2017-09-16, 17:00
Medlem
Browndawgs avatar
Tycker det är vettigt att utredarna/åklagarna tar en titt här inne också då och då iallafall. Vi brukar vara rätt bra på att hitta kopplingar och spår samt att det ofta finns folk i närheten av brottet som kommenterar.

Och även i vissa andra trådar har självaste gärningsmannen själv varit och klottrat i tråden.

Så det ska nog ses som vettigt och kanske även vanligt att åklagarna eller utredarna läser vad som skrivs här.

Hade det inte varit EG som är gripen hoppas jag att åklagaren hade dementerat att det är han istället för att välja ingen kommentar om det.
Citera
2017-09-16, 17:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja om EG verkligen skulle vara rätt person, så har jag lite svårt att tro att det skulle handla om ett rånmord. Då lär det snarare handla om nån sorts personlig hämnd där råndelen av EG snarare handlade om kompensation för nån orätt.

Dock så finns det många frågetecken här. Om EG hade haft en personlig koppling till paret, hur i helsike kunde det dröja så länge innan polisen upptäckte honom? Han har inte ens förekommit i utredningen tidigare. Rimligtvis så har man ju topsat alla som haft nån personlig relation eller koppling. Detta talar för en mycket svag koppling till paret.
(...)
Eftersom han är misstänkt på sannolika skäl måste han hur som helst ha någon koppling till brottet. Det har sagts i tråden att MGM fått vredesutbrott nån gång, liksom det har fastställts att han är/var deprimerad, men inget har sagts om eventuella alkoholproblem.

Jag tänker mig nu att det är många lösa trådar som knyter honom till brottsplatsen. Att han liksom råkar befinna sig i eller omkring änden av alla spår. Kanske som att allt visade sig vara hans eller till honom närståendes saker: tejp, skoavtryck, ev. rep, "jänkaren" osv.
De kanske letade noggrannare i BO:s bostad och kikade i gamla fotoalbum eller liknande och hittade gammal historia som gick att följa upp?
Håller med om att det verkar lurt. Ingen verkar ha frågat om de letar efter andra gärningsmän, åklagaren har väl inte yttrat sig om det? Det tolkar jag som att han är mer eller mindre utpekat ensam MGM.
Citera
2017-09-16, 17:05
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fantastiskt att vice chefsåklagaren sitter och följer fallets tråd på Flashback.

Det finns i alla fall en del gyllene svanar även i Göteborgsområdet. Tror som sagt att Ed*in kommer berätta precis allt han vet och om vilka som var inblandade.
Jo, jag tror det samma.
Tror att utredarna har lyckats knyta honom (bl.a.) via masttömning. Tror även att de har indicier på att han körde parets bil - förarsätet bakflyttat..
Bilmodellen har han ju lite vana av..
Senast redigerad av linkebodabo 2017-09-16 kl. 17:10.
Citera
2017-09-16, 17:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eftersom han är misstänkt på sannolika skäl måste han hur som helst ha någon koppling till brottet. Det har sagts i tråden att MGM fått vredesutbrott nån gång, liksom det har fastställts att han är/var deprimerad, men inget har sagts om eventuella alkoholproblem.

Jag tänker mig nu att det är många lösa trådar som knyter honom till brottsplatsen. Att han liksom råkar befinna sig i eller omkring änden av alla spår. Kanske som att allt visade sig vara hans eller till honom närståendes saker: tejp, skoavtryck, ev. rep, "jänkaren" osv.
De kanske letade noggrannare i BO:s bostad och kikade i gamla fotoalbum eller liknande och hittade gammal historia som gick att följa upp?
Håller med om att det verkar lurt. Ingen verkar ha frågat om de letar efter andra gärningsmän, åklagaren har väl inte yttrat sig om det? Det tolkar jag som att han är mer eller mindre utpekat ensam MGM.

Nej. Det behöver absolut inte betyda att han har något med brottet att göra bara för att han är misstänkt. Inte ens om han blir häktad på sannolika skäl behöver det betyda att han har något med brottet att göra.
Citera
2017-09-16, 17:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Journalisterna är ju oftast blåsta i huvudet, de har ingen kännedom om gamla Sverige överhuvudtaget

Ja, de har ju t.ex. påstått i över 3 månader att BO
hade en gård, vilket inte stämmer.

