2017-09-16, 16:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, DB berättar att hon sagt till honom. Det torde väl vara då hon bearbetar Akis chef men kommer ingen vart (IF har kontaktat honom redan, han inser att det inte vore trovärdigt).
JMs sms till Akis chef då hon fått avslag IF (ur förhör med honom):
"Suck. idioter. Kan du säga till dom att du hjälpte han med försäkringen"
"Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma"
" (..) att det var du som sagt åt honom att teckna försäkring när han gifte sig"

Sen när hon är i Thailand frågar hon om han kan komma till Norge och hjälpa henne med en sak. Skickar sms (24/8) om att ska du samverka med mig så räknar jag med din hjälp.
Undrar om hon tänkt bearbeta honom mer i livförsäkringsfrågan? Erbjudit miljoner IRL?

JM förklarar:
"Men nu har. Ja, men nu har han ju inte hjälpt till med försäkringen."
Nej.
Nej men varför säger du så för?
Jag vet inte varför jag sa så. För att allt är så krångligt. Inget får vara lätt."

I förhör med JM framkommer att hon även bett AB att säga att han var på sista hälsoundersökningen.
Har inte kollat upp förhör AB men det låter då inte minsta trovärdigt att JB skulle undanhållas denna backup verksamhet.
Tycker nog snarare det luktar skit om hon är den enda av dem som visste att JM skulle gifta sig 8 december (tightast relation enligt JB själv, förtroende).
JB betonar att efter nyår så hörde hon inte ett dugg mer, då var allt frid och fröjd mellan JM och Aki.
"sen där vid nyårsskiftet inte ett ljud mer."
"Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer."
Bullshit med andra ord, det var knappast frid och fröjd med tanke på resan till Egypten (JJ berättar att han var ursinnig vid flytten från huset över vad hon gjort), sen nerpissad soffa och fortsättningsvis husrannsakan narkotika hos JM (polisanmälan) och enligt AB så fortsatte dödstjatet.

JM fyllde 40 den 15 januari så hon kanske tyckte att Aki skulle ge henne en rejäl födelsedagspresent - en livförsäkring hos IF tecknad dagen innan.

Ha ha, JM är ryslig. Och den här: "Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma" – det är ett svårslaget vansinnigt tilltag. Hoppas hon på att alla ska tro att hon bara är rätt i slätt hemsk men just därför inte mördare?

Sen JB: vad hon säger framstår ju som JM:s buktaleri. Det där "Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer." – det är JM som talar och JB som upprepar som en papegoja. Behöver ju inte vara på uttrycklig instruktion men just vad JM med eftertryck matat henne med. "Frid o fröjd", det är ju JM – slutsnackat, så är det. "Sån ä jag."
Citera
2017-09-16, 18:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ha ha, JM är ryslig. Och den här: "Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma" – det är ett svårslaget vansinnigt tilltag. Hoppas hon på att alla ska tro att hon bara är rätt i slätt hemsk men just därför inte mördare?
Återigen är det pengar som ledstjärna. Nu frestar hon honom ju med ett fint startkapital samtidigt via Aki. Får hon bara loss försäkringspengar så.. Underförstått "gör som jag säger, det kommer gynna dig med."
Hon visar väl god framförhållning eller som hon säger om sig själv i förhör om bedrägeri:
"Jag är en ganska ordningssam och ordentlig kvinna."
Citat:
Sen JB: vad hon säger framstår ju som JM:s buktaleri. Det där "Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer." – det är JM som talar och JB som upprepar som en papegoja. Behöver ju inte vara på uttrycklig instruktion men just vad JM med eftertryck matat henne med. "Frid o fröjd", det är ju JM – slutsnackat, så är det. "Sån ä jag."
Eller hur? tycker även det påminner om JMs papegojsnack om att de var så rysligt kära bara de gift sig, med en förälskad framtid på västkusten. Det ska ju också JB betona enligt brev.
Hahahaha, jag skrev igår att de är en förlängning av henne om inte ett frigörande sker och kom på nu att jag drömde att JM var en stor läskig bläckfisk med sex armar som var...barnen.
Citera
2017-09-16, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hikes har ju gått ut hårt via sin överklagan på sjutton sidor och ska hon få till någon ändring så lär hon få kalla och omförhöra de flesta som hörts och dessutom kalla in nya personer för att stödja sin sak.

Vi får se hur många dagar HR viker för fallet men att det blir hyfsat många tror jag.

