2017-09-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
För att åka den vägen mellan Mantorp och Borensberg måste man ha bra lokalkännedom.

Eller också är man boende i Mantorp. Då har det förmodligen åkts denna väg flera gånger innan.
Citera
2017-09-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Eller också är man boende i Mantorp. Då har det förmodligen åkts denna väg flera gånger innan.

Eller så kan man läsa vad som står på vägskyltarna. Tog bara som exempel. Kan ha kört via Skänninge eller Linköping också. I Skänninge är det skyltat till Borensberg.

Citera
2017-09-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamborion
Enl. Östnytt nyss.
Förhör med den misstänkte och närstående har genomförts under helgen.
Misstankarna har stärkts.
Häktningsförhandling imorgon.
Kanske han sagt att han var hemma vid tiden för morden men närstående inte bekräftar detta.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-09-17 kl. 20:01. Anledning: Fel
Citera
2017-09-17, 20:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hur kommer det sig att just du är den gripnes advokat?
— Linköpings tingsrätt förordnade mig som mannens försvarare i fredags eftermiddag. Det är fråga om ett så kallat fritt förordnade, vilket innebär att mannen inte hade begärt någon särskild advokat, säger Henrik Lindblom.

Hur ställer sig din klient till anklagelsen om att ha begått det här brottet han anklagas för?
— Klienten förnekar gärningen.
Är han känd hos polisen sedan tidigare?
— Såvitt jag känner till är klienten tidigare ostraffad.

https://www.skaraborgslanstidning.se/article/advokaten-sekretessen-omfattar-aven-mig/

Då blir det spännande att se om åklagaren begär honom häktad i morgon.
Han borde nästan fått löpa vid det här laget om det framkommit uppgifter att han inte är inblandad i det här.
Citera
2017-09-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
Ja och där är ju MC en koppling. Men hur många åker inte MC? Runt Omberg t ex
bergs slussar i motala?? dom ligger väl i berg???[/quote]

Bergs slussar ligger vid Berg strax utanför Linköping. Motala har också slussar men tror att de slussarna ligger vid Borenshult.
Citera
2017-09-17, 20:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tejpen är egentligen det enda som kunde leda rakt till en specifik person. I detta fall förmodligen via betalkort.
(...)
Ja, åklagarens prat om digitala spår antyder ju något sådant. Men det kan röra telefoni också.
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
http://www.corren.se/nyheter/paret-tejpades-med-silvertejp-om4737680.aspx

– Gärningsmannen eller gärningsmännen använde sig av två olika typer av tejp när de band offren, säger chefsåklagare Pär Andersson

Det rör sig dels om en vanlig 15 millimeter bred eltejp som är svart till färgen och dels om en 50 millimeter bred silvertejp.

– Vi har varit i kontakt med tejpimportörer och ett 30-tal butiker i närområdet men ingen säljer just denna typ av silvertejp, säger chefsåklagaren.

(...)
Det spelar ingen roll var den ovanliga silvertejpen köpts, egentligen, utan det viktiga är att MGM har köpt den.
Två saker slår mig:
Han kan ha köpt den utan någon tanke på att begå mord, men sedan har den funnits till hands när det väl skedde. Det skulle förklara att han inte betalade kontant.
Han kan ha haft en speciell anledning till att använda just sådan tejp vid mordet, då är det definitivt planerat.
Är någon här expert på silvertejp? Den här sägs vara 50 mm. Kanske den storleken var vanligare förr (med tanke på ev. hämndmotiv)?
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
För ett par år sedan så hotade EG med att hoppa framför tåget vid tågstationen i Mullsjö. Vilket föranledde att tåget blev stannat 1 km utanför Mullsjö och polisen fick ta hand om honom. Vet inte om det har kommit fram tidigare i tråden.
...
Det hade då jag inte hört. En sådan person måste ju förutsättas vara galen. Om det är sant, tror jag mer på ett vansinnesdåd.
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Hur fungerar det med riktigt stora vinster?
Sätts de in på något konto? Jag antar att man knappast får ut kontanter, eller?
Som jag uppfattat ryktet här i tråden, så vann de på Mantorpstravet. På själva travbanan får man nog ut rätt mycket cash om man vill. Jag vet inte om det finns nån gräns (men det borde det väl kanske göra).
Citera
2017-09-17, 20:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Kanske han sagt att han var hemma vid tiden för morden men närstående inte bekräftar detta.

Det är nog enbart om MGM är skyldig som han kan redogöra för vad han gjorde den aktuella dagen. Jag har inte en susning om vad jag gjorde den 11 juni anno 2017.
Citera
2017-09-17, 20:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.skaraborgslanstidning.se/article/advokaten-sekretessen-omfattar-aven-mig/

Då blir det spännande att se om åklagaren begär honom häktad i morgon.
Han borde nästan fått löpa vid det här laget om det framkommit uppgifter att han inte är inblandad i det här.
Man kan bara hoppas.
Citat:
Hans klient har förhörts under helgen och mannen kan komma att häktas måndag morgon, har vice chefsåklagare Eva Nemec Nordh uppgivit till andra medier.
Det låter ju inte stensäkert. Inte heller
Citat:
– Min arbetshypotes är att begära honom häktad senast kl 12 på måndag, säger hon.
från igår.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/flera-husrannsakningar-i-samband-med-dubbelmordet
Citera
2017-09-17, 20:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är nog enbart om MGM är skyldig som han kan redogöra för vad han gjorde den aktuella dagen. Jag har inte en susning om vad jag gjorde den 11 juni anno 2017.

Just därför så kan det vara kontraproduktivt för MGM att tala om för polisen vad han gjorde det aktuella dygnet. Att han har koll på vad han gjorde kan tala för att det är dikt och förbannad lögn.
Citera
2017-09-17, 20:28
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Sen om det är en gyllensva*an så bör det väl vara en släkting till bokhyllan Bill*-tillverkaren i Kättilstorp vid Falköping antar jag? Nån som har mycket resurser eller någon släktgren med betydligt mindre så? Nu var väl denne EG kock eldyl, så det låter kanske inte som en arvinge till företaget, i första hand?
Finns väl hyfsat gott om sådana svaanar i trakten? Tror de flesta står utanför inkomsterna från möbeltillverkningen.
Citera
2017-09-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
När jag googlade efternamnet Gyll**svaan pontiac så fick jag upp den här Facebookgruppen, finns många mintgröna/turkosgröna bilar i den kretsen:
https://www.facebook.com/pg/oldironkustoms/posts/?ref=page_internal

EDIT
En bil kan lackas om hur många ggr som helst utan att det ändras i registrerings beviset.

Okej. Visserligen är jag inte särskilt initierad. Men det verkar alltså som om färger på fordon kan ändras ganska enkelt? Då vet man ju inte säkert om det är villospår eller ej. När jag tänker efter minns jag att man till och med kan köpa sprejburkar på typ Biltema etc och isåfall enkelt fixa det själv kanske...
Citera
2017-09-17, 20:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Just därför så kan det vara kontraproduktivt för MGM att tala om för polisen vad han gjorde det aktuella dygnet. Att han har koll på vad han gjorde kan tala för att det är dikt och förbannad lögn.

Jaa, så tänker jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in