Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-16, 17:54
  #1
Medlem
Finns några alternativ för play kanaler nu när han valt att lägga ner addonet till kodi?
Jag kör raspberry pi.
Citera
2017-09-16, 18:12
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Men den kommer väl ändå att fungera så länge Play-tjänsterna inte ändrar om allt för mycket?

Vilka kanaler är det som du vill kunna streama?
Citera
2017-09-16, 19:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men den kommer väl ändå att fungera så länge Play-tjänsterna inte ändrar om allt för mycket?

Vilka kanaler är det som du vill kunna streama?
Jo dom flesta fungerar än sålänge, dock fungerar inte svt play längre . Hade varit gött o kunna dixa det
Citera
2017-09-16, 20:12
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertr81
Jo dom flesta fungerar än sålänge, dock fungerar inte svt play längre . Hade varit gött o kunna dixa det
Det finns en fristående SVT Play-plugg faktiskt, det fungerar nästan bättre än XOT.
Citera
2017-09-16, 23:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns en fristående SVT Play-plugg faktiskt, det fungerar nästan bättre än XOT.
Jo jag upptäckte den men när dom andra stänger ner av brist på support så hade det varit gött med ett alternativ
Citera
2017-09-17, 00:05
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertr81
Jo jag upptäckte den men när dom andra stänger ner av brist på support så hade det varit gött med ett alternativ
TV3 har en och Femman har nog också en.
Citera
2017-09-17, 00:20
  #7
Medlem
Slåttermaskins avatar
Fan, Retrospect är ju det bästa tillägget till Kodi. Men det är (förhoppningsvis) inte död för all framtid. Killen som gör det söker juridisk rådgivning för att få klart för sig om tillägget är lagligt, dvs om han riskerar att bli stämd om han fortsätter att utveckla det. Följ och delta i diskussionen här: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=25522

Ni som använt tillägget och inte donerat, nu är det verkligen dags att göra det för allt hans arbete under mer än 10 år och för att betala kostnaden för att få juridisk hjälp: https://www.rieter.net/content/ (Paypal-länk om du scrollar ner lite.)
Citera
2017-09-18, 10:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slåttermaskin
Fan, Retrospect är ju det bästa tillägget till Kodi. Men det är (förhoppningsvis) inte död för all framtid. Killen som gör det söker juridisk rådgivning för att få klart för sig om tillägget är lagligt, dvs om han riskerar att bli stämd om han fortsätter att utveckla det. Följ och delta i diskussionen här: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=25522

Ni som använt tillägget och inte donerat, nu är det verkligen dags att göra det för allt hans arbete under mer än 10 år och för att betala kostnaden för att få juridisk hjälp: https://www.rieter.net/content/ (Paypal-länk om du scrollar ner lite.)
Yes håller med. Har läst om det och har faktiskt donerat tidigare just för att han drivit tjänsten ensam och för att jag använt den mycket. Hoppas verkligen att han får rätten på sin sida.
Citera
2017-09-19, 06:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertr81
Hoppas verkligen att han får rätten på sin sida.
Det verkar som att han är försiktigt optimistisk gällande en lösning.
Citera
2017-10-01, 22:41
  #10
Medlem
lakritcs avatar
Helvete! Då kan man alltså inte längre se SVT Play via Kodi. Det var år sedan det SVT Addon som finns fungerat för mig.
Citera
2017-10-15, 09:39
  #11
Medlem
Hej finns det något annat alternativ. Jag har inte hunnit börja med Retrospect och undrar hur jag löser detta.
Citera
2017-10-24, 12:01
  #12
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertr81
Finns några alternativ för play kanaler nu när han valt att lägga ner addonet till kodi?
Jag kör raspberry pi.

Jag blev tvungen att ominstallera Kodi på grund av en misslyckad uppgradering. Sedan försökte jag ominstallera Retrospect från deras repository. Det gick naturligtvis dåligt och på hemsidan så står det "GAME OVER" samt en skärmdump med något om RTL XL.

Jag blev då tvungen att installera Retrospect från en annan repository "SuperRepo". Av ren nyfikenhet så började jag att kolla på TV-program hos RTL XL i Retrospect. Jag har hittills inte sett något som helst meddelande om att Kodi inte längre stöds. En del av programmen gick inte att titta på, men då dök det upp ett meddelande att det var en betaltjänst.

Om någon annan har lust så får ni gärna kolla på detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback