2017-09-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Nu får du väl iallafall ge dig du menar alltså att det inte är säkert att PM gått över gränsen med KW. Därigenom säger du att det är helt ok att stycka en människa . Om inte det är att gå över gränsen så vet jag inte ...Hur dum är du vem fan skulle ha styckat henne annars det är ju bevisat att det är en mänsklig hand som gjort det. Ursäkta språket men nu får ni väl ändå ge er .!

Lite lugn och fin nu......

Griftefrid, styckning, makaber, ger typ 6 månaders fängelse, det kommer han att få, frågan är HUR HON DOG!!!!!!

Jag ger mig inte en millimeter, för de som inte begriper vad det handlar om, DRÅP/MORD eller VÅLLANDE/OLYCKA!

Lägg känslorna åt sidan, sortera, organisera och analysera. Det handlar om dödsorsak, och det vet bara PM idag, kanske får ingen annan reda på det, och rätten kommer att ha svårt att ha en annan historia med bevis/indicier som ger fällande dom.
Citera
2017-09-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart

"pratat med en gemensam vän som berättade att hon planerade att sälja artikeln till det amerikanska tech-magasinet Wired"
.

Men då ska hon inte säga att hon kommer från Wired, finns inget skäl för Madsen att ljuga om en sån sak. Vad skulle hon ha sagt till Madsens då om hon inte fått in artikeln i Wired, som hon sade sig representera för att få intervjun till att börja med? Är inte det ett bedrägligt beteende menar du?

PM är misstänkt för mord. Han är i sin fulla rätt att ljuga sig blå. Det är dessutom inte säkert att han ljuger om detta med Wired, han kan dessutom lika gärna ha missförstått. Det är inte ovanligt för självcentrerade personer att s.a.s. höra det de vill höra. Eller missförstå språket.

Vi vet dessutom inte vad som är sant och inte i detta. Men med den information som vi har (se t.ex. artikeln jag länkade till i tidigare inlägg) är det tydligt att det inte finns något "konstigt" i detta med Wired, d.v.s. att det inte finns något "bedrägligt" i KW's agerande / vad hon sagt.

...men har du något som motsäger detta och INTE är PM's utsagor (för de är värda noll och intet utan bakomliggande uppbackning/bevis) är jag beredd att ändra uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Enligt mig? Nej, enligt en video där Madsen säger detta. Har hon uppgett till Madsen att hon repesenterar Wired så har hon inte varit sanningsenlig! Jag är idel öga när du nu kommer presentera Madsens motiv för att ljuga om detta, det blir nog skojigt.

Och du, lägg ner den personliga biten, den är helt irrelevant i sak.

Se svar ovan. Och den personliga biten är relevant - du är tillräckligt intelligent för att förstå varför och vad jag menar så vi kan lämna resten därhän.
Citera
2017-09-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men varför? Om styckning ombord kan bevisas, behövs inga bevis för att styrka eller motbevisa Madsens historia om hur han lyckades kasta kroppen i havet intakt, eller hur? Eller menar du att det är omöjligt? Och kan man bevisa styckning så tränger man in Madsen i ett väldigt trångt hörn.
Jag förstår inte ditt resonemang. Varför är en rekonstruktion viktig enligt dig?

Nej, min tanke är inte att rekonstruktionen skulle bevisa styckning. Det är jag övertygad att man redan kan utan någon rekonstruktion. Jag är övertygat om att polis/åklagare försöker fiska mer bevis för mord eller grovt vållande, varvid man har anledning att pressa PM på varenda liten detalj PM hitintills sagt. Så rekonstruktion av hur han lyfter ut kroppen (eller misslyckas lyfta ut) är då bara en liten länk i en hel kedja av händelser som åklagaren kommer att presentera för domstolen.
Citera
2017-09-16, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Jag ser fram emot att luckan inte kunde stängas i den fart att den kunde döda KW.

Du ser alltså fram emot mord, och hoppas på det. Ja, vi är sannerligen olika vi människor i våra förhoppningar.
Citera
2017-09-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Fast i detta fall har vi fått beskrivet att rören var uppträdda på någon variant av bälte/rem som i sin tur var spänd rund kroppen som viktbälte.

För att PM skall kunna sticka in rör i kroppen utan tillgång till väldigt speciella verktyg så måste de ha väldigt liten diameter och väldigt lite godstjocklek. Blir i så fall att se som någon form av extremt grova kanyler på en spruta. Men nästan ingen vikt alls. Detta vore en extremt krånglig lösning som grovt bryter mot KISS-principen (Keep It Simple Stupid) - 100x enklare att i stället välja hönsnät och lämpligt antal kilo sten eller metall för att tynga ner. T ex metall-spill från den tjocka plåt PM använt när han byggt ubåten.

Det mesta pekar på att PM inte planerat något mord, utan använt vad han av annan anledning redan haft i ubåten. De bästa vikterna att använda sitter på utsidan av båten i kölen. Och PM har varit för snål för att använda tyngre verktyg som vikter och/eller haft problem hur man fäster dessa i kroppen.

Hva jeg har lest så var torsoen vektet med verktøy
Citera
2017-09-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men snälla, jag säger inte att bevis på styckning är direkt ett bevis på mord. Det känns som om jag argumenterar med mindre vetande.

Nej, du argumenterar med mer vetande, och du har slarvigt förutsatt mord i massor med inlägg, utan någon som helst substans, så kom med bevis för mord, eller lägg ner!!!!!!!
Citera
2017-09-16, 23:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vet inte om du kommer ihåg vår långa debatt om hur mycket bränsle motorn drog mm tidigare i tråden. Men med tanke på den väldigt stora bränsletanken och den lilla, lilla motorn så skulle han verkligen behöva vara på den allra, allra, allra sista slatten bränsle för att få slut på bränsle under den korta turen.

Jag är inte säker på att PM har nog exakt tankmätare för att kunna köra bränsletanken så tom och kunna korrekt skatta att bränslet faktiskt skulle räcka för att åtminstone ta sig ut till sin tänkta självmords-grav.

Detta - hur mycket bränsle som var kvar - lär vi dock få se i förundersökningsprotokollet. Jag tror för övrigt inte heller på att M var självmordsbenägen. Han är inte den typen. Han kommer ner på fötter!
Citera
2017-09-16, 23:22
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nej, min tanke är inte att rekonstruktionen skulle bevisa styckning. Det är jag övertygad att man redan kan utan någon rekonstruktion. Jag är övertygat om att polis/åklagare försöker fiska mer bevis för mord eller grovt vållande, varvid man har anledning att pressa PM på varenda liten detalj PM hitintills sagt. Så rekonstruktion av hur han lyfter ut kroppen (eller misslyckas lyfta ut) är då bara en liten länk i en hel kedja av händelser som åklagaren kommer att presentera för domstolen.
Så vad du säger är att jag har rätt, att en rekonstruktion inte har något värde om styckningen bevisligen utförts ombord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du gör en mycket balanserat inlägg, men är klar över att PM mördade/dräpte KW. Det visar att du inte har ett helt öppet sinne, även om mycket är helt neutralt.

Den STORA frågan som kvarstår, är HUR KW DOG!!!!

Styckningen, lögnerna om avsättning i land av KW, ligger på PM, MEN, hur galet det än låter, det fanns stora skäl för PM att försöka dölja KW's död, även om det var en ren olycka. För att förstå det, måste man förstå personer PM, hur han levt, och vad en olycka på HANS LIVSVERK, UC3, skulle kunna betyda. Det verkar många ha svårt att föreställa sig, och igen, en olycka skulle betyda kritik mot säkerhet på HANS LIVSVERK, i hans värld är det lika med slut!!!!!!

Nej, jag är inte klar över att KW mördades/dräptes men anser att det är den mest sannolika förklaringen.

Men, även om det i grunden var en olycka kan det fortfarande bli till mord/"dråp" (eller snarare typ "grovt vållande till annans död under särskilt försvårande omständigheter" om man nu ska översätta fritt) beroende på PM's agerande.

Att PM inte larmade (lek med tanken att detta var pga att han var rädd för att allt skulle "vara slut" om det kom fram att det skett en olycka) ligger honom enormt i fatet. Om det finns minsta chans att KW kunnat räddas till livet och PM genom ett aktivt beslut förnekat henne den rätten, då ligger han riktigt illa till.

Om PM i förhör och i rätten anför att han var rädd för att det skulle "vara slut" men att han fick panik etc. kommer han att pressas oerhört hårt över hur han kan föra ett logiskt och framåtriktat resonemang i sitt huvud (vilket tyder på att han då inte skulle ha varit "blockerad" eller paralyserad) men inte ta sig för att försöka rädda KW. PM ligger då i riskzonen för att rätten kommer att resonera som så att PM medvetet valt att inte tillåta eller medverka till livräddande insatser för KW.

...och då är han en bra bit in på likgiltighetsuppsåt. Det kommer att bli oerhört intressant att se hur åtalet blir, och hur rätten kommer att resonera.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Nu får du väl iallafall ge dig du menar alltså att det inte är säkert att PM gått över gränsen med KW. Därigenom säger du att det är helt ok att stycka en människa . Om inte det är att gå över gränsen så vet jag inte ...Hur dum är du vem fan skulle ha styckat henne annars det är ju bevisat att det är en mänsklig hand som gjort det. Ursäkta språket men nu får ni väl ändå ge er .!

De flesta är nog rätt övertygade om att PM även utfört styckningen av KW. Men vi måste faktiskt beakta att han ännu inte varken har erkänt eller dömts för det. Då är "nog gått över gränsen" i resonemanget rätt adekvat.
Kanske avsåg skribenten med otillbördigt också det som kan ha hänt innan KW dog ex. sexuella närmanden.
Citera
2017-09-16, 23:23
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, du argumenterar med mer vetande, och du har slarvigt förutsatt mord i massor med inlägg, utan någon som helst substans, så kom med bevis för mord, eller lägg ner!!!!!!!
Eller kom med argument. Något du tydligen inte kan! Pajas!
Citera
2017-09-16, 23:25
Bannlyst
Hoppsan, kolla in repet modell längre i tornet. Det fanns det ett i.a.f.

https://www.flickr.com/photos/hobonerd/3580864185/in/album-72157604823470166/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in