i världen ett stycke ned. Tänkte det inte föll JJ/JB på läppen kanske, antydande en avsaknad av närmare kontakt och förståelse mellan JB och pappa MB där.

Ja fast hela "klanen" säger mer eller mindre rasistiska saker emellanåt. JM i SMS "Jag hatar afghaner", DB i SMS "Svartingar", "Svartskallar" osv. Det är nog lite som det passar dem.
Noterade att T*ove gillat JBs bilder, så där verkar det inte vara några hard feelings, trots det T sa i sina förhör ang att JJ och JB varit inblandade i Aki-fallet.
Citera
2017-09-18, 10:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Hej!, vart på ubåtsjakt ser jag. Passar så bra med din profilbild också.

"Ännu dyrare att ha fri" är lyckligtvis inte ett alternativ. Och skattebetalare Bl*msterlund och vi andra får betala ännu en gång för kalaset. Med viss glädje och stolthet denna gång kanske...

Inget nytt från de riktigt små krypens värld? 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in