2017-09-16, 20:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Finns det några datum för hans anställningar? Verkar ha lagat mat åt kommunen så sent som i slutet av maj. Varför slutade han och bytte "karriär"?
Citera
2017-09-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fasen jag hänger inte med nu. Har barnen hämtats av soc? Är det fastställt som en sanning? Eller tips via någons PM eller liknande?

Om sambon visste om delar av detta borde hon sitta anhållen som fan också. Gör hon det?

Jag skulle tro att en orosanmälan skickas med automatik till soc om barnens fader sitter misstänkt av sannolika skäl för ett dubbelmord och att de hämtas omgående.

Man undrar vad bakgrunden till detta dubbelmord är egentligen.
Citera
2017-09-16, 20:39
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Alltså gällande det här med tejpen..

Citat:
Polisen har även lyckats identifiera silvertejpen som användes vid morden och hittat återförsäljaren som sålt den.
– Den har vi analyserat och lyckats hittat vem som sålt den. Vi har kunnat gå igenom vem som köpt den vid relevant tidpunkt, säger Eva Nemec Nordh, men vill inte bekräfta att uppgifterna kunnat kopplas till den nu misstänkte mannen.

Tidigare har vi ju fått veta att den inhandlats i närområdet. Då kan det ju knappast det påstådda inbrottet på EG's jobb vara en del av ekvationen.
Citera
2017-09-16, 20:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Finns det några datum för hans anställningar? Verkar ha lagat mat åt kommunen så sent som i slutet av maj. Varför slutade han och bytte "karriär"?

Enligt uppgifter kan det bero på misstankar om stölder. Obekräftat.
Citera
2017-09-16, 20:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor

Tidigare har vi ju fått veta att den inhandlats i närområdet. Då kan det ju knappast det påstådda inbrottet på EG's jobb vara en del av ekvationen.
Jo, om den har inhandlats av EG och han har lämnat den på sitt jobb, innan inbrottet.
Citera
2017-09-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Dock så finns det många frågetecken här. Om EG hade haft en personlig koppling till paret, hur i helsike kunde det dröja så länge innan polisen upptäckte honom? Han har inte ens förekommit i utredningen tidigare. Rimligtvis så har man ju topsat alla som haft nån personlig relation eller koppling. Detta talar för en mycket svag koppling till paret.
.
Det kan ju vara så att de enda som kände till kopplingen var MGM och en eller båda av BO. De senare har ju lite svårt att avslöja kopplingen.

MGM måste ju ha antingen en koppling till BO, någon av deras anhöriga/bekanta eller till trakten. Mantorp/Mjölby ligger ju inte direkt nästgårds från Mullsjö.

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast det är inget som säger att han plockat ut pengar på deras bankomatkort. Kameran var ju trasig den dagen.

Det intressanta är ju valet av plats att plocka ut pengar. Borensberg känns inte som förstahandsval om man är i trakten av Mantorp. Det finns 2 uttagsautomater i Mantorp. Ett gäng i Mjölby och Linköping samt ett par till i diverse småhålor i närområdet
Citera
2017-09-16, 20:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, om den har inhandlats av EG och han har lämnat den på sitt jobb, innan inbrottet.

Tror du komplicerar saker i onödan. Det är inte sannolikt att EG av en slump inhandlat tejp till sin arbetsplats, från en handlare 10-12 mil från arbetsplatsen, var på någon skulle stulit tejpen från arbetsplatsen. Tror inte heller det ligger i en truckförarers, eller kommunal kocks, uppgift att åka och handla tejp. Sådant inköps med all säkerhet centralt.
Citera
2017-09-16, 20:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fasen jag hänger inte med nu. Har barnen hämtats av soc? Är det fastställt som en sanning? Eller tips via någons PM eller liknande?

Om sambon visste om delar av detta borde hon sitta anhållen som fan också. Gör hon det?

Har också fått PM om att barnen hämtats av soc. Men känns inte sannolikt att soc utrett moderns roll i det hela. Strikt taget så behöver det inte heller vara bättre för barnen att de omhändertas, än att de är hos en moder som vet om sin sambos brott.

Men kanske att hon är i chock och därmed inte kan/orkar ta hand om två småbarn. Inget konstigt med det.

Tror hur som helst inte att socs eventuella omhändertagande säger något om brottet.
Citera
2017-09-16, 20:51
Medlem
Troians avatar
Enligt PM ska EG haft drogproblem och ekonomiska problem. Verkar vara snacket på byn.
Citera
2017-09-16, 20:54
Medlem
Tryckkokarens avatar
PM från en användare.

Citat:
MGM har även haft olika anställningar som kock osv och pengar har försvunnit från en av arbetsplatserna när han jobbade där. Ingen fälldes dock så att det är Ed*in som var skyldig går ej att säga. Dock verkar han drivas av pengar och att han har någon sorts drogproblem är enda anledningen jag kan tänk mig skulle vara anledningen till stölderna (annars hade familjen ställt upp, han har BRA släkt). Hans desperation efter pengar förklarar dock inte det den grova brutaliteten och omänskligheten som förekom på mantorp.
Citera
2017-09-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Inte bara lite försvårande omständigheter om MGM's DNA kanske har hittats mitt i klistret på flera ställen?
Eller kan MGM skylla på att denne rullat ut tejpen o sedan rullat ihop det igen?

Men om DNA bara hittats på en tejpända eller sidor, då kan det kanske vara en annan femma.
Citera
2017-09-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick svar via PM på min fråga, därför citerar jag mig själv.

Det där är kvalificerat skitsnack. Skulle soc hämta så små barn när de har en mamma som inte är misstänkt för något. Knappast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in