2017-09-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Det är ingenting annat än rena spekulationer och att EG skulle vara GM.
INTE bekräftat på något sätt. Killen är 23 år och ser ut som en jättebebis.

Likaså att fingrar kapats, huvud huggits av mm
"Kraftigt övervåld" JA- det har Polisen gått ut med.
Inget annat än svammel om detaljer från div löst folk.

Men visst verkar killen lite virrig.
https://mobile.twitter.com/aliceberntsson/status/461587985482272770

Lätt att trådsanningar uppstår.

Är det någon som svamlar så är det DU! Ska bli så jäkla gött när utredningen är klar och det som hänt blir offentligt, för då kommer du fatta hur fel du har.
Citera
2017-09-17, 23:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:

Att Edvin är den gripne är fastställt. Det står till och med i media att den misstänkte GM greps i Mullsjö. Så det är han.

Det här med avhuggna huvuden och kapade fingrar är inget som har bekräftats. Men dessa rykten tillsammans med att polisen, eller om det var åklagare, gått ut med att det är det mest brutala dådet i svensk kriminalhistoria, gör att det troligtvis ligger någon sanning i ryktena.

Exakt hur, och varför, detta har inträffat får FUP:en visa. Att det blir några trådsanningar spelar ingen större roll eftersom vi kommer få veta detaljerna snart.
Citera
2017-09-17, 23:13
Medlem
Citat:

Har du varit i kontakt med anhöriga till den person som blivit utpekad-och de anhöriga nekar till att just han, är den som nu sitter i förhör, så är det förståeligt att du är tveksam-
imorgon vet vi. Då behövs inga spekulationer bland "löst folk".
Det är inte polisen som lämnat de detaljer du återger.
Detaljerna kommer förmodligen från andra privatpersoner. Som bör ha viss kännedom.
Citera
2017-09-17, 23:17
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Att Edvin är den gripne är fastställt. Det står till och med i media att den misstänkte GM greps i Mullsjö. Så det är han.

Det här med avhuggna huvuden och kapade fingrar är inget som har bekräftats. Men dessa rykten tillsammans med att polisen, eller om det var åklagare, gått ut med att det är det mest brutala dådet i svensk kriminalhistoria, gör att det troligtvis ligger någon sanning i ryktena.

Exakt hur, och varför, detta har inträffat får FUP:en visa. Att det blir några trådsanningar spelar ingen större roll eftersom vi kommer få veta detaljerna snart.

Hur får man tag på Fup en?
Citera
2017-09-17, 23:27
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Jag har inte grottat ner mig i det fallet men ska göra det nu. Undra vad man har för psykiatrisk sjukdomsbild när man fixar att planera ett så allvarligt brott ? En psykiatrisk sjukdomsbild måste ju mördaren haft när han lämnas över till psykiatrin. Hudiksvall är bara Norrland för människor som bor i 08 området. Norrland för mig är Sundsvall & uppåt. Därför kunde jag inte ringa in brottet. Ska läsa in mig på det intressant om det har liknelser med detta brott.

Ja, det finns ju direkta likheter t ex åldern på GM och två offer. Nu är det svårt att säga om det finns några likheter i övrigt eftersom vi vet så lite om detta fallet. I Hudiksmorden fanns där inget direkt motiv mer än stollemotivet då så klart.
Citera
2017-09-17, 23:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Hur får man tag på Fup en?
Via domstolen där ärendet behandlas. FUP är offentliga handlingar så vem som helst kan begära ut dem.

FUP:en för detta mål är inte släppt än. Är inte helt säker, men FUP brukar släppas strax innan rättegång börjar.
Citera
2017-09-17, 23:34
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jodå, hon kan vara helt ovetande. Särskilt om det skulle vara en gammal oförrätt som han i sitt inneslutna skal ruvat på. Att han var försvunnen så att Missing people blev inkopplat härom året, och sedan bara dök upp igen, talar för att det rör sig om en person med hemligheter, om inte annat.

Är det just så som jag antyder ovan, att någon oförrätt långt bak i tiden är motivet, ökar chansen att han hållit det inom sig. Sedan, av hittills okända orsaker, har han plötsligt gått över vanvettets gräns.

Om han kommit hem mitt i natten, kanske frun låg och sov och inte märkte det öht.
Om hon var vaken och han kom hem förvirrad, eller bara mystiskt frånvarande, kan hennes erfarenhet av hans konstiga beteenden, depression och självmordstankar, inte föranlett någon koppling till dubbelmordet i första hand. Särskilt då det ännu inte blivit allmänt känt - eller ens upptäckt.

Som jag ser det måste det rent allmänt ha varit svårt att utan vidare misstänka någon i Mullsjö, för ett mord begånget tiotals mil därifrån.

Ja, där är vi överens.. Just det att han varit försvunnen och kanske då varit underlig och haft depressioner emellanåt tyder på att han inte är stabil. I det fallet kan hon vara ovetande.

Men vad eller hur ser kopplingen ut mellan MGM och det mördade paret ut? Ett mord begånget flera mil från hemmet kan inte vara en impulshandling, vad ligger bakom?
Citera
2017-09-17, 23:36
Medlem
Citat:

Edvin må vara den gripne men faktum kvarstår att han är MISSTÄNKT GM -inte att det är bekräftat eller bevisat att han genomfört dåden. Viss skillnad.

Vi får se hur det artar sig framöver, jag tar absolut inte någons parti bara konstaterar fakta.

För övrigt. Verkar det inte lite märkligt att EG med 26 årig sambo + två små barn och två 65 åringar bor tillsammans på 35 kvm...Hmm.
Citera
2017-09-17, 23:38
Medlem
Kolla bland fotona i denna artikel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bEPXq/misstankte-mantorp-mordaren-hart-pressad-i-forhor
Citera
2017-09-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaSofia
Okej. Visserligen är jag inte särskilt initierad. Men det verkar alltså som om färger på fordon kan ändras ganska enkelt? Då vet man ju inte säkert om det är villospår eller ej. När jag tänker efter minns jag att man till och med kan köpa sprejburkar på typ Biltema etc och isåfall enkelt fixa det själv kanske...

Lacka om en hel bil med sprayburkar från biltema?
Skämtar du?

Nu får du allt aktivera cellerna 😆😆😆
Citera
2017-09-17, 23:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Edvin må vara den gripne men faktum kvarstår att han är MISSTÄNKT GM -inte att det är bekräftat eller bevisat att han genomfört dåden. Viss skillnad.
Det är ingen som har påstått heller att har genomfört dådet. Däremot så är han anhållen på den högre misstankegraden och enligt vad åklagaren sagt till tidningen, så verkar det mycket troligt att han är GM.

Citat:
Vi får se hur det artar sig framöver, jag tar absolut inte någons parti bara konstaterar fakta.

För övrigt. Verkar det inte lite märkligt att EG med 26 årig sambo + två små barn och två 65 åringar bor tillsammans på 35 kvm...Hmm.
Vart har du fått det ifrån? De bor i ett radhus.
Citera
2017-09-17, 23:47
Medlem
Citat:
Det är ingen som har påstått heller att har genomfört dådet. Däremot så är han anhållen på den högre misstankegraden och enligt vad åklagaren sagt till tidningen, så verkar det mycket troligt att han är GM.

Vart har du fått det ifrån? De bor i ett radhus.

Kanske gammal info då..

https://www.merinfo.se/search?ae6=J%C3%A4rnv%C3%A4gsgatan+11+LGH+1001&ae4 =Mullsj%C3%B6&d=p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in