2017-09-16, 13:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Med tanke på att du går så hårt på detta kanske du skulle producera ett bevis på att KW faktiskt sagt att hon hade ett uppdrag från Wired. Att prata om lögn är rätt hårt när du baserar allt på hörsägen.

Det var ju M som sa det när han kom iland i Dragör. Du får kolla själv, det klippet finns överallt. Polisen har ju för övrigt de "professionella" mailen mellan dem, och där framgår det ju exakt hur hon formulerade sig. Vi får vänta in att de blir offentliga.
Citera
2017-09-16, 13:08
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Detta är vad vi känner till, håller med om att det känns märkligt att dom andra inte följde med. Detta också, det finns ingenting som riktigt vill gå ihop i den här storyn, inget som är logiskt och självklart, det är bara en förbaskat skruvad historia alltihop.

Det är bara märkligt om man tolkar ubåtsfärden som turist-sightseeing. Man tar inte med sig publik när man arbetar, och behöver använda sina sinnen. Det var inte ett cocktailparty, utan en reportageresa.
Citera
2017-09-16, 13:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej. Vi bor alltså inte i sharialand ännu. Det är fullständigt normalt för en kvinna att befinna sig i enrum med en man, särskilt medan hon jobbar.

Fast i en viss - ganska stor - procent av alla sådana tillfällen kommer det att sluta med att kvinnan blir våldtagen, och i en - som tur är mycket liten, men dock - procent av alla sådana tillfällen kommer det att sluta med att hon blir mördad. Det är bara så det är, och det måste vi få våra döttrar att förstå. Jag vet inte om du har någon dotter, men om du har det: vad har du sagt till henne om att lifta, åka svarttaxi, följa med nya bekantskaper hem från krogen klockan 3..?
Citera
2017-09-16, 13:11
Bannlyst
En sak som jag inte sett någon ta upp här, vart var Madsen påväg med ubåten egentligen? Har han något ställe i Kögebukten han brukar angöra?

Edit: Hade han tänkt ta kanalen upp tillbaka??
Citera
2017-09-16, 13:12
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast i en viss - ganska stor - procent av alla sådana tillfällen kommer det att sluta med att kvinnan blir våldtagen, och i en - som tur är mycket liten - procent av alla sådana tillfällen kommer det att sluta med att hon blir mördad. Det är bara så det är, och det måste vi få våra döttrar att förstå. Jag vet inte om du har någon dotter, men om du har det: vad har du sagt till henne om att lifta, åka svarttaxi, följa med nya bekantskaper hem från krogen klockan 3..?

Att göra en tur i en ubåt i samband med en artikel man skriver, går inte på något vis att jämföra med att ta svarttaxi hem från krogen när man är full. Varför skriver du såna här dumheter?
Citera
2017-09-16, 13:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
En sak som jag inte sett någon ta upp här, vart var Madsen påväg med ubåten egentligen? Har han något ställe i Kögebukten han brukar angöra?

Han brukar lägga sig på bottnen, och de platserna där han gjorde det denna gång har ju polisen nu ritat in på rutten. Det gick att se på radarn att båten försvann där några timmar på båda ställena. Jag har aldrig hört att han brukar lägga till någonstans i land, och han hade i alla fall inte gjort det denna natten.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

När det gäller den frågan, så finns det redan ett bra förslag i tråden. Han förstod att det kunde sluta illa för RaketMadsen när han väl klev iland, och drog sig för att åka tillbaka. Behövde tid att fundera.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Att göra en tur i en ubåt i samband med en artikel man skriver, går inte på något vis att jämföra med att ta svarttaxi hem från krogen när man är full. Varför skriver du såna här dumheter?

Hjälplösheten om mannen tar sig till med något är ju ÄNNU större i en ubåt än i en bil.
Citera
2017-09-16, 13:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nä. Så dum är han inte. Han är ju högintelligent. Och det där grandiosa ser inte jag i hans blogg i alla fall. Han verkar tvärtom ödmjuk och lekfull.

Haha, superintelligent. Ja det ser man tydligt i hans beteende när han styckade Kim Wall, sänkte ubåten och började komma med den ena ändrade lögnen på den andra.
Citera
2017-09-16, 13:15
Medlem
Citat:

Edit: Hade han tänkt ta kanalen upp tillbaka??
Tror han bara yrade omkring utan mål
Citera
2017-09-16, 13:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Hjälplösheten om mannen tar sig till med något är ju ÄNNU större i en ubåt än i en bil.

Normalt sett så blir journalister inte styckade när de gör reportage, även om de befinner sig i enrum med den de intervjuar. Det fanns inga indikationer på att denne danske halvkändis var livsfarlig.

Just osannolikheten att det skulle kunna inträffa, tror jag att PM spelade/chansade på skulle tala för honom, när han valde att packa fogsvansen.
Citera
2017-09-16, 13:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, superintelligent. Ja det ser man tydligt i hans beteende när han styckade Kim Wall, sänkte ubåten och började komma med den ena ändrade lögnen på den andra.

Fast även en högintelligent person kan hamna i chock och ha svårt att smälta sådana händelser. Tänk vilken fruktansvärd natt han måste ha haft! En annan hade ju blivit mörkrädd bara av att vara ensam instängd med ett lik nere på havets botten. Man skulle kunna göra en skräckfilm om det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in