2017-09-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokainet
Samtliga banker, har väl en uttagsgräns på 15000kr / vecka?

Större summa pengar?

Nej, min gräns är på 100000kr i månaden.
Citera
2017-09-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nja, rent teoretiskt behöver man inte åka till en uttagsautomat för att testa om koden fungerar. Det räcker att sätta in kortet i en bankdosa (som används till internetbank osv), för den kräver också kortkoden för att man ska kunna använda den.

Så funkar inte alla banker. Tex använder inte Swedbank den lösningen.
Citera
2017-09-17, 11:13
Medlem
Torneros avatar
Om nu inte Mullsjö-mannen var bekant med paret i Mantorp.. så undrar jag hur fan han hittade dit? Satte sig i bilen och fick en sinnessjuk idé och åkt iväg på måfå? Hur nära ligger parets hus e4an? Ligger huset ensligt på enskild väg eller är det något man passerar vid landsväg typ? Angående silvertejpen.. kan det vara så att idioten åkte iväg till mobilia mitt under pågående dåd och inhandlade det i panik?
Citera
2017-09-17, 11:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Nej, min gräns är på 100000kr i månaden.

Det är kanske på köp? Inte uttag? Har svårt se att du kan stå vid en bankomat och trycka ut 100 000 kr i kontanter med ett kort.

Det går inte att ta ut mer än 5000 per gång. 3 x 5000 är max på flesta kort.
Senast redigerad av Browndawg 2017-09-17 kl. 11:31.
Citera
2017-09-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det kan ju vara så att de enda som kände till kopplingen var MGM och en eller båda av BO. De senare har ju lite svårt att avslöja kopplingen.
MGM måste ju ha antingen en koppling till BO, någon av deras anhöriga/bekanta eller till trakten. Mantorp/Mjölby ligger ju inte direkt nästgårds från Mullsjö.

Det intressanta är ju valet av plats att plocka ut pengar. Borensberg känns inte som förstahandsval om man är i trakten av Mantorp. Det finns 2 uttagsautomater i Mantorp. Ett gäng i Mjölby och Linköping samt ett par till i diverse småhålor i närområdet

Vägbeskrivning via hitta.se. Mantorp - Borensberg - Hammar - Mullsjö, eller Falköping
Sällan några poliser efter den vägen. Mindre trafik. En ganska vanlig rutt till Västergötland
från Östergötland

https://minfil.org/heCb1ccfbc/rutt.jpg

Senast redigerad av nattavara 2017-09-17 kl. 11:41.
Citera
2017-09-17, 11:31
Medlem
MeggieClearys avatar
[quote=Touchdown|61804805]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Inte bara det, tydligen har något liknande aldrig hänt i detta land förut. Ett i Sverige hittills oöverträffat våld.

Visst är det ett fruktansvärt brott men undrar om inte brottet Dalaröpappan begick är något värre. Han låste in sina 3 barn i en sommarstuga och tände eld på den och åkte själv därifrån. Grannen hörde hur barnen skrek i den brinnande stugan. Grymmaste hittills tycker jag.
Citera
2017-09-17, 11:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
EG:s DNA kan teoretiskt finnas på den tejp som offren var tejpade med, lite svårt att förklara med en stöld, särskilt om detta DNA finns inlindat och inte enbart på de delar av tejpen som har utgjort yttervarvet på rullen. Ett fingeravtryck vore ännu svårare att förklara.

Jag har hört att det inte riktigt är så att DNA finns på tejpen. Kanske får vi höra mer om det sen.
Citera
2017-09-17, 11:35
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Om nu inte Mullsjö-mannen var bekant med paret i Mantorp.. så undrar jag hur fan han hittade dit? Satte sig i bilen och fick en sinnessjuk idé och åkt iväg på måfå? Hur nära ligger parets hus e4an? Ligger huset ensligt på enskild väg eller är det något man passerar vid landsväg typ? Angående silvertejpen.. kan det vara så att idioten åkte iväg till mobilia mitt under pågående dåd och inhandlade det i panik?
Finns filmat exakt hur huset ligger i förhållande till Mantorp.

https://youtu.be/3dQVdrEFTdk
Citera
2017-09-17, 11:38
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Att Edvin är inblandad är högst troligt. Men vad är kopplingen till Tor med fru? Bodde ju ändå en bra bit ifrån Mullsjö.

Nån skrev tidigare om någon yngre broder till Tor som möjligen kan ha jobbat med Edvin. Är detta kanske kopplingen?

Gräv mer.
Det verkar inte stämma tidmässigt - Edwin lär ha jobbat som kock fram till slutet av maj i år och började på Arla Foods först efter det. Tors bror lär ha slutat förra året.
Citera
2017-09-17, 11:46
Medlem
Expressbussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Det verkar inte stämma tidmässigt - Edwin lär ha jobbat som kock fram till slutet av maj i år och började på Arla Foods först efter det. Tors bror lär ha slutat förra året.

samt arla Foods Linköping, herr svan tror jag snarare jobbade på falköping
Citera
2017-09-17, 11:58
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Inte bara det, tydligen har något liknande aldrig hänt i detta land förut. Ett i Sverige hittills oöverträffat våld.
Nja, det syftar nog mer på "rånmord". Våldet i sig kan säkert ha överträffats - det kanske finns de som har råkat ut för värre i exempelvis Panelmannens bekantskapskrets..
Citera
2017-09-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
samt arla Foods Linköping, herr svan tror jag snarare jobbade på falköping
Falköpings mejeri har ingenting med Arla Foods att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in