T.o.m. lokalpressen; Corren och Östgötatidningen,
forsätter att tjata om : "ett äldre par hittades döda på sin gård
utanför Mantorp".

DE HADE INGEN GÅRD!
Hur svårt kan det vara?
Citera
2017-09-16, 17:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ratsit indexerar inte adresser, de indexerar personer och juridiska personer. En adress där ingen är skriven eller där det inte finns någon verksamhet kan du därför inte hitta på ratsit.

Varifrån kommer uppgiften att Stallgatan 9 C inte finns?
Vi har redan kommit fram till precis det du skriver. Läs tråden.
Senast redigerad av Tryckkokaren 2017-09-16 kl. 17:21.
Citera
2017-09-16, 17:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, de har ju t.ex. påstått i över 3 månader att BO
hade en gård, vilket inte stämmer.

T.o.m. lokalpressen; Corren och Östgötatidningen,
forsätter att tjata om : "ett äldre par hittades döda på sin gård
utanför Mantorp".

DE HADE INGEN GÅRD!
Hur svårt kan det vara?
Men herregud. De bodde på Mantorp gård. Blir naturligt att den kallas gård då. Vilken pajas du är, du har skrivit över 100 inlägg i denna tråd och har inte bidragit med ett enda dugg!
Citera
2017-09-16, 17:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej. Det behöver absolut inte betyda att han har något med brottet att göra bara för att han är misstänkt. Inte ens om han blir häktad på sannolika skäl behöver det betyda att han har något med brottet att göra.
Ähum, om det är rätt person som sitter, vilket jag hoppas (inte för att jag hyser personligt agg till MGM utan för att dubbelmordet ska bli uppklarat) så finns det säkert kopplingar. Visst, kopplingar kan vara svaga och han kan vara oskyldig. Kopplingarna kan vara "falska", men de måste finnas där för att han över huvud taget ska befinnas misstänkt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-16 kl. 17:25.
Citera
2017-09-16, 17:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vi har redan kommit fram till precis det du skriver. Läs tråden.

Ok. Jag skrev att jag tänkte att de kanske kunde bo på 9C, men det är ju uteslutet om adressen inte finns. Undrade därför var du fått uppgiften från.

Givetvis menade jag inte att de bor på en ej existerande adress.
Citera
2017-09-16, 17:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Enligt min tolkning av vad åklagaren säger till media så ligger det till såhär:

Det finns fler misstänkta.
Hon tror att det är rätt person.

Att det dessutom har gjorts flera husrannsakningar är intressant. Hur ser det ut i Mullsjö nu, mycket poliser?
Citera
2017-09-16, 17:29
Medlem
Troians avatar
Enligt PM skedde tidigare i år ett inbrott på EG:s arbetsplats. Oklart vad som stals.

Inbrottet ska varit maskerat, polisen tror att den som gjorde inbrottet hade nyckel. Sedan dess ska inte EG synts till på jobbet.

Oklart om det har en koppling till dubbelmordet, men om EG är skyldig till inbrottet så kan det vara en indikation på ekonomiska bekymmer.
Citera
2017-09-16, 17:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Jag skrev att jag tänkte att de kanske kunde bo på 9C, men det är ju uteslutet om adressen inte finns. Undrade därför var du fått uppgiften från.

Givetvis menade jag inte att de bor på en ej existerande adress.
Då ska jag referera vad vi kommit fram till. Läs gärna tråden i fortsättningen.

Jag hittade inte adressen på Ratsit efter att fått PM från en användare boende i Mullsjö.

Användaren bekräftade dock att adressen existerar. Det är 9 C som syns i bakgrunden.

En annan användare bekräftade att adressen existerar via Google Maps.

En annan användare länkade en försäljning av radhuset, som har adress Stallgatan 9 C.

Vi kom fram till att paret var nyinflyttade, eller ännu inte skrivna på adressen. Eller så har de valt att inte skriva sig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in