2017-09-16, 10:03
Medlem
kommer ihåg ett mord vid omberg för många år sedan. motivet var sexuellt övergrepp i unga år. där var GM 1.80 lång och vägde ca 30 kg. något mer kanske😄. han ser absolut inte ut som en mördare och de som känner honom tycker att det är obegripligt. drar inga paralleller med övergrepp i detta fall, menar bara att alla kan nog spåra ur oavsett hur man ser ut, är byggd.
Citera
2017-09-16, 10:16
Medlem
[quote=Oskar596|61795970]
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
ja, turkos är nog inte vanligt på en firebird. sen är benämningen raggarbil relativ. jag tex gör stor skillnad på en "raggarbil" i bruksskick/nedgången, och en entusiastbil. den som rapporterat kan ju dragit alla äldre amerikanska bilar över en kam och kallar dom just ragarbil

Pontiac 83 som pappan äger kom dock i en mörkturkos.
Begreppet raggarbil kan ju vara brett beroende på vittnets uppfattning, avstånd till bilen osv.
Citera
2017-09-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kopplingen mellan MGM och BO verkar vara intresset för bilar, fyrhjulingar osv. Vill minnas att Tor hade flera motorfordon på sin tomt.

Ja de kan ju ha träffats på nån bilträff men är det utrett av MGM har ett bilintresse? Dock är bilar en vanlig hobby i Mullsjö.
Citera
2017-09-16, 10:23
Medlem
Ni som spånar:
Va finns det för samband ,mellan silvertejpen Kaminbutiken EG och bilen
förövrigt kan vilken bil som helst vara raggarbil i dagen läge ,behöver inte varar en bil från USA så häng inte upp er på Raggarbil= amerikanare.
De skriver ju en mindre ort i Småland inte Västergötland tänk nu i större område.
Citera
2017-09-16, 10:25
Medlem
Alltså jag står fast vid att jag tror att mördaren/mördaren känner hat/berättigad till något/förorättad. Om de är två är det en sadist som är ledande och följaren också störd men i beroendeställning till ledaren. Om det är en ensam mördare känner jag bara att han måste känna att Lekanders är skyldig honom något eventuellt är skyldiga till att han råkat ut för något osv.
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2017-09-16 kl. 10:31. Anledning: Stavfel
Citera
2017-09-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du lyckades hitta någon med utländskt namn!
Grattis!
Kanske inte har någon betydelse i detta sammanhang, men Mullsjö har under många år varit ett fäste för extremism på den yttersta högerkanten, både politisk och religiös(kristen). Hade mgm kommit från Råslätt hade vi fått otaliga utläggningar om invandring ett.c.
Citera
2017-09-16, 10:29
Medlem
Någon la ut en länk på en artikel i Aftonbladet på en avspärrad lägenhet i Mullsjö.
Någon i Mullsjö som kan kolla upp lägenheten?
Då vet vi ju sen med säkerhet vem det är som bor där och EG är rätt eller inte
Citera
2017-09-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost654321
Någon la ut en länk på en artikel i Aftonbladet på en avspärrad lägenhet i Mullsjö.
Någon i Mullsjö som kan kolla upp lägenheten?
Då vet vi ju sen med säkerhet vem det är som bor där och EG är rätt eller inte

Jag kollade ratsit och E.G är skriven i en lägenhet på Järnvägsgatan i Mullsjö, tillsammans med 2 äldre personer och en tjej, samtliga med samma efternamn.
Citera
2017-09-16, 10:45
Medlem
Expressbussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ni som spånar:
Va finns det för samband ,mellan silvertejpen Kaminbutiken EG och bilen
förövrigt kan vilken bil som helst vara raggarbil i dagen läge ,behöver inte varar en bil från USA så häng inte upp er på Raggarbil= amerikanare.
De skriver ju en mindre ort i Småland inte Västergötland tänk nu i större område.

Enligt denna artikel är det Mullsjö.

https://www.jp.se/article/man-misstankt-for-brutala-dubbelmordet/

Silvertejp kan säkert användas till kaminer och ventilation om den är värmebeständig, vilket denna kanske var eftersom polisen sa det var en ovanlig typ.

När du nämner kaminbutiken då är du inne på BOs namne i Mullsjö, den spårningen trodde jag var avslutad?
Citera
2017-09-16, 10:54
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L27W4/en-person-anhallen-for-dubbelmordet-i-mantorp

I den artikeln ser man en bild på en lägenhets dörr med avspärrat lapp på sig. Skulle det va så att det bor fler personer där så känns de lite skumt att be barn fru och hela faderullan att flytta ut ur lägenheten.
Ser rätt öde ut också om man kollar fönstren inga gardiner eller något. Bara svart å tomt.
Citera
2017-09-16, 11:00
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Kan vi bara bekräfta att den där Pontiac från 83 reggad på P Gyl**nsvaan är mintgrön.....

När jag googlade efternamnet Gyll**svaan pontiac så fick jag upp den här Facebookgruppen, finns många mintgröna/turkosgröna bilar i den kretsen:
https://www.facebook.com/pg/oldironkustoms/posts/?ref=page_internal

EDIT
En bil kan lackas om hur många ggr som helst utan att det ändras i registrerings beviset.
Senast redigerad av ElakaSofia 2017-09-16 kl. 11:04. Anledning: tillägg
Citera
2017-09-16, 11:03
Medlem
Browndawgs avatar
[quote=Oskar596|61795776]
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
polisen har väl sagt "äldre amerikanare"? raggarbil kommer härifrån?? bonderi?? dom hade ingen gård.

Det där verkar ha blivit fel I någons citering. Jag har nämligen inte skrivit det där inlägget som ni citerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in