Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
Jag har också känslan att allt går åt helvete. Detta på grund av att de hela tiden väljer att vara goda alla ska hjälpas inga gränser för godheten vem som helst har samma rättigheter som en svensk, vi kan ta emot 1000-tals handikappade osv.
Till slut når man en gräns och det faller och det känns så onödigt. Svensken politiskt tappade förmågan att vara självisk. Men att vara själviskt är viktigt annars går man under , fast man kan hjälpa också men inte för mycket.
Men allt bygger på en enda stor fet lögn som man febrilt försvarar med allehanda ideologiskt korkade argument ena dagen, känslostyrda andra dagen , och ekonomiskt på felaktiga grunder tredje. Skygglapparna på direkt det inte sammanfaller med den socialt accepterade i verkligheten helt sjuka samhälls och världsbilden.
Och ang alla dessa "goda", det är likaförbannat dessa man redan nu ser gnälla och vara oroliga för välfärden och framtida pensioner.
Ibland undrar jag hur det är möjligt att vi avlat fram ett helt land med idioter som ändå tillhör de mest produktiva och intelligenta i världen.
Men Sverige kommer inte gå under som "land", Sverige kommer gå under som befolkning och under tiden skylla på allt utom sanningen allt medans välfärd, skyddsnät och förtroendet för andra människor rasar samman i tillvaron.
En befolkning som inte har sina kvinnor med sig dukar under.
Jag hoppas jag har hunnit iväg från detta rövhål till land fram till dess.