Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Så jag skulle bli förvånad om han släpptes. En typ som den här är inte direkt vanlig, så min intuition säger att det är rätt kille.
Åklagaren har ju inte ens tagit ställning till om han ska begäras häktad imorgon. Därmed så är bevisen oerhört svaga. Jag tror att det handlar om en indiciekedja kopplat till att den här killen är lite udda som har gjort att man har plockat in honom. Man har av en slump fått upp ögonen för honom och hittat ytterligare några omständigheter som talar för att det skulle kunna vara han. Men det är som en god vän som är polis sa: Söker man så finner man. Det betyder dock inte att man tolkar det man finner på rätt sätt.
Citat:
Det skulle förvåna ännu mer om det fanns en till med i bilden. Men vi får se.
Ja, det känns ju inte direkt som om han är den typen av person som i grupp med andra skulle åka runt och råna och rånmörda äldre. Men fatta hur unikt det skulle vara om han ensam skulle ha tortyrmördat inte bara en utan två personer. En person som aldrig tidigare varit straffad. En person som därefter åkt hem och fortsatt med sitt familjeliv utan att nån har reagerat.
Visst kan det vara han som är skyldig, men i så fall så är han en synnerligen ovanlig mördare. Då talar vi om nån diagnos som inte är av denna världen.