Facit kommer i alla fall ganska snart, fallet kommer förhoppningsvis avgöras detta år med dom och tid för att vinna laga kraft.
Har hon åberopat nån, jag minns inte (höll på att somna då jag läste dyngan ärligt talat..). Det ska väl preciseras i överklagan vilka de vill kalla in/höra.
Men det tar nog mer tid i anspråk än vanligt, det är ju två mål i ett.
Citera
2017-09-16, 20:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Återigen är det pengar som ledstjärna. Nu frestar hon honom ju med ett fint startkapital samtidigt via Aki. Får hon bara loss försäkringspengar så.. Underförstått "gör som jag säger, det kommer gynna dig med."
Hon visar väl god framförhållning eller som hon säger om sig själv i förhör om bedrägeri:
Eller hur? tycker även det påminner om JMs papegojsnack om att de var så rysligt kära bara de gift sig, med en förälskad framtid på västkusten. Det ska ju också JB betona enligt brev.
Hahahaha, jag skrev igår att de är en förlängning av henne om inte ett frigörande sker och kom på nu att jag drömde att JM var en stor läskig bläckfisk med sex armar som var...barnen.

Fin den: du har börjat sanndrömma om möllrarna. Dags att ta ett steg tillbaka? 😷 Du behöver kanske frigörelse själv snart?

Du har tänkt till i övrig t oxå känner jag.

Jag tror vid närmare eftertanke att JM faktist och verkligen sagt åt JB hur hon ska skildra dem, alltså instruerat. Det kanske inte är helt väsentligt, men jag tror JB mycket väl vet om att hon ljuger i stort sett hela tiden.

Den där är ju en fin möllerism också: "Inget får vara lätt." Ha ha ha ha ha ha. Hur rubbad är mänskan? Sitta och säga det, som om det var någon symbolistisk j-a tv-teater som hon deltar i. Lars Noré*ns remake av Änglagå*rd? Hon är nåt slags kontextuell holistisk dialektiker (eller hypersymbolist) som tror att allting måste hänga ihop i en meningsfull helhet som är uppdelad i svart eller vitt – och kan inte själv formulera sig neutralt om något utan att det ska skina igenom att det är hon som är skurken. Det kanske kan bli så i förhör med skyldiga som ljuger, men här roterar alla varningslampor för fullt. He he he.
Citera
2017-09-16, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Fin den: du har börjat sanndrömma om möllrarna. Dags att ta ett steg tillbaka? 😷 Du behöver kanske frigörelse själv snart?
Jag behöver en inlåst galen kärring och hennes medhjälpare.
Nej, jag har ett kanonsystem nattetid, det både rensar ur och tillför. Vaknar ofta med en massa aha-upplevelser, om inte annat får jag mig som sagt ett gapskratt som nyss då det var så korkat symbolspråk.
Citat:
Jag tror vid närmare eftertanke att JM faktist och verkligen sagt åt JB hur hon ska skildra dem, alltså instruerat. Det kanske inte är helt väsentligt, men jag tror JB mycket väl vet om att hon ljuger i stort sett hela tiden.
Det tror jag också i form av att hon stod JM närmast. Vad hon än vet så är det betydligt mer än hon ger sken av. De är som i symbios, rätt ovanligt i hennes ålder att alltid hänga med morsan.
Citat:
Den där är ju en fin möllerism också: "Inget får vara lätt." Ha ha ha ha ha ha. Hur rubbad är mänskan? Sitta och säga det, som om det var någon symbolistisk j-a tv-teater som hon deltar i. Lars Noré*ns remake av Änglagå*rd? Hon är nåt slags kontextuell holistisk dialektiker (eller hypersymbolist) som tror att allting måste hänga ihop i en meningsfull helhet som är uppdelad i svart eller vitt – och kan inte själv formulera sig neutralt om något utan att det ska skina igenom att det är hon som är skurken. Det kanske kan bli så i förhör med skyldiga som ljuger, men här roterar alla varningslampor för fullt. He he he.
Typ "Här har jag planerat mord i flera månader, jag har stämplat still höger och vänster, när gubbjäveln väl dog så betalar inte IF ut min förfalskade livförsäkring. Inget får vara lätt.
Citera
2017-09-16, 21:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men har verkligen åkl något med det att göra? Så länge du är häktad betraktas du ju som oskyldig. Någon måste ju sköta den häktades ekonomi, KV hjälper inte till med det, så det blir då advokaten eller släkt/vänner som får göra det. Det åkl kan göra är att säkra pengar för ev skadestånd. Men jag förstår hur du tänker.
JB tömde kontot på drygt 100k på några månader ("betalade räkningar") och förde över till sitt konto samt gjorde stora kontantuttag - och de hade väl bett sin mormor om pengar. Miljonerna från aktieutdelningen verkar hon inte ha fri access till isf.
Citera
2017-09-16, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han klarade sig precis undan, innan hon fått honom att signera något - rena turen. Samt en snabb reaktionsförmåga från hans sida. I samma sekund sexaffären dök upp, var han borta.
Det var han inte. Därav satt snarare JB i styrelsen som suppleant för att JM skämt ut sig då det kom i media 16 juni. De gör en deal med andra ord att JMs namn inte ska finnas i skyltfönstret.
Han vill givetvis inte ha samröre med henne efter mordet på sin far, men i september ljuger han fortfarande om att JM inte aaalls är med bakom kulisserna.
Citat:
Den 8 juni registrerades bolaget med stockholmaren som vd och styrelseledamot och en av 41-åringens döttrar som suppleant.
När vi konfronterar vd:n med uppgifterna vill han inte kännas vid att han ens känner den mordmisstänkta kvinnan:

–Vi har pratats vid någon gång. Det är allt, säger vd:n, och vill inte svara på frågan varför 41-åringens dotter sitter med i bolagsstyrelsen."

