2017-09-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Aha. Men PM:s fru har precis klagat på antalet kvinnoaffärer PM hade vid sidan av..

ska ju gärna vilja ha källan på antalet kvinnoaffärer PM hade.
Citera
2017-09-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den första kontakten hon tog med "utsänd från Wired" som ursäkt var naturligtvis hållen i en professionell ton, oavsett vad hon hade för fantasier om M.

Hon kan ju ha sett honom på TV och blivit nyfiken. Massvis av kvinnor reagerar så på män de bara sett på TV eller film. Och om hon är into S/M och sådant, och har googlat på hans namn och hittat de där utdragen om hans sexliv från Djursings bok, så lär hon ha blivit ännu mer nyfiken.

M hade ju många kvinnoaffärer enligt hans luttrade men ganska irriterade fru.

Jag tror att du omedvetet resonerar/spekulerar enligt så kallade just world-beliefs. Grundtanken är att världen är en rättvis plats och att bra saker händer bra människor, dåliga saker händer dåliga människor. Så länge du själv alltså uppför dig bra och vidtar försiktighetsåtgärder kommer inget dåligt att hända dig. Faktumet att KW utsattes för dessa fruktansvärda händelser, utan att till synes ha gjort något för att förtjäna det, står i konflikt med dessa just world-beliefs. För att undvika den negativa affekt som resulterar av det (oro, rädsla för att du själv eller dina nära ska kunna bli utsatta) söker du orsaker till händelsen i KWs beteende. Det är allt mellan att inte ha varit försiktig nog (i och med att hon åkte ensam med honom i ubåten) till att spekulera i hennes sexuella preferenser och att hon aktivt skulle ha uppsökt PM för detta syfte med extrabonusen att han skulle vara någon slags "kändis"(om hon och PM faktiskt skulle ha liknande sexuella preferenser finns det säkerligen andra män som är yngre, snyggare än geografiskt närmre henne än PM, så jag tror verkligen inte på den teorin). Allt detta med en underton av att det inte hade hänt om hon hade varit annorlunda.

Sen tror jag även att överskattar hur många kvinnor som faktiskt är intresserade av kändisar. Den allra största majoriteten är nog inte det, utan är mycket mer intresserade av personer som de realistiskt sett faktiskt "har en chans med", eller sina reella, faktiska partners. MEN de hör man ju ingenting om, alltså har de ingen större vikt i din uppskattningsprocess (s.k. tillgänglighetsheuristik).

Kanske kan du nu försöka ställa dig utanför de här mentala processerna, som ju egentligen bara vill hjälpa din hjärna att inte överbelasta, och resonera utefter vad som faktiskt är rimligt och anständigt?
Citera
2017-09-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Merwinna! Vad är du för en människa egentligen? Det är en sak att du försöker försvara Peter Madsen och det har du naturligtvis din fulla rätt att göra. Men varför måste du fördeskull förnedra en kvinnlig journalist som gjorde sitt jobb och nu är död? Jag är kvinna och reagerar stark på ditt oseriösa sätt att föra en diskussion i det här ämnet. Jag har tidigare i den här tråden påpekat detta för dej. Nu gör jag det på nytt. Tänk om Kim Wall varit din dotter! Lägg av!!!
Här inne finns många sjuka individer.
Citera
2017-09-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Förr eller senare konfronteras ju Madsen med styckningen, och för utredningen blir det en vändpunkt. Bryter han ihop och erkänner allt, eller har han redan förberett en - för honom - lämplig reaktion?
Det senare är det troligaste, och att den inbegriper gråt och hysteri är ingen högoddsare. Han blev tvungen att stycka kroppen för att ----. Ja, vad? Att han inte orkade/förmådde att flytta kroppen (kanske pga likstelhet) är väl troligast, fast det är naturligtvis nonsens. Och det förklarar inte dekapitationen. Han har med alla till buds stående medel försökt att dölja ett brott, och det kan han inte förklara bort.
Han har ju sagt att det gick lätt att gå ut hennes kropp för hon var så späd. Men han kommer definitivt hitta på något.
Citera
2017-09-16, 16:15
Medlem
Nå får alle her lugna ned lite
Citera
2017-09-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
ska ju gärna vilja ha källan på antalet kvinnoaffärer PM hade.
Och då kanske hon inte kände till att han också hade "affärer" med transvestiter...tror inte jag han berättat. Men Deidre passar på och öppnar upp om det nu och att hon älskar honom dessutom. Tror hon är en av de han delar extrema perversa fantasier/filmer med.
Citera
2017-09-16, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har säkert en massa bevis mot Madsen som de inte går ut med. Medwinnas älskling kommer sitta inne läääänge :-)
Inte nödvändigtvis.

