Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Tejpen är egentligen det enda som kunde leda rakt till en specifik person. I detta fall förmodligen via betalkort.
(...)
Ja, åklagarens prat om digitala spår antyder ju något sådant. Men det kan röra telefoni också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lekatt
http://www.corren.se/nyheter/paret-tejpades-med-silvertejp-om4737680.aspx
– Gärningsmannen eller gärningsmännen använde sig av två olika typer av tejp när de band offren, säger chefsåklagare Pär Andersson
Det rör sig dels om en vanlig 15 millimeter bred eltejp som är svart till färgen och dels om en 50 millimeter bred silvertejp.
– Vi har varit i kontakt med tejpimportörer och ett 30-tal butiker i närområdet men ingen säljer just denna typ av silvertejp, säger chefsåklagaren.
(...)
Det spelar ingen roll var den ovanliga silvertejpen köpts, egentligen, utan det viktiga är att MGM har köpt den.
Två saker slår mig:
Han kan ha köpt den utan någon tanke på att begå mord, men sedan har den funnits till hands när det väl skedde. Det skulle förklara att han inte betalade kontant.
Han kan ha haft en speciell anledning till att använda just sådan tejp vid mordet, då är det definitivt planerat.
Är någon här expert på silvertejp? Den här sägs vara 50 mm. Kanske den storleken var vanligare förr (med tanke på ev. hämndmotiv)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Asgard82
För ett par år sedan så hotade EG med att hoppa framför tåget vid tågstationen i Mullsjö. Vilket föranledde att tåget blev stannat 1 km utanför Mullsjö och polisen fick ta hand om honom. Vet inte om det har kommit fram tidigare i tråden.
...
Det hade då jag inte hört. En sådan person måste ju förutsättas vara galen. Om det är sant, tror jag mer på ett vansinnesdåd.
Citat:
Ursprungligen postat av
holgerett
Hur fungerar det med riktigt stora vinster?
Sätts de in på något konto? Jag antar att man knappast får ut kontanter, eller?
Som jag uppfattat ryktet här i tråden, så vann de på Mantorpstravet. På själva travbanan får man nog ut rätt mycket cash om man vill. Jag vet inte om det finns nån gräns (men det borde det väl kanske göra).