2017-09-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Har inte tillgång till överklagan just nu, är på resande fot men jag har för mig att Hikes skulle kompletera sin överklagan, kan ju vara nya som åberopas i så fall.

Tidsmässigt om nu allt ska tragglas igen så landar vi ju på ungefär samma tid som i TR.

Hon förbehåller sig rätten att inkomma med kompletteringar efter att ha tagit del av åklagarens yttrande och efter att HR fattat beslut gällande förhören med JJ, JB, DB och AG.
Citera
2017-09-17, 13:05
Medlem
Seneca1988s avatar
När tror ni att en hovrättsdom kan tänkas landa?
Citera
2017-09-17, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
😆 Ovanligt passande artbeskrivning. Kan lika väl skrivas med ä.
Tricäratops är vad jag drömmer om, en kräftätande.
Viktig iakttagelse om JB f.ö.
Hexapus - anomali, endast två ex i världen. JM Häxapus - anomali, nyupptäckt särexemplar i Sverige.

Förutom att JB påstod att allt var frid och fröjd från årsskiftet när de gift sig, att hon inte blivit ombedd att ljuga om livförsäkring så vet hon ingenting om Granliden. Trots kontakt innan, trots att AB blivit meddelad detta urhemliga besök samma dag. Annars går plattformen varm.
JB är däremot den enda som vet att de skulle gifta sig och att hyssjandet att han dött där berodde på risken att sälja. Hon vet alltså urhemligheter selektivt.
Glömde nämna att skepticisimen om sanningshalt även härstammar från domen brott mot knivlagen, narkotikabrott. Behandlingsuppdrag för ungdomshem maj 2014:
"Beteendeobservationer: Motverka att Julia manipulerar sin omgivning för sin egen vinnings skull."
Med tanke på att hon påstår att Aki gick omkring och såg påtänd ut a la benso så kanske hon hade nedsatt synskärpa själv. De hittade ju även Spice och Tramadol i hennes rum i huset på Kungsladugårdsgatan.
Citera
2017-09-17, 15:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hexapus - anomali, endast två ex i världen. JM Häxapus - anomali, nyupptäckt särexemplar i Sverige.

Förutom att JB påstod att allt var frid och fröjd från årsskiftet när de gift sig, att hon inte blivit ombedd att ljuga om livförsäkring så vet hon ingenting om Granliden. Trots kontakt innan, trots att AB blivit meddelad detta urhemliga besök samma dag. Annars går plattformen varm.
JB är däremot den enda som vet att de skulle gifta sig och att hyssjandet att han dött där berodde på risken att sälja. Hon vet alltså urhemligheter selektivt.
Glömde nämna att skepticisimen om sanningshalt även härstammar från domen brott mot knivlagen, narkotikabrott. Behandlingsuppdrag för ungdomshem maj 2014:
"Beteendeobservationer: Motverka att Julia manipulerar sin omgivning för sin egen vinnings skull."
Med tanke på att hon påstår att Aki gick omkring och såg påtänd ut a la benso så kanske hon hade nedsatt synskärpa själv. De hittade ju även Spice och Tramadol i hennes rum i huset på Kungsladugårdsgatan.

Ja just det, hon hade slagit in på mammas bana ganska ordentligt på vissa områden. Hur gammal var hon vid förhören, 19-21 nånstans?

Samma introverta självförbrännare och extroverta manipulatör som mor sin?

Det är kusligt det där...

Låter inte som man kan tilltro henne much. Och att hon måste ha varit JM:s högra hand i mycket.
Citera
2017-09-17, 20:04
Medlem
Bewitcheds avatar
Blomsterlunds avkomman har ju en fader... varför agerar inte han? Sen när abdikerade han? Varför är han inte där och uppmuntrar barnen att göra rätt? Någon måste ju få dessa individer att begripa att de går jävulens ärenden och ju mer de nekar dessto svårare kommer det att bli.

Alla fattar ju att de är kontrollerade av deras mor och de kan junännu få hjälp. Såvida de inte direkt medverkat i mordet av AP så kan det säkert ordna sig.

Varför agerar inte fadern?
Citera
2017-09-17, 20:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Blomsterlunds avkomman har ju en fader... varför agerar inte han? Sen när abdikerade han? Varför är han inte där och uppmuntrar barnen att göra rätt? Någon måste ju få dessa individer att begripa att de går jävulens ärenden och ju mer de nekar dessto svårare kommer det att bli.

