Citat:
Ja, DB berättar att hon sagt till honom. Det torde väl vara då hon bearbetar Akis chef men kommer ingen vart (IF har kontaktat honom redan, han inser att det inte vore trovärdigt).
JMs sms till Akis chef då hon fått avslag IF (ur förhör med honom):
"Suck. idioter. Kan du säga till dom att du hjälpte han med försäkringen"
"Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma"
" (..) att det var du som sagt åt honom att teckna försäkring när han gifte sig"
Sen när hon är i Thailand frågar hon om han kan komma till Norge och hjälpa henne med en sak. Skickar sms (24/8) om att ska du samverka med mig så räknar jag med din hjälp.
Undrar om hon tänkt bearbeta honom mer i livförsäkringsfrågan? Erbjudit miljoner IRL?
JM förklarar:
"Men nu har. Ja, men nu har han ju inte hjälpt till med försäkringen."
Nej.
Nej men varför säger du så för?
Jag vet inte varför jag sa så. För att allt är så krångligt. Inget får vara lätt."
I förhör med JM framkommer att hon även bett AB att säga att han var på sista hälsoundersökningen.
Har inte kollat upp förhör AB men det låter då inte minsta trovärdigt att JB skulle undanhållas denna backup verksamhet.
Tycker nog snarare det luktar skit om hon är den enda av dem som visste att JM skulle gifta sig 8 december (tightast relation enligt JB själv, förtroende).
JB betonar att efter nyår så hörde hon inte ett dugg mer, då var allt frid och fröjd mellan JM och Aki.
"sen där vid nyårsskiftet inte ett ljud mer."
"Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer."
Bullshit med andra ord, det var knappast frid och fröjd med tanke på resan till Egypten (JJ berättar att han var ursinnig vid flytten från huset över vad hon gjort), sen nerpissad soffa och fortsättningsvis husrannsakan narkotika hos JM (polisanmälan) och enligt AB så fortsatte dödstjatet.
JM fyllde 40 den 15 januari så hon kanske tyckte att Aki skulle ge henne en rejäl födelsedagspresent - en livförsäkring hos IF tecknad dagen innan.
JMs sms till Akis chef då hon fått avslag IF (ur förhör med honom):
"Suck. idioter. Kan du säga till dom att du hjälpte han med försäkringen"
"Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma"
" (..) att det var du som sagt åt honom att teckna försäkring när han gifte sig"
Sen när hon är i Thailand frågar hon om han kan komma till Norge och hjälpa henne med en sak. Skickar sms (24/8) om att ska du samverka med mig så räknar jag med din hjälp.
Undrar om hon tänkt bearbeta honom mer i livförsäkringsfrågan? Erbjudit miljoner IRL?
JM förklarar:
"Men nu har. Ja, men nu har han ju inte hjälpt till med försäkringen."
Nej.
Nej men varför säger du så för?
Jag vet inte varför jag sa så. För att allt är så krångligt. Inget får vara lätt."
I förhör med JM framkommer att hon även bett AB att säga att han var på sista hälsoundersökningen.
Har inte kollat upp förhör AB men det låter då inte minsta trovärdigt att JB skulle undanhållas denna backup verksamhet.
Tycker nog snarare det luktar skit om hon är den enda av dem som visste att JM skulle gifta sig 8 december (tightast relation enligt JB själv, förtroende).
JB betonar att efter nyår så hörde hon inte ett dugg mer, då var allt frid och fröjd mellan JM och Aki.
"sen där vid nyårsskiftet inte ett ljud mer."
"Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer."
Bullshit med andra ord, det var knappast frid och fröjd med tanke på resan till Egypten (JJ berättar att han var ursinnig vid flytten från huset över vad hon gjort), sen nerpissad soffa och fortsättningsvis husrannsakan narkotika hos JM (polisanmälan) och enligt AB så fortsatte dödstjatet.
JM fyllde 40 den 15 januari så hon kanske tyckte att Aki skulle ge henne en rejäl födelsedagspresent - en livförsäkring hos IF tecknad dagen innan.
Ha ha, JM är ryslig. Och den här: "Kan du säga till dom att vi behöver lite startkapital i vår firma" – det är ett svårslaget vansinnigt tilltag. Hoppas hon på att alla ska tro att hon bara är rätt i slätt hemsk men just därför inte mördare?
Sen JB: vad hon säger framstår ju som JM:s buktaleri. Det där "Jag hörde ingenting om Aki från nyårsskiftet där 2015. Då hade d frid och fröjd. Nygifta. Sen hörde jag inget mer." – det är JM som talar och JB som upprepar som en papegoja. Behöver ju inte vara på uttrycklig instruktion men just vad JM med eftertryck matat henne med. "Frid o fröjd", det är ju JM – slutsnackat, så är det. "Sån ä jag."