2017-09-17, 23:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppen64
Kolla bland fotona i denna artikel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bEPXq/misstankte-mantorp-mordaren-hart-pressad-i-forhor

Okej Mullsjöbor. Nu finns bättre bilder på när han greps. I mitten av ovanstående artikel, 4 bilder.

Kan någon bekräfta platsen för gripandet? Som har kännedom om platsen
Citera
2017-09-17, 23:55
Medlem
why123s avatar
Vice chefsåklagare Eva Nemec Nordh har ännu inte fattat beslut om hon kommer att begära den misstänkte mannen häktad eller inte, men berättar att mannen är fortsatt misstänkt på sannolika skäl.

Vad märkligt, det stod väl tidigare att misstankarna stärkts, vad har hänt nu?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bEPXq/misstankte-mantorp-mordaren-hart-pressad-i-forhor
Citera
2017-09-17, 23:56
Medlem
mammins avatar

Citat:
Tillvägagångssättet har vi en ganska klar bild av. Vi vet vad som har hänt, men motiv vill jag inte gå in på för att inte avslöja för mycket av utredningen, vilket skulle kunna skada de fortsatta förhören.
Senast redigerad av mammin 2017-09-18 kl. 00:39.
Citera
2017-09-17, 23:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammin

Tillvägagångssättet har vi en ganska klar bild av. Vi vet vad som har hänt, men motiv vill jag inte gå in på för att inte avslöja för mycket av utredningen, vilket skulle kunna skada de fortsatta förhören.

Du behöver inte gå in på motiv, vill du bara bekräfta att det finns ett riktigt motiv? Eftersom vi vet vem som sitter skulle du på ett diskret sätt kunna hinta om det är rätt man som sitter.

Rättare sagt att ni vet vilket motiv det är?
Senast redigerad av why123 2017-09-18 kl. 00:01. Anledning: .
Citera
2017-09-18, 00:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vice chefsåklagare Eva Nemec Nordh har ännu inte fattat beslut om hon kommer att begära den misstänkte mannen häktad eller inte, men berättar att mannen är fortsatt misstänkt på sannolika skäl.

Vad märkligt, det stod väl tidigare att misstankarna stärkts, vad har hänt nu?

Bilden på honom bakifrån vid väggen är väldigt tydlig och måste väl sägs att det är 100% vår svan.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Men vad eller hur ser kopplingen ut mellan MGM och det mördade paret ut? Ett mord begånget flera mil från hemmet kan inte vara en impulshandling, vad ligger bakom?

Är det otänkbart att EG samt eventuellt ytterligare minst en person har besökt Mantorpstravet och där sett eller varit i kontakt med de mördade makarna?
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppen64
Kolla bland fotona i denna artikel.

Det mest intressanta i artikeln är att de verkar ett motiv klart för sig. Det kan också vara just detta som ledde fram till genombrottet (vilket jag var inne på tidigare idag).
Citat:
– Jag vill inte gå in på motiv. Tillvägagångssättet har vi en ganska klar bild av. Vi vet vad som har hänt, men motiv vill jag inte gå in på för att inte avslöja för mycket av utredningen, vilket skulle kunna skada de fortsatta förhören.
Citera
2017-09-18, 00:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Bilden på honom bakifrån vid väggen är väldigt tydlig och måste väl sägs att det är 100% vår svan.

Ja, men i det inlägget tvivlar jag inte på att det är rätt man. Det var senare när någon som verkade initierad kom in jag ville få det riktigt bekräftat även om jag är helt övertygad om svan.
Citera
2017-09-18, 00:05
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
...
FUP:en för detta mål är inte släppt än. Är inte helt säker, men FUP brukar släppas strax innan rättegång börjar.
FUP släpps samtidigt som åtalet lämnas in, och blir omedelbart offentligt då. Men om det aldrig blir något åtal, blir det heller inte någon offentlig FUP.
Citera
2017-09-18, 00:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det otänkbart att EG samt eventuellt ytterligare minst en person har besökt Mantorpstravet och där sett eller varit i kontakt med de mördade makarna?

Ingenting är ju egentligen otroligt. Det otroliga är väl att en tidigare ostraffad person begår ett så grovt brott. Varför övervåldet?
Citera
2017-09-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det mest intressanta i artikeln är att de verkar ett motiv klart för sig. Det kan också vara just detta som ledde fram till genombrottet (vilket jag var inne på tidigare idag).

Rätt så tydlig bild på personen om du bläddrar bland fotona.
Citera
2017-09-18, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ingenting är ju egentligen otroligt. Det otroliga är väl att en tidigare ostraffad person begår ett så grovt brott. Varför övervåldet?

Om jag inte minns fel så har jag lanserat teorin i den här tråden om just det tillvägagångssättet, att använda hot och våld i samband med rån av bankomatkort. Någon tidning skrev om detta tidigare i våras eller somras.

Någon hotar och utövar våld mot offret samtidigt som någon tar sig till en bankomat för att med den tilltvingade koden ta ut kontanter. Ny metod i Sverige, kanske EG fick uppslaget genom media.

Om du inte ger mig koden så åker ett finger, och ett finger till, och så vidare. Makarna kan ha hållt ut i det längsta.

Att mördaren antog att det fanns pengar kan ha med travet att göra, EG spelade kanske också på hästar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in