Alla fattar ju att de är kontrollerade av deras mor och de kan junännu få hjälp. Såvida de inte direkt medverkat i mordet av AP så kan det säkert ordna sig.

Varför agerar inte fadern?
Det är ganska lätt att förstå att han har hållit sig långt borta när JM hade barnen i ett järngrepp och de var som kopior av hennes galenskap. I det läget kunde han nog inte göra någonting.
Men när JM blev häktad borde han verkligen ha tagit sitt ansvar och återupprättat kontakten med sina barn.
Det är nu de behöver honom, om han inte är lika galen som JM.
Citera
2017-09-17, 21:23
Medlem
Bewitcheds avatar
Och detta liv har hon sig att vänta...

https://youtu.be/1RvIyPUve2k
Citera
2017-09-17, 23:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är ganska lätt att förstå att han har hållit sig långt borta när JM hade barnen i ett järngrepp och de var som kopior av hennes galenskap. I det läget kunde han nog inte göra någonting.
Men när JM blev häktad borde han verkligen ha tagit sitt ansvar och återupprättat kontakten med sina barn.
Det är nu de behöver honom, om han inte är lika galen som JM.

Hans grad av engagemang och vad han vet och känner i det här läget har ju visst intresse om man säger så. Två av hans barn med henne är ju fortsatt misstänkta för mord. Undra sa flundra.

Hur han lyckades få tre barn med henne är ju en av naturens gåtor.

Jag kan bara hoppas att han får fason på dem och att de är lindrigt skyldiga. Men hans fb-konto om man scrollar ner lite ger ju kanske inte så mkt hopp i JB:s fall. Om jag hittade rätt MB därute.
Citera
2017-09-18, 00:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Du develi, det är inte det här som är "HA" då (fast knappast medlem av "alliansen"):
https://m.facebook.com/oslo2020

En vän till JM på fejan.

Scrolla lite bland bilderna där....
Citera
2017-09-18, 06:31
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Hans grad av engagemang och vad han vet och känner i det här läget har ju visst intresse om man säger så. Två av hans barn med henne är ju fortsatt misstänkta för mord. Undra sa flundra.

Jag kan bara hoppas att han får fason på dem och att de är lindrigt skyldiga. Men hans fb-konto om man scrollar ner lite ger ju kanske inte så mkt hopp i JB:s fall. Om jag hittade rätt MB därute.

Ica Mange är det. Finns inget på hans sida som talar för eller emot.
Ruskigt att han inte pushar o stöttar barnen. DB sa även under rättegången att GM varit mer fadersgestalt än hans egen far.
Sen kanske det är annorlunda bortom press och FBook. Vem vet men jag anar att min misstanke är rätt riktad
Citera
2017-09-18, 06:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Nu har jag också Facebook-snokat lite. Kan hålla med om att MB:s konto inte ger så mycket hopp. Verkar vara lite av en glidare, skryter om spelvinster osv. Troligen har han något ansvarsjobb på en ICA kvantum i trakten, lägger upp en del bilder därifrån, att de söker personal m.m.
Har JB och AB som döttrar, står på familje/släkt/relationsstatus.
https://www.facebook.com/magnus.blomsterlund?fref=pb&hc_location=friends_ta b&pnref=friends.all

JB lade en en bild med tryckt text på 3 sept.
En liten hint om personligheten kanske och vad hon anser om sig själv.
Ungefär som JM.

Så här lyder texten:

The Devil whispered in
my ear, "your not strong
enough to withstand
the storm."

Today I whispered
in the Devil´s ear,
"I am the storm."

Bilden: https://minfil.org/F2ic24cfb5/JB_bild_FB.jpg
Citera
2017-09-18, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ica Mange är det. Finns inget på hans sida som talar för eller emot.
Ruskigt att han inte pushar o stöttar barnen. DB sa även under rättegången att GM varit mer fadersgestalt än hans egen far.
Sen kanske det är annorlunda bortom press och FBook. Vem vet men jag anar att min misstanke är rätt riktad

I FUP finns utdrag från BUP-journaler avseende DB (tycker sådant kunnat sekretessats btw). Man ser där att MB uteblir (utan att höra av sig) från 2 kallade möten. Ger inga bra vibbar för mig om man säger så. I förhör så säger han att han direkt uppmanat, iaf DB, minns inte om det gällde bägge misstänkta barnen, att lägga alla korten på bordet. Han o JM gick väl skilda vägar när barnen var väldigt små, DB 1-2 år om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in