Citat:
För mig är det inte bekräftat att de vunnit pengar, men det har hängt med så länge så det borde dementerats om det inte var sant. Men jag vet absolut inte och skulle jag vunnit skulle inte jag berättat det på bygden. Nej, men med tanke på det åklagaren sagt och att det är häktningsförhandling i morgon så är han ju misstänkt. Det går inte att häkta honom för att förhoppningsvis få upplysningar om någon annan GM, det är alltför långsökt.
Jo, men vi måste ju ändå på något vis hitta en koppling. Om MGM är galen varför blev han det så långt hemifrån (om du förstår vad jag menar) för att sedan återgå till vardagen utan att passera psyk.
Dessutom så skickligt att det tar månader innan polisen för ögonen på denna galne, nördige 23-åring..
Om vi tänker på killen som dödade kvinnan och mannen uppe i Norrland (?) så hade han ju betett sig märkligt, pratat om det och var fast inom några dagar, eller?
Jo, men vi måste ju ändå på något vis hitta en koppling. Om MGM är galen varför blev han det så långt hemifrån (om du förstår vad jag menar) för att sedan återgå till vardagen utan att passera psyk.
Dessutom så skickligt att det tar månader innan polisen för ögonen på denna galne, nördige 23-åring..
Om vi tänker på killen som dödade kvinnan och mannen uppe i Norrland (?) så hade han ju betett sig märkligt, pratat om det och var fast inom några dagar, eller?
Vilken man & kvinna i Norrland menar du? Var & när hände det?
Jag undrar också hur det kommer sig att han blev galen hos paret Lekander ?
Antingen är man galen & psykiskt sjuk när man gör något liknande eller så är man galen & har medicinska skador i hjärnan eller så är man galen för att man missbrukat någon substans eller så är man bara allmänt primitiv & galen på grund av det.
Galet är det & det ligger inte i den moderna människans natur att göra liknande handlingar som tur är.
Galen är gärningsmannen alltid på något sätt sedan vad han har för "själ" eller "motiv" det blir ju intressant att se. Hatar slumpen.
Någon koppling borde finnas. Jag har svårt att tro att han bara drog iväg hemifrån frun & barnen & random hittade en karl & kvinna att mörda & att han slumpmässigt bara råkades ha silvertape med sig. Hur ofta far småbarnsföräldrar omkring med silvertape i väskan? Nä småbarnsföräldrar har nappar & mat i väskan.
Kan han ha fantiserat om att mörda någon? Det har man ju läst om att det finns människor som fantiserar så starkt om något och det blir tvångstankar som måste genomföras. Isf har han stalkat paret & borde ha iakttagits.
Eller hatade han dom av någon anledning?
Behövde han pengar? Nä det finns lättare sätt att få fått i pengar rycka en handväska tex.
Sorgligt att en ung människa kan må så galet & planera sånt utan att omvärlden reagerar. Sorgligt att paret fick sätta livet till.
Jag har en känsla av att denna gärningsman har gjort grymma saker förr.
Senast redigerad av greta-forveten 2017-09-17 kl. 22:36.
Senast redigerad av greta-forveten 2017-09-17 kl. 22:36.