2017-08-29, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet inte vilka män du brukar umgås med, men i min erfarenhet är det i alla fall mycket, mycket vanligare att en man som blir ensam med en främmande eller nybekant kvinna någonstans börjar säga opassande saker, tafsa på henne, och eventuellt tvingar sig på henne om hon säger nej, än att han slår kvinnan. Självklart finns det (tyvärr) många män som slår kvinnor, men detta brukar då vara fruar/flickvänner och döttrar/styvdöttrar. Inom relationer där kvinnorna inte vågar anmäla, för att de är helt beroende av mannens försörjning.

Men om jag går på mina egna erfarenheter, så har jag många gånger i min yrkesroll (faktiskt flera olika yrkesroller, inklusive reporterns) hamnat i en situation där en man blir arg på mig, men jag har ALDRIG varit med om att han har slagit mig. Tafsningar och sexuella inviter har jag däremot varit med om många gånger och ett par våldtäktsförsök också som ung. Jag har många gånger stött på attityden, att först klarar vi av det här arbetsmässiga, och sedan blir det lite vin och rajtantajtan...

Håller med som kvinna så kan man lättare föreställa sig situationen. Som man tänker man kanske att det handlar om våld. Men våldtäkt är ju också främst våld, ett sätt att kontrollera.
Citera
2017-08-29, 07:34
Medlem
Fjalliss avatar
Intressanta med den högupplösta bilden är ju flera saker... innan PM ströp henne tror jag:
Kim slår honom med något platt (kastrull?) Därav märket på sidan på huvudet.
Han slår henne flera gånger eller minst en gång hårt därav slagmärket på knogen och eventuellt att han kommit åt en tand då med ringfingret. när han sedan stryper henne får han hårda naglar som försöker ta bort hans händer, därav nagelavtrycket på hans högra hand. Blodet på overallen har han tagit av sig innan styckning, blodet på näsa, ögonbryn, under ögon är nog efter hennes död
Citera
2017-08-29, 07:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
På ren svenska = stryk, övergrepp, misshandel.

Tack!
Reporten av artikel uppfattar således att PM vuxit upp med "stryk, övergrepp, misshandel" i bagaget. Det formar ju onekligen kanske ett barn till en vuxen med problematisk syn på vad som är rätt eller fel. Och här är han nu, mordanklagad som styckmördare, i häktet och på löpsedlar.
Citera
2017-08-29, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vilken kvinnosyn har PM? En grav personlighetsstörning verkar finnas. Kanske är PM psykopat? Om han är det så kommer han inte att bidra mycket med vad som hänt KV så att familjen får ett bra avslut. Han kommer att hålla kvar kontrollen.
Det är bara genom kontroll han känner makt. Utan den "är han förlorad" PM kan ha känt sig kränkt av KW. En kränkt psykopat är en farlig psykopat. Värdelös, utdömd, lämnad ...igen... Orättvist behandlad. En psykopat har bara medkänsla med sig själv...
Kanske han känt sig sviken och förrådd av mamman som "lämnade honom". En liknande känsla är ngt han kan ha gått med länge. En känsla som bara blev starkare och starkare tills den till slut exploderar.
Han fick bo hos pappan. Han såg kanske pappan som den goda. Samtidigt var det kanske olidligt att bo hos pappan. Om misshandlade sonen psykiskt och fysiskt. Fadern kanske hade en svår personlighetsstörning han också. En sådan svår dubbelhet som kan utlösa både mentalsjukdom och neuropsykiska tillstånd.
Lustmord el snuffmowie tror jag inte på. En psykopat anser sig ofta ha en högre moral än andra. De är den goda som älskar och dyrkar kvinnan och de är ofta impotenta. Så trillar madonnan ned från piedistalen. Fallet blir hårt. Hon blir fördömd. Hon är smutsig och måste tvättas ren eller omintetgöras.

Finns det verkligen inte fler folk här på Flashback som jobbat med, eller träffar på, psykopater och som kan komma med seriösa relevanta inslag i möjliga scenario?

Tror mer på narcissistisk personlighetsstörning. Grandios självbild. Flörtade. Romantiska fantasier som väcker hans lust och rovdjursdrift.
Citera
2017-08-29, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Polisen verkar ju rota i gamla kvinnomord, så svårt att tro att de jobbar efter olycksteorin. Men de kanske också dött av armbrott

Ingen olycka. Finns inte sådant inte visar polis heller att dom tror detta hänt i stundens hetta. Tvärtom dom säger ju sig ha en motivbild och som du säger kollar gamla (styck)mord.

Sen att griftefrid/vållande endast skall finnas som alternativ är också befängt. PM ord betyder inget. Allt han säger tyder på motsatsen. Ingen olycka styckad i u-båten. Det går aldrig att få detta till en olycka.
Citera
2017-08-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
När en del går ut på altanen och tittar ut så står de rakt upp och ner.

När en del andra går ut på altanen så ställer de sig mer eller mindre alltid med händerna på altanräcket.

Skillnaden? Ingenting mer än olika vanor.

Du har svårt att lägga in någon vidare meningsfull viktning i att PM lägger upp armarna på räcket runt ubåtstornet om du inte vet om han brukar göra det i andra fall också. Kan mycket väl vara så att han brukar stå precis sådär även när han är ensam i tornet. Fördelen med armarna på räcket är att det är stabilare, då PM vet att ubåtar inte är särskilt stabila i övervattensläge på grund av annan skrovkonstruktion och annan placering av mass-centrum och lyftkraft-centrum.

Man anpassar väl sina vanor efter situationen, det är en sak att bre ut sig när man är ensam och en helt annan sak när man står vid en främmande person av motsatt kön? Enda försvaret för att stå så där är att han fick extremt dålig balans annars, men dt tror jag inte. Enligt ett vittne såg KW lättad ut när de pratade med vittnet, så på nå´t vis verkar en obekväm situation uppstått där uppe. Möjligen är detta antagande givetvis en efterhandskonstruktion.
Senast redigerad av Florman 2017-08-29 kl. 07:55.
Citera
2017-08-29, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack!
Reporten av artikel uppfattar således att PM vuxit upp med "stryk, övergrepp, misshandel" i bagaget. Det formar ju onekligen kanske ett barn till en vuxen med problematisk syn på vad som är rätt eller fel. Och här är han nu, mordanklagad som styckmördare, i häktet och på löpsedlar.

Artikeln verkar inte vara objektivt skriven. Varifrån kommer uppgifterna om en dålig barndom? Det finns inga referenser, typ "enligt släktingar så hade Madsen en svår uppväxt" osv, utan hela artikeln andas lösa antaganden, baserat på nå´n sorts fakta som verkar rimlig om man antar att han mördade henne, vilket han så vitt vi vet än verkar förneka och faktiskt kanske inte har gjort. Är det en olycka med efterföljande transportstyckning i panik blir resonemanget om svår barndom genast mer tveksam. Säkert ingen perfekt barndom, men väldigt svår, njaee, inte nödvändigtvis...
Citera
2017-08-29, 08:00
Medlem
Hoppas den tredje personen kan underlätta polisens jobb på något sätt:
Citat:
Vittnen ska ha sett en tredje person tillsammans med Kim Wall och Peter Madsen, innan ubåten lämnade hamnen.
– Vi har uppgifter om det och vi vet också vem det är, säger utredningsledare Jens Möller.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-vi-vet-vem-tredje-personen-ar/
Citera
2017-08-29, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så kan det ha varit, men hon måste ha fått ett bra lockbete då, det finns gränser för dumhet. För min egen del tror jag hon ville få ut mer av PM, och de flesta är mycket avslappade om kanske pratar, när de befinner sig i sin komfortabla zon.

Hon kan ha tänkt så, han kan ha haft många andra tankar, oavsett, det är en gåta att dom gav sig ut, ensamma, på båten!

Polisen jobbar säkert med motivet för KW, att ta en tur på kvällen, utan sin fotograf.....

Det är massor med oklarheter, redan i varför och hur turen blev av. Sedan eskalerar oklarheterna och resultatet är en styckad journalist......många betraktar det nog som en överspännande deckarserie på TV, men det är verklighet!!!!

Vad kan PM hävda för olycka? Måste vara en olycka som i en sänkt u-båt kletar ner farkosten med blod då polis har gått ut med att båten var fylld med blod. PM nekar ju till styckning så vi talar ju inte om ett slag i en trappa för att PM skall få till detta så dansk domstol köper hans version olyckan. Polis vet vad han ger för version och skall tråden spekulera i vilken typ av olycka så måste ni ta hänsyn till mängd blod som blir resultatet av en styckning.
Citera
2017-08-29, 08:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Om han visste att raketskjutning skulle misslyckas och behövde ställas in, kanske för att han försnillat pengar, så var han säkert väldigt pressad. Han försökte visa upp en fin och lugn yta, precis som han gjorde när han kom iland efter att ha styckat Kim och sänkt sin ubåt. Men innerst inne såg han sin tillvaro rämna inom en snar framtid. Väldigt pressad med andra ord.

Han var säkert under press, stressad och sårbar. Då kommer Kim och vill åka ubåt och ställa frågor. Behövs inte mycket för att en man som redan tidigare visat på okontrollerat raseri och extrema handlingar ska explodera och så går något snett.

Finns det något som talar emot denna teori? Det skulle ev vara om man kan styrka att de haft sex eller att han våldtagit henne. Men så vitt vi vet så har han inte anmälts för sexbrott tidigare och inte heller har hans närmaste vittnat om något sådant. Det finns inget som pekar mot ett sexbrott, i nuläget.
Hur ofta börjar man gräla med en person man aldrig träffat förr? Man har ju där ett naturligt avstånd till den personen.

Det är ju mycket lättare att bli osams med personer man känner och känner sig trygg med, och där man jobbat upp en konflikt.
Därför tror jag det handlar om sex.
Citera
2017-08-29, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hoppas den tredje personen kan underlätta polisens jobb på något sätt:

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-vi-vet-vem-tredje-personen-ar/

Denna person är inte på något vis misstänkt. Vad Jens Möller däremot säger av värde är att sökningarna till havs har avslutats. Hur långt har dansk polis kommit med PM i förhör?
Citera
2017-08-29, 08:53
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Vet ej om ni tagit upp detta redan men varför går han omkring länge med den aluminiumguldfärgade överlevnads filten och håller den på ett knepigt sätt
Har redan iakttagit han hade sår på händer bl.a.i vecket mellan tumme o handflata +blod under naglarna

Kanske fanns mer blodstänk på honom som han då försökte dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in