2017-09-17, 16:50
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Men varför påstår du att alla dessa skulle dött pga ryska bombningar?

Om ens siffran stämmer så ska det fördelas på dels inbördes strider rebeller emellan, SDF dödat en hel del ISIS, SAA har ett x antal rebeller/isis på sitt konto etc etc

Att dra alla som möjligtvis dödats och sedan lägga alla dessa på Ruaf är ju tramsigt räknat

Han kan mycket väl ha rätt i sina räkningar med tanke på att RuaF har bombat mest intensivt av alla länder som har varit inblandade i konflikten.
Citera
2017-09-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Han kan mycket väl ha rätt i sina räkningar med tanke på att RuaF har bombat mest intensivt av alla länder som har varit inblandade i konflikten.

Nej
Att Ryssland skulle stått för alla döda senaste åren är inte rimligt att tro.

Har inte saa,sdf,USA,rebellerna dödat några?
Citera
2017-09-17, 17:22
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Nej
Att Ryssland skulle stått för alla döda senaste åren är inte rimligt att tro.

Har inte saa,sdf,USA,rebellerna dödat några?

Nej, de har inte stått alla döda då man gick in i Syrien 2015, däremot kan det mycket väl stämma att
man har stått för flest döda i konflikten. Man är väldigt effektiva när man bombar och har punktliga koordinationer, herre på täppan helt enkelt.
Citera
2017-09-17, 17:35
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Nej, de har inte stått alla döda då man gick in i Syrien 2015, däremot kan det mycket väl stämma att
man har stått för flest döda i konflikten. Man är väldigt effektiva när man bombar och har punktliga koordinationer, herre på täppan helt enkelt.

Det stämmer bra. Det ryska flygvapnet har inte bara slaktat flest terrorister dom senaste åren, utan det första man också gjorde var att slå sönder terroristernas inkomstkällor och militära infrastruktur.

Vi minns alla dom långa brinnande oljekonvojerna under de första dagarna av ryska flyganfall.
Citera
2017-09-17, 17:41
Medlem
arbetets avatar
Nu kommer turkarna:

Turkish military buildup set to enter northern Syria
Citat:
Sources and eyewitnesses confirmed that a convoy of the Turkish Army has arrived at the Rihaniyah area on the Turkish-Syrian borders.

The convoy – which consists of 18 vehicles – is set to enter the Syrian territories as part of a de-escalation force to the jihadi-controlled province of Idlib.

During the 6th round of peace talks held recently in the Astana, Russia, Iran and Turkey agreed on setting up a de-escalation zones in Syria for a period of 6 months.

A Turkish newspaper affiliated with the Turkish government said that the three guarantor countries mandated Turkey to be responsible for monitoring the agreement in the northern part of Iblib bordering Turkey.

https://www.almasdarnews.com/article/turkish-military-buildup-set-enter-northern-syria/
Citera
2017-09-17, 17:42
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Det stämmer bra. Det ryska flygvapnet har inte bara slaktat flest terrorister dom senaste åren, utan det första man också gjorde var att slå sönder terroristernas inkomstkällor och militära infrastruktur.

Vi minns alla dom långa brinnande oljekonvojerna under de första dagarna av ryska flyganfall.

Saa med flyg men ffa marktrupper har haft ihjäl fler än Ryssland. Hur effektiva de än är har flyg begränsningar och kan inte konkurrera med markinsatser
Citera
2017-09-17, 17:50
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Saa med flyg men ffa marktrupper har haft ihjäl fler än Ryssland. Hur effektiva de än är har flyg begränsningar och kan inte konkurrera med markinsatser

Det syriska flygvapnet är ren skit. Dom använder gamla flygplan från 50 talet med hemmasnickrade bomber som missar målet var och varannan gång. SAA ligger nära men jag tror ändå att den ryska insatsen sen den startade har tagit kål på fler terrorister.

Inte nog med att Ryssland aktivt agerar CAS till SAA, man har också den fördelen att man bombar överallt i landet och inte endast vid frontlinjerna.
Citera
2017-09-17, 17:54
Medlem
Citat:
Det syriska flygvapnet är ren skit. Dom använder gamla flygplan från 50 talet med hemmasnickrade bomber som missar målet var och varannan gång. SAA ligger nära men jag tror ändå att den ryska insatsen sen den startade har tagit kål på fler terrorister.

Inte nog med att Ryssland aktivt agerar CAS till SAA, man har också den fördelen att man bombar överallt i landet och inte endast vid frontlinjerna.

Är fortfarande inte rimligt att anta att Ryssland med enbart flyg har ihjäl fler än SAA med flyg och marktrupper.

SAA har soldater över hela landet och är engagerade i strider dagligen , det är helt orimligt att ryssen kan bomba ihjäl fler än vad ca kanske 40-50k soldater gör vid fronten dagligen
Citera
2017-09-17, 18:06
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Är fortfarande inte rimligt att anta att Ryssland med enbart flyg har ihjäl fler än SAA med flyg och marktrupper.

SAA har soldater över hela landet och är engagerade i strider dagligen , det är helt orimligt att ryssen kan bomba ihjäl fler än vad ca kanske 40-50k soldater gör vid fronten dagligen

Jo jag förstår vad du menar. Men jag tror du underskattar ett effektivt flygvapen radikalt. Det är bara att kolla på USA:s krig. Dom flesta som dött i Irak och Afghanistan gör det till följd av lufträder.
Citera
2017-09-17, 18:11
Medlem
Citat:
Jo jag förstår vad du menar. Men jag tror du underskattar ett effektivt flygvapen radikalt. Det är bara att kolla på USA:s krig. Dom flesta som dött i Irak och Afghanistan gör det till följd av lufträder.

Nej jag underskattar det inte, jag bara håller det på en rimlig nivå.

Anledningen till att flest dör i Irak och Afghanistan utav flyg är att det är vad som sätts in i de flesta fall då USA inte vill riskera marktrupper i onödan.

Samt att den ryska flygflottan är inte så stor heller, växt efterhand men det är inte så att vi pratar hundratals plan och helikoptrar direkt.

Oavsett vad är jag glad för var och varenda rebell och terrorist de har ihjäl nere i öknen
Citera
2017-09-17, 18:23
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Nej jag underskattar det inte, jag bara håller det på en rimlig nivå.

Anledningen till att flest dör i Irak och Afghanistan utav flyg är att det är vad som sätts in i de flesta fall då USA inte vill riskera marktrupper i onödan.

Samt att den ryska flygflottan är inte så stor heller, växt efterhand men det är inte så att vi pratar hundratals plan och helikoptrar direkt.

Oavsett vad är jag glad för var och varenda rebell och terrorist de har ihjäl nere i öknen

Det krävs inte hundra flygplan för att komma upp i en hög siffra, det räcker med att man är effektiv och bombar varje dag med hög träffsäkerhet så är du uppe automatiskt i höga siffror.

Ryssarna har också marktrupper som har dödat en del. För att inte tala om de 16 tappra ryska soldaterna som tog kål på 400 jihadister eller vad det nu var.
Citera
2017-09-17, 18:25
Medlem
Citat:
Det krävs inte hundra flygplan för att komma upp i en hög siffra, det räcker med att man är effektiv och bombar varje dag med hög träffsäkerhet så är du uppe automatiskt i höga siffror.

Ryssarna har också marktrupper som har dödat en del. För att inte tala om de 16 tappra ryska soldaterna som tog kål på 400 jihadister eller vad det nu var.

jo det krävs många plan om man ska kunna konkurrera med tiotusentals soldater på marken.

Men jag lägger ner denna diskussion då den har noll värde för konflikten och vi kommer inte att komma överens om vad som är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in