Jag tror definitivt att domstolen kommer att anse honom skyldig till styckning - men det ger max 6 månader. Det stora problemet är om de måste nöja sig med olycka, eller kan få det till vållande, grovt vållande eller hela vägen till dråp/mord.
Citera
2017-09-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han har ju sagt att det gick lätt att gå ut hennes kropp för hon var så späd. Men han kommer definitivt hitta på något.
Och just denna del skulle jag gladeligen betala en signifikant summa för att få närvara och se vid rekonstruktion. Om inte PM redan sagt till polisen att han använde vinsch så förväntas han vid rekonstruktionen att dra upp närmare 60 kg. Går definitivt göra med nog långt rep och möjlighet att vila och sedan ta nya tag - men jag har väldigt svårt att se det som lätt.

Vi är ju rätt många här i tråden som är av åsikten att PM drog upp en styckad kropp som vägde mindre än 40 kg.
Citera
2017-09-16, 16:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Och just denna del skulle jag gladeligen betala en signifikant summa för att få närvara och se vid rekonstruktion. Om inte PM redan sagt till polisen att han använde vinsch så förväntas han vid rekonstruktionen att dra upp närmare 60 kg. Går definitivt göra med nog långt rep och möjlighet att vila och sedan ta nya tag - men jag har väldigt svårt att se det som lätt.

Vi är ju rätt många här i tråden som är av åsikten att PM drog upp en styckad kropp som vägde mindre än 40 kg.
Nej, det är väldigt få här som anser att man med rep skulle ha svårt att dra upp mindre än 60kg genom förluckan (något bara en idiot skulle påstå). Men nu gjorde ju han ju inte det. Och var det en transportstyckning så hugger man inte av huvudet. Du har konsekvent svårt att hålla ihop dina argument.
Citera
2017-09-16, 16:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

Vad händer om Peter Madsen misslyckas med detta under en rekonstruktion? Om han inte orkar?

Undrar vad han ska skylla på då.
Citera
2017-09-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Att ni tycker att det är så märkligt att ta en tur med en ubåt man skriver om, måste bero på att ni vet nu i efterskott att hon dog under turen. Det finns inget märkligt med en seriös journalist. Det fanns inga tecken på att hon riskerade att bli mördad. Inga rimliga varningssignaler.

Du är alltså helt övertygad om mord? Vad skönt för dig, men verkligheten är nog en annan, det är inte på något sätt fastställt hur hon dog, eller hur?

Det var inte bara en tur med en u-båt, det var att lämna pojkvän och kanske andra vänner i land, uppenbart oroliga för turen. Vad som hänt, vet vi inte, då är det kanske passande att inte förutsätta mord, det blir ingen debatt värd att föra då.
Citera
2017-09-16, 17:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad händer om Peter Madsen misslyckas med detta under en rekonstruktion? Om han inte orkar?

Undrar vad han ska skylla på då.
Men det kommer aldrig komma dit! Han styckade kroppen ombord, och det kommer att bevisas. Därför är en rekonstruktion helt meningslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in