"Även om dottern sitter i bolagsstyrelsen, är det den mordmisstänkta kvinnan som är din egentliga samarbetspartner?
- Nej, bedyrar vd:n än en gång, och duckar ännu en gång för frågan varför hennes dotter är suppleant i bolagsstyrelsen."
http://www.bblat.se/vastmanland/arboga/41-aringens-verksamhet-raserad
Han blir varnad av omgivningen att ha samröre med henne:
" henne ska du hålla dig borta från för hon knullar afghaner."

JM enligt TC "Ah men det där är nedlagt jag har inte gjort nåt fel"
TC "men du är ju rökt här, du kan ju inte stå i nån styrelse."
Han kollar med en FR i hans firma som inte är intresserad men de löser det enligt följande:

" äh men då fixar jag någon. Och det var första gången jag såg det här namnet, vad nu hennes dotter hette."
" Eh, äh det är min dotter. Ja men hon är lugn då, sa jag. Och sedan så träffade jag dem tillsammans i Eskilstuna på banken."
Senast redigerad av develi 2017-09-16 kl. 21:54.
Citera
2017-09-17, 00:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det var han inte. Därav satt snarare JB i styrelsen som suppleant för att JM skämt ut sig då det kom i media 16 juni. De gör en deal med andra ord att JMs namn inte ska finnas i skyltfönstret.
Han vill givetvis inte ha samröre med henne efter mordet på sin far, men i september ljuger han fortfarande om att JM inte aaalls är med bakom kulisserna.

Han blir varnad av omgivningen att ha samröre med henne:
" henne ska du hålla dig borta från för hon knullar afghaner."

JM enligt TC "Ah men det där är nedlagt jag har inte gjort nåt fel"
TC "men du är ju rökt här, du kan ju inte stå i nån styrelse."
Han kollar med en FR i hans firma som inte är intresserad men de löser det enligt följande:

" äh men då fixar jag någon. Och det var första gången jag såg det här namnet, vad nu hennes dotter hette."
" Eh, äh det är min dotter. Ja men hon är lugn då, sa jag. Och sedan så träffade jag dem tillsammans i Eskilstuna på banken."

Det skulle av ngn anledning kännas fint å lugga den där rackarn lite. Vet inte varför jag känner så...
Citera
2017-09-17, 00:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Citat: "Jag är en ganska ordningssam och ordentlig kvinna."

JM kommer bli en kraft att räkna med på penn- och suddigumsförskrivningsdetaljen på Hinsan de närmaste tretti åren. Hon går rakt in där.

Anar man inte en betydande framförhållen planering däri rent av: hon måste försäkra sig om att ha kontroll över tillgången på pennor och papper för att vara säker på att kunna skriva av sig allt hon vill berätta.

Den nuvarande innehavaren av det ämbetet på Hinsan må bäva.
Citera
2017-09-17, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis, he he he.

Tack och lov för dina nattliga uppvak. Men andra brukar ju vakna av andra saker än av en Fup som hemsöker dem, om man säger så. He he he.

Du får ta semester sen...
JM the Hexapus.
Men JB är ju med i vartenda hörn slog det mig - om det så är Mallorca, midsommarfirande på västkusten, skälla på LI när JM ska sluta jobba på kontoret, som suppleant i JMs företag, Thailand, access till hennes konto. Förutom visioner om gårdar och hundar. Missade jag nåt symbiotiskt?
G'natt, ska in i drömvärlden och jobba lite.
Citera
2017-09-17, 07:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
JM the Hexapus.
Men JB är ju med i vartenda hörn slog det mig - om det så är Mallorca, midsommarfirande på västkusten, skälla på LI när JM ska sluta jobba på kontoret, som suppleant i JMs företag, Thailand, access till hennes konto. Förutom visioner om gårdar och hundar. Missade jag nåt symbiotiskt?
G'natt, ska in i drömvärlden och jobba lite.

😆 Ovanligt passande artbeskrivning. Kan lika väl skrivas med ä.

Tricäratops är vad jag drömmer om, en kräftätande.

Viktig iakttagelse om JB f.ö.
Citera
2017-09-17, 09:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Har hon åberopat nån, jag minns inte (höll på att somna då jag läste dyngan ärligt talat..). Det ska väl preciseras i överklagan vilka de vill kalla in/höra.
Men det tar nog mer tid i anspråk än vanligt, det är ju två mål i ett.

Har inte tillgång till överklagan just nu, är på resande fot men jag har för mig att Hikes skulle kompletera sin överklagan, kan ju vara nya som åberopas i så fall.

Tidsmässigt om nu allt ska tragglas igen så landar vi ju på ungefär samma tid som i TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in