2017-09-17, 15:53
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Vägbeskrivning via hitta.se. Mantorp - Borensberg - Hammar - Mullsjö, eller Falköping
Sällan några poliser efter den vägen. Mindre trafik. En ganska vanlig rutt till Västergötland
från Östergötland

https://minfil.org/heCb1ccfbc/rutt.jpg

Personligen hade jag fortsatt söderut på E4:an och svängt upp norrut efter Jönköping. Lite för tråkig väg mellan Motala-Karlsborg.
Citera
2017-09-17, 15:54
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Där har du en poäng. Samtidigt kan han även ha fastnat på övervakningskameran på Gulf, om de har någon.
De har minst en övervakningskamera. Har kollat igenom 96 bilder på deras Facebook-grupp och på en av bilderna syns vad som ser ut som en kamera i bakgrunden (Kan ju även vara en atrapp visserligen...)
https://www.facebook.com/465330020243949/photos/a.758709950905953.1073741829.465330020243949/1121592314617713/?type=3&theater

Nästan så man får lust att ringa Gulf o fråga om Polisen varit där, de har öppet till kl 22 idag
Citera
2017-09-17, 16:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag skulle inte vara så säker på att det just är tejpen det handlar om här. Det kan vara andra spår som sammantaget lett dom till EG; mobiltrafik, raggarbilen, DNA-spår på brottsplatsen som ej är från tejpen. Varför tror du på just tejpen?

Tejpen är egentligen det enda som kunde leda rakt till en specifik person. I detta fall förmodligen via betalkort.

1 Hundratals mobiler har förmodligen varit uppkopplade till master i närområdet under det tidsspann som mordet antas ha begåtts.

2 Raggarbilen är fortfarande inte identifierad.

3 DNA berättar inget så länge du inte har en misstänkt att köra det emot.
Citera
2017-09-17, 16:17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Eftersom vi inte har fått namnet på den anhållne via en officiell kanal så vet man ju inte helt säkert. Jag har liksom alla andra kollat på ES"s Facebook och det som syns verkar helt osannolikt att han är en grym mördare + det andra sagt som känner honom, antingen har han blivit allvarligt sjuk eller kan någon ha skimmat hans kontokort eller stulit hans identitet. Inte säkert heller att morden var planerade, som sagt var om han är sjuk så vet han ju inte vad han gjorde. Eller kan han ha blivit tvingad på något sätt?
Enda kopplingen till området som jag sett är att någon i hans familj besökt Bergs slussar i Motala.
Citera
2017-09-17, 16:23
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L27W4/en-person-anhallen-for-dubbelmordet-i-mantorp

ungefär 1,40 in i filmen ser man i den lilla rutan längst ner till vänster hur de hjälper en person med pixlat ansikte in i polisbilen
den personen har vinröd tröja och är kortare och smalare än den i vit tröja som är på Expressens film
Har fått PM och även läst i tråden att denna film inte är från fredag eller lördag och att det inte är hans sambo som de hjälper in i polisbilen. Men ingen av de personerna har länkat originalet som de säger är från juni när morden inträffade. Tills motsatsen har bevisats tror jag och många fler att det är hon.
Citera
2017-09-17, 16:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Nytt PM:

Citat:
Det pratas om att MGM skulle varit påverkad/förvirrat tillstånd under tiden mordet begicks. Jag är vän med MGM på Facebook och där kan man se att hans flickvän taggade honom i ett inlägg den 13 Juni att dem varit på BVC för månadskontroll av den yngsta bebisen. Detta finner jag svårt att tro om Ed*in varit helt borta i huvudet dagen innan (påverkad av droger etc, fast sen är jag ingen drogexpert och vet ej hur snabbt man återhämtar sig). Sen kan det ju vara så att flickvännen taggade han för att minska misstanke, eller så är han helt enkelt en sjuk individ som ena dagen brutalt mördar ett äldre par och sen dagen efter åker till BVC med minstingen för kontroll.
Citera
2017-09-17, 16:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Där har du en poäng. Samtidigt kan han även ha fastnat på övervakningskameran på Gulf, om de har någon.

Övervakningskamera ger ju inte några namn och MGM kommer inte nästgårds ifrån. Men visst, inte helt omöjligt.
Citera
2017-09-17, 16:36
Medlem
allegragellers avatar
Det är en osannolik MGM, i bästa fall är han inblandad på det ena eller andra sättet och kan bidra till att polisen kommer vidare i utredningen.
Citera
2017-09-17, 16:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nytt PM:

Det är kanske just detta beteende som han syftar på i teckningen på sin facebook-sida, där han skrivit "pokerface". Han trodde väl att han har kunnat lura sin omgivning genom att inte avslöja vad han har gjort.
Citera
2017-09-17, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Hört ryktesväg att tejpen är köpt på Gulf i Mantorp! Tror också att den är köpt med kort och på så vis kunna binda E*vin till morden.

Om det är så: kanske vi har en förklaring till den gröna raggarbilen(?), ( Mantorp bilträff )
Citera
2017-09-17, 16:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Eftersom vi inte har fått namnet på den anhållne via en officiell kanal så vet man ju inte helt säkert. Jag har liksom alla andra kollat på ES"s Facebook och det som syns verkar helt osannolikt att han är en grym mördare + det andra sagt som känner honom, antingen har han blivit allvarligt sjuk eller kan någon ha skimmat hans kontokort eller stulit hans identitet. Inte säkert heller att morden var planerade, som sagt var om han är sjuk så vet han ju inte vad han gjorde. Eller kan han ha blivit tvingad på något sätt?
Enda kopplingen till området som jag sett är att någon i hans familj besökt Bergs slussar i Motala.

Omvänt, så är det märkligt att efter att hans namn cirkulerat här i ett dygn nu, så borde åtminstone någon ha kunnat avfärda honom från spekulationerna. Men det har ingen gjort
Citera
2017-09-17, 16:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Har fått PM och även läst i tråden att denna film inte är från fredag eller lördag och att det inte är hans sambo som de hjälper in i polisbilen. Men ingen av de personerna har länkat originalet som de säger är från juni när morden inträffade. Tills motsatsen har bevisats tror jag och många fler att det är hon.
Men vad du maler. Det är väl inte speciellt viktigt ens om det skulle vara hon, en person är anhållen och sambon har förstås hörts av polis vid det här laget. Vilken bil hon fick åka med är väl rätt irrelevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in