2017-07-02, 15:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag tycker att diskrepanserna och frånvaron av bilder/koordinater av den påstådda attackerade byggnaden talar sitt tydliga språk.
I förhållande till vilken historia? Berätta gärna mer om diskrepanserna och om koordinaterna..
Citera
2017-07-02, 15:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Den stämde inte överens med Kanadas statliga hemsida. Vad är det som är fel på dig?
Nyheten sa precis det jag skrev. Din tolkning får stå för dig själv.
Citera
2017-07-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Detta:

Syricide‏
@Syricide

https://twitter.com/Syricide/status/851810651139964928

Seymour Hersh kommenterade videoklippet häromdagen. Beskrev det som en sketch tagen från Monty Python:

Citat:
KK: You think the White Helmets serve a sort of propaganda function for the rebels?

SH: I don’t think there’s any question they do. There’s a video about—it’s just comical, it’s out of Monty Python. There’s two guys in hazmat suits, they’re carrying something. They’re asked by somebody speaking Russian, “What do you have there, brother?”

“Oh, we’ve got some samples of sarin we’re taking to the hospital in Turkey for the UN.”

“Show us.”

So he opens it up and there’s a bird wrapped up in cellophane. So he unwraps the cellophane—because that presumably is going to keep the sarin from getting you—and he shows it to the onlooker. They’re putting up skull-and-crossbones placards into the ground, pounding them in to warn people. Meanwhile cars are going driving back and forth. It’s the most funny—as I said it’s beyond belief. If you look at one [of the guys] in slow motion and very closely apparently you see he isn’t even wearing gloves.

This is the bird that’s later used in a UN report to show there were sarin and sarin-like [substances]. We didn’t make a big deal of it in the story I wrote.
http://www.alternet.org/grayzone-project/seymour-hersh-syria-bombshell
Citera
2017-07-02, 15:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
I förhållande till vilken historia? Berätta gärna mer om diskrepanserna och om koordinaterna..
Tidsangivelserna och vad det var i fråga som attackerades samt frånvaron av både bilder av den påstådda attackerade byggnaden eller koordinater.
Citera
2017-07-02, 16:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nyheten sa precis det jag skrev. Din tolkning får stå för dig själv.
Citera från artikeln var det står att man tänker stödja en oberoende undersökning samt att man är missnöjd med senaste resultatet. Du verkar ha en annorlunda tolkning, utan rena påhitt.
Citera
2017-07-02, 16:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tidsangivelserna och vad det var i fråga som attackerades samt frånvaron av både bilder av den påstådda attackerade byggnaden eller koordinater.
Det var inte det jag frågade utan om relevansen och i förhållande till vilken historia. Låter som du svamlar för fullt men det gör du väl.
Citera
2017-07-02, 16:08
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det var inte det jag frågade utan om relevansen och i förhållande till vilken historia. Låter som du svamlar för fullt men det gör du väl.
I förhållande till syriska och ryska regimens egna historier. De säger emot varandra. Hersh teori faller på dess egna meriter.

Att fråga om förhållande till vilken historia är lite efterblivet då jag redan påpekat att tidsangivelserna inte stämmer överens med de ryska och syriska samt självaste byggnaden i sig, men jag har inte höga krav när det kommer från dig.
Citera
2017-07-02, 16:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
I förhållande till syriska och ryska regimens egna historier. De säger emot varandra. Hersh teori faller på dess egna meriter.

Att fråga om förhållande till vilken historia är lite efterblivet då jag redan påpekat att tidsangivelserna inte stämmer överens med de ryska och syriska samt självaste byggnaden i sig, men jag har inte höga krav när det kommer från dig.
Så här säger Hersh själv om kritiken han har fått:

Citat:
KK: Could you respond to the criticism of your article by Eliot Higgins, who alleged that open-source satellite material supposedly shows the site of the bombing was not the structure you described? [Higgins in a self-styled weapons analyst whose Bellingcat open source investigative site is funded by entities including the National Endowment for Democracy, a U.S. government-backed NGO that has promoted regime change around the globe.]

SH: He offers no facts, just insults and a lot of certitude about things about which he just does not know, or seems not to, e.g., that the U.S. and other foreign military [have] the most sophisticated satellite data to do bomb damage assessments, and would never think of relying on commercial satellites. They fly over Khan Shaykhun, so I have been told, something like every five days, and their images actually provide very little reliable data about bomb damage. Buildings that look intact from on high with intact roofs may have no living space in them… the difference between post-strike damage photos from a military satellite or drone and the available commercial stuff is day and night.

Det markerade stämmer också bra på dig med ditt svammel. Och ikväll ska jag äta en god middag så du får nog fortsätta att svamla med någon annan.
Citera
2017-07-02, 16:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Så här säger Hersh själv om kritiken han har fått:

Det markerade stämmer också bra på dig med ditt svammel. Och ikväll ska jag äta en god middag så du får nog fortsätta att svamla med någon annan.
Det stämmer snarare in honom själv. Han bemöter inga argument. Istället hittar han på egna historier och godtar ryska och syriska versionen trots uppenbara brister. Det kallar jag inte trovärdigt. Men du kanske har lägre krav på vad som betraktas som trovärdigt.
Citera
2017-07-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Hur trovärdig är reportern Kareem Shaheen, som sägs ha besökt platsen för den påstådda kemattacken direkt efteråt? The Guardian bygger en stor del av sina slutsatser på reporterns uppgifter. Jag litar inte på The Guardian, som inte skrivit något om Hersh' avslöjanden. De är väldigt selektiva med sin information.

https://www.theguardian.com/world/2017/apr/06/the-dead-were-wherever-you-looked-inside-syrian-town-after-chemical-attack

https://www.theguardian.com/world/2017/jun/30/sarin-was-used-in-syria-khan-sheikhun-attack-says-chemical-weapons-watchdog

Hans uppgifter stämmer inte överens med MIT-professorns analys av kratern efter att ha granskat dokumenten som Vita Huset har publicerat.

Guardian tillhör den vänsterliberala media som vill få bort Assad. Deras rapportering får värderas därefter. Inte så att Guardian ljuger rakt av, men man beskriver utförligt den sk oppositionens syn på konflikten och händelser som påstådda kemvapenattacker. Det som talar emot deras agenda, får minimalt eller inget utrymme.

Gällande kratern på vägen, tog Aron Lund upp att det inte är helt glasklart att den skulle utgöra platsen där en kemvapenattack ägt rum. Lund skrev det här någon dag innan senaste OPCW-rapporten dök upp.

Citat:
Legitimate questions have been raised about the U.S. claims about what happened in Khan Sheikhoun, including about the crater that American authorities say mark the spot where a chemical munition landed. That location seems difficult to square with the reported death toll, which I’m told by one expert would likely be lower, given the wind direction and other issues.
https://tcf.org/content/commentary/havent-chemical-weapons-inspectors-gone-syrias-shayrat-air-base/
Citera
2017-07-02, 17:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Citera från artikeln var det står att man tänker stödja en oberoende undersökning samt att man är missnöjd med senaste resultatet. Du verkar ha en annorlunda tolkning, utan rena påhitt.
Du kan inte ens återge det jag skrev korrekt.
Citera
2017-07-02, 17:41
Medlem
Har inte hängt med så mycket på senare tid, men hur går det med Raqqa? Kommer det att falla innan året är slut eller kommer det att bli segt? Sist jag såg av Assad så verkade han optimistisk iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in