2017-09-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Copenhagen Suborbitals misslyckades också med sin sista uppskjutning, och nu får de inga fler tider i år.

Eller i alla fall ett par rejäla jeans. Kjol i den miljön tyder på att man sätter sin kvinnlighet och sexighet före alla andra hänsyn, när man väljer kläder. (OK det KAN vara så att det aldrig var meningen att hon skulle få följa med på ett båttur, att det var en stundens ingivelse.)

Det var väl inte så himla konstigt om han ville känna friheten i havet där han var kung, en sista gång - kanske på mycket länge. Han lär ha förstått att risken att han skulle sys in var stor, och även att N skulle beslagtas av polis eller andra myndigheter en längre tid, och att han kanske t.o.m. skulle få körförbud på den (eller vad det heter när det är ett fartyg). Han kan också ha sovit nattsömn på bottnen, eftersom han såg så fräsch ut när han omhändertogs av polisen.

Nej, inte ett dugg konstigt. Han, nu ensam levande på sin egen skapelse, börjar tänka konsekvens, och inser att det kommer att bli frågor om "olyckan" och båten kan hamna i "kvarstad".

Oavsett hur hon dog, tar han ett mycket oväntat beslut, i sin ensamhet. Han bestämmer sig för att försöka rädda det som går, av "Raket-Madsen". Plan A, att han lyckas tala om att hon är ilandsatt, spricker direkt. Plan B, att hon avlidit av en olycka ( det kan mycket väl vara så, för han trodde nog att R-Madsen skulle försvinna, om KW avlidit i en olycka, och den kunde säkert hänföras till bristande säkerhet). Den planen gäller fortfarande, men har en slagsida, att han bestämde sig för en "sjöbegravning"", det är egenmäktigt förfarande och skändning av avliden person.

Slagsidan är att han ville kalla det för gammaldags sjöbegravning ( det har han missuppfattat svårt, för det blev bara tillämpbart när det var många dagar/veckor tills dess att fartyget seglade i hamn). Den okunnige nollan PM hade behövt stycka KW, för att få ut henne ur båten ( det är min tes, kanske kommer det återupprepas i en rekonstruktion), men tyckte nog att det var fruktansvärt obehagligt. Men, han fullföljde sin plan, men avstod från att tