2017-09-16, 12:15
Medlem
Expressbussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Åklagaren avslöjar lite för mycket kan jag tycka.

Hon säger att det är:

1: "Flera omständigheter som har lett till att man riktat in sig på just honom".
2: Samt att nu skulle man börja kartlägga hans rörelser !

Slutsatsen kan bli: polisen har med hjälp av datakunniga triangulerat mobiltelefontrafiken och hittat en - eller flera -mobiltelefoner som varit geografiskt uppkopplade nära mordplatsen och nära uttagsautomaten i Borensberg vid tidpunkten för morden. Generellt är en mobil kopplad till tre master samtidigt och vid samtal/SMS tar masten med starkaste signal samtalet.

Det kan inte vara många som rört sig exakt så - från mp till Borensberg - vid tidpunkten för morden med mobiltelefonen i fickan.

Triangulering av trafiken i masterna kräver förstås att mobilerna varit uppkopplade/uppringda via samtal eller SMS.

Här kan gm varit så j-la dumma att en av dem åkt iväg till automaten och den andra stannat kvar, sedan har de SMS:at varandra om vad uttaget i automaten gav. Bingo!

Det är ett tidsödande arbete att tömma masterna på trafiken! Bingo!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qjade/misstankta-mantorpmordaren-nekar-till-anklagelserna

Mobilen är nog en viktig komponent. Men de säger flera omständigheter. Kan vara teknisk bevisning i form av klarglömd kniv, kvitton med mera.

Man tänker på en koppling också som utlöst ilska, eftersom det var bestialiskt utfört. Koppling genom bilaffär, eller genom gamla oförrätter. Travet finns där, i bägge släkter har man ägt travhästar.

Skulle behöva BOs namn som ogift för att finna mer.

Det verkar ju inte vara ett proffsigt utfört rånmord, utan känslor inblandade. Och den anhållne framstår inte som en vanlig kriminell.

Jag har kollat upp regnummer på alla gröna bilar på tidigare länkade Facebook för raggarbilsgaraget. ingen framgång, inget av intresse alltså.
Senast redigerad av Expressbussen 2017-09-16 kl. 12:22.
Citera
2017-09-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
Mobilen är nog en viktig komponent. Men de säger flera omständigheter. Kan vara teknisk bevisning i form av klarglömd kniv, kvitton med mera.

Man tänker på en koppling också som utlöst ilska, eftersom det var bestialiskt utfört. Koppling genom bilaffär, eller genom gamla oförrätter. Travet finns där, i bägge släkter har man ägt travhästar.*

Skulle behöva BOs namn som ogift för att finna mer.

Det verkar ju inte vara ett proffsigt utfört rånmord, utan känslor inblandade. Och den anhållne framstår inte som en vanlig kriminell.

Precis min tanke.
Hello Mullsjö!? Är det någon som sitter på mer info om Edvin?
Citera
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nej absolut inte, men det vore ändå värt mycket att reda ut adresser och annat.

Det finns 7 män mellan 20 och 25 år på Stallgatan i Mullsjö .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traven
Jag tror dessvärre inte att våra journalister är något vidare på geografi. I deras värld är Jönköpings län lika med Småland.

Citat:
Ursprungligen postat av Traven
Och större delen av länet ligger ju i Småland, men inte Mullsjö och inte hela Habo.

Journalisterna är ju oftast blåsta i huvudet, de har ingen kännedom om gamla Sverige överhuvudtaget
Citera
2017-09-16, 12:24
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag kommer in på EGs Facebook iallafall. Försökte kolla runt lite bland hans vänner om det fanns någon med en sådan bil som efterlyses men fann inget direkt.
Det är något som fattas i denna storyn. Kommer vi se fler gripanden snart?

Ja, fb-sidan är kvar. Då och då under sommaren, senast i september, har han gjort normala inlägg på sidan, inte så att allt upphör i juni.
Citera
2017-09-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det finns 7 män mellan 20 och 25 år på Stallgatan i Mullsjö .

Vet vilka flesta av dom är. Deras kroppstyper stämmer inte in på den som visas i Expressens video där GM grips.
Citera
2017-09-16, 12:30
Medlem
KantarellenJRs avatar
Folk som vet vem han är, påstår att han ska vara/har varit deprimerad och självmordsbenägen.
Citera
2017-09-16, 12:31
Medlem
Troians avatar
Finns en lägenhet på Stallgatan som således i början av 2017, men enligt ratsit är ingen skriven där.
Citera
2017-09-16, 12:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellenJR
Folk som vet vem han är, påstår att han ska vara/har varit deprimerad och självmordsbenägen.

Syftar du på EG nu? Är det känt i Mullsjö att det verkligen är EG som är gripen?
Citera
2017-09-16, 12:33
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fast mobilspårning tillhör nog rutinarbetet. Här verkar det ju som att man kört fast i utredningen, de säger ju själva att de fick "börja om på själva brottsplatsen och utgått därifrån" (eller något liknande). Det tyder i mina ögon på att de har hittat något nytt som de från början förbisett.
Att leta i telefontrafiken via masterna är tidsödande och blir kostsamt - $ - även för polisen för vem betalar telekombolagen som äger masterna?

Det första polisen gör är att leta fysiska spår på brottsplatsen typ fingeravtryck, DNA i kvarlämnade fimpar, däcksmönster, fotavtryck etc. Man kartlägger även offrets bekantskapskrets noga, för oftast är offer och gm bekanta.

När traditionell brottsplatsutredning inte lyckats har man varit så illa tvungen att ta till den så mycket dyrare ($$$$$$$$$$$$) mastspårningen med utgångspunkt från masterna när mp, det är min teori.
Citera
2017-09-16, 12:33
Medlem
KantarellenJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Syftar du på EG nu? Är det känt i Mullsjö att det verkligen är EG som är gripen?

Syftar på EG nu ja och ja, det är känt i Mullsjö att det är EG som är gripen.
Citera
2017-09-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Precis min tanke.
Hello Mullsjö!? Är det någon som sitter på mer info om Edvin?

E*vin. Folk retade honom som ung pga. hans heta temperament. Han har gått upp OERHÖRT mycket i vikt. För något år eller två sedan så försvann han och missing people kopplades in. Efter ett dygn eller två (minns inte) så kom han hem igen. Mer än så vet jag inte om grabben.

Som sagt, jag vet fortfarande inte om det är han. Något säger mig dock att det eventuellt skulle kunna vara han. Även en del rykten i byn cirkulerar och hans namn nämns.

Jag gick en diskret runda runt St*llg*tan och kunde inte se någonting av värde för denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in