Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Ja om EG verkligen skulle vara rätt person, så har jag lite svårt att tro att det skulle handla om ett rånmord. Då lär det snarare handla om nån sorts personlig hämnd där råndelen av EG snarare handlade om kompensation för nån orätt.
Dock så finns det många frågetecken här. Om EG hade haft en personlig koppling till paret, hur i helsike kunde det dröja så länge innan polisen upptäckte honom? Han har inte ens förekommit i utredningen tidigare. Rimligtvis så har man ju topsat alla som haft nån personlig relation eller koppling. Detta talar för en mycket svag koppling till paret.
(...)
Eftersom han är misstänkt på sannolika skäl måste han hur som helst ha någon koppling till brottet. Det har sagts i tråden att MGM fått vredesutbrott nån gång, liksom det har fastställts att han är/var deprimerad, men inget har sagts om eventuella alkoholproblem.
Jag tänker mig nu att det är många lösa trådar som knyter honom till brottsplatsen. Att han liksom råkar befinna sig i eller omkring änden av alla spår. Kanske som att allt visade sig vara hans eller till honom närståendes saker: tejp, skoavtryck, ev. rep, "jänkaren" osv.
De kanske letade noggrannare i BO:s bostad och kikade i gamla fotoalbum eller liknande och hittade gammal historia som gick att följa upp?
Håller med om att det verkar lurt. Ingen verkar ha frågat om de letar efter andra gärningsmän, åklagaren har väl inte yttrat sig om det? Det tolkar jag som att han är mer eller mindre utpekat ensam MGM.