2017-09-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inlägget refererade till Merwinna som höjer PM till stjärnorna och sänker Kim : "hennes eget fel".

Fast det är ju du/ni som tolkar inlägget om kjol, lögner etc till att hennes DÖD skulle ha varit "hennes eget fel".'

Kjolen kan ge en förklaring till ifall färden var planerad långt i förväg eller av "stundens hetta". Kjolen kan också indikera andra saker. Men kjolen är inte samma sak som att hon får skylla sig själv.

Madsens overall som också har diskuterats i tråden grundligt är inte heller någon förklaring till skuldfrågan. Men ändå är hans klädsel minst lika intressant som KW:s.
Citera
2017-09-16, 12:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Att ni tycker att det är så märkligt att ta en tur med en ubåt man skriver om, måste bero på att ni vet nu i efterskott att hon dog under turen. Det finns inget märkligt med en seriös journalist. Det fanns inga tecken på att hon riskerade att bli mördad. Inga rimliga varningssignaler.

Det finns alltid varningssignaler när en man vill att en kvinna ska följa med honom någonstans där de kan vara ensamma, och där hon inte har någon möjlighet att fly eller meddela sig med omvärlden. Vare sig förevändningen är att hon ska få titta på hans etsningar, hans ponnyhäst eller hans ubåt. Sorry. Det är dessutom så att män vet att kvinnor tänker så, och följer en kvinna då ändå med så ser han ofta det som ett "ja". Det är så många av de fallen börjar, som på mornar efter helgnätter hamnar på våldtäktsmottagningen på sjukhuset, och sedan på polisens bord... (Därmed har jag INTE sagt att en man har RÄTT att våldta i det läget, OBS.)
Citera
2017-09-16, 12:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Mitt svar är fortfarande att det har med PMs grandiosa, narcissistiska självbild att göra. Eftersom han gjorde avfärden öppet, och var den store RaketMadsen, så räknade han med att bli trodd. Att han hade satt av henne i hamnen.

Nä. Så dum är han inte. Han är ju högintelligent. Och det där grandiosa ser inte jag i hans blogg i alla fall. Han verkar tvärtom ödmjuk och lekfull.
Citera
2017-09-16, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du menar att KW som fick denna ”once in a life time” erbjudandet av PM endast 2h innan avgång (som ägde rum ca 19.30) skulle inte ha ställt frågan ifall hennes pojkvän som hon var ”jätte förälskad i” också kunde följa med – särkilt med tanke på att han måste ha ändå varit någonstans i närheten, eftersom han hann till hamnen för att vinka av dem?

Varför skulle det ha varit så viktigt att åka just 19.30 och inte ex. 19.45? Och varför skulle Madsen inte kunna bjuda in pojkvännen och kompisarna på KW:s speciella önskan?

Att de inte var ”inbjudna” låter som en dålig ursäkt.

Detta är vad vi känner till, håller med om att det känns märkligt att dom andra inte följde med. Detta också, det finns ingenting som riktigt vill gå ihop i den här storyn, inget som är logiskt och självklart, det är bara en förbaskat skruvad historia alltihop.
Citera
2017-09-16, 12:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att PM skulle ha många brudar verkar ju helt uteslutet. Eller räknas Dennis King som brud?

Du är avundsjuk va? Det är därför du är så hatisk.
Citera
2017-09-16, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, det fattar vi att hon har sagt till sina vänner att hon ska försöka sälja artikeln till Wired (inte Weird, även om det hade passat hennes kompetens bättre) i efterhand. Det jag säger är

1. Att det är väldigt fult och även oetiskt att ljuga om att man är utsänd av en tidning, när man inte är det utan bara har en lös förhoppning om att kunna sälja materialet till dem i efterhand. Man använder tidningens goda namn för att lura sig in hos en kändis och ta upp hans tid

och

2. Hon kan ha ljugit om detta med att hon tänkte skriva en artikel för sin pojkvän och andra också. Om det var så att hon var nyfiken/tänd på M och ville träffa honom av rent privata skäl, så kunde hon inte gärna säga det till sin pojkvän, eller hur? Utan då var detta med "journalistuppdrag" en bra täckmantel även åt det hållet. Att det sedan inte blev någon artikel i tidningen kunde hon ha haft hundra olika ursäkter för. Fotona misslyckades i det dåliga ljuset i ubåten eller tidningen backade fast dom lovat att köpa, eller vad som helst. Pojkvännen lär inte ha ringt Wired och frågat.

EDIT: jag skulle kunna ringa Hovet och säga att jag är utsänd från Svensk Damtidning bara för att få träffa Drottning Silvia t.ex., men jag gör inte det om det inte är sant, eller om jag bara har en lös förhoppning om att Svensk Damtidning ska köpa mitt material i efterhand. Fattar du då? Det sänker ALLA journalisters cred och trovärdighet och möjlighet att få knäck när en håller på så.

DN har missförstått. Hon var inte utsänd hon skulle senare pitcha reportaget.

Gällande din edit. Har KW mailat/ringt PM och sagt att hon är utsänd av wired?

Svens damtidning skulle givetvis köpa ditt material om du lyckades med det du föreslår, hur du fått det exklusiva materialet till dig hade dom inte brytt sig i. Publiciteten på det unika går framför moralen inom denna branch, det vet du också oavsett om du är eller inte är frilandsare på deltid.
Citera
2017-09-16, 12:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Detta är vad vi känner till, håller med om att det känns märkligt att dom andra inte följde med. Detta också, det finns ingenting som riktigt vill gå ihop i den här storyn, inget som är logiskt och självklart, det är bara en förbaskat skruvad historia alltihop.

Precis det har "tysken" skrivit flera gånger också, att ingenting passar ihop. Det kan vara så att det finns ett sätt som bitarna passar ihop, men att ingen av oss - inklusive Köpenhamnspolisen - har en tillräckligt skarp hjärna för att se lösningen på pusslet!
Citera
2017-09-16, 12:58
Medlem
Citat:
Jo, det fattar vi att hon har sagt till sina vänner att hon ska försöka sälja artikeln till Wired (inte Weird, även om det hade passat hennes kompetens bättre) i efterhand. Det jag säger är

1. Att det är väldigt fult och även oetiskt att ljuga om att man är utsänd av en tidning, när man inte är det utan bara har en lös förhoppning om att kunna sälja materialet till dem i efterhand. Man använder tidningens goda namn för att lura sig in hos en kändis och ta upp hans tid

och

2. Hon kan ha ljugit om detta med att hon tänkte skriva en artikel för sin pojkvän och andra också. Om det var så att hon var nyfiken/tänd på M och ville träffa honom av rent privata skäl, så kunde hon inte gärna säga det till sin pojkvän, eller hur? Utan då var detta med "journalistuppdrag" en bra täckmantel även åt det hållet. Att det sedan inte blev någon artikel i tidningen kunde hon ha haft hundra olika ursäkter för. Fotona misslyckades i det dåliga ljuset i ubåten eller tidningen backade fast dom lovat att köpa, eller vad som helst. Pojkvännen lär inte ha ringt Wired och frågat.

EDIT: jag skulle kunna ringa Hovet och säga att jag är utsänd från Svensk Damtidning bara för att få träffa Drottning Silvia t.ex., men jag gör inte det om det inte är sant, eller om jag bara har en lös förhoppning om att Svensk Damtidning ska köpa mitt material i efterhand. Fattar du då? Det sänker ALLA journalisters cred och trovärdighet och möjlighet att få knäck när en håller på så.

Med tanke på att du går så hårt på detta kanske du skulle producera ett bevis på att KW faktiskt sagt att hon hade ett uppdrag från Wired. Att prata om lögn är rätt hårt när du baserar allt på hörsägen.
Citera
2017-09-16, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
När fick han ta på sig "pappersoverrollen". Vill minnas att när han klev in i polisbilen i hamnen då hade han sin egen overroll på sig. Sen i andra bilder har han en blå (?) pappersoverall - antar att det är pga den kriminaltekniska undersökningen som ska göras strax efter.

Nja, han fick väl den efter att han fått strippa på kriminaltekniska.
Citera
2017-09-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att PM skulle ha många brudar verkar ju helt uteslutet. Eller räknas Dennis King som brud?
Det är ju tydligen sanning för lilla frugan. Tror inte D.K. var den enda, även om hon tror det själv. Han var ju uppenbarligen en del i en S/M-grupp.
Citera
2017-09-16, 13:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
DN har missförstått. Hon var inte utsänd hon skulle senare pitcha reportaget.

Gällande din edit. Har KW mailat/ringt PM och sagt att hon är utsänd av wired?

Svens damtidning skulle givetvis köpa ditt material om du lyckades med det du föreslår, hur du fått det exklusiva materialet till dig hade dom inte brytt sig i. Publiciteten på det unika går framför moralen inom denna branch, det vet du också oavsett om du är eller inte är frilandsare på deltid.

Men att man I SITT EGET HUVUD har en plan om att sälja in en artikel till en viss tidning, vilket kanske men kanske inte kommer att lyckas (konkurrensen är stenhård), är INTE samma sak som att man är UTSÄND från tidningen. Nu tjatar jag inte om detta fler gånger...

M sa ju till polisen i Dragör - det här finns på alla TV-kanaler, filmat - "Hon sa att hon kom från Wired, men jag kollar inte upp journalister som ber om en intervju".

Det stämmer faktiskt inte. Visst finns det reportrar och fotografer (så kallade paparazzis) som tar till oetiska metoder för att komma i kontakt med kändisar - det har t.o.m. hänt att de klätt ut sig till läkare för att ta sig in på ett sjukhus där ett kungabarn ska födas - men de är väldigt illa sedda i branschen. Att sedan en mindre seriös tidning ibland kan betala för en unik intervju eller spektakulär bild ändå är en annan sak. Dock är få kändisar så troskyldiga som M. De (eller deras presskontakt, sekreterare etc.) kollar upp att journalisten har ett uppdrag från den tidning som hon påstår, innan tid bokas.
Citera
2017-09-16, 13:06
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Det finns alltid varningssignaler när en man vill att en kvinna ska följa med honom någonstans där de kan vara ensamma, och där hon inte har någon möjlighet att fly eller meddela sig med omvärlden. Vare sig förevändningen är att hon ska få titta på hans etsningar, hans ponnyhäst eller hans ubåt. Sorry. Det är dessutom så att män vet att kvinnor tänker så, och följer en kvinna då ändå med så ser han ofta det som ett "ja". Det är så många av de fallen börjar, som på mornar efter helgnätter hamnar på våldtäktsmottagningen på sjukhuset, och sedan på polisens bord... (Därmed har jag INTE sagt att en man har RÄTT att våldta i det läget, OBS.)

Nej. Vi bor alltså inte i sharialand ännu. Det är fullständigt normalt för en kvinna att befinna sig i enrum med en man, särskilt medan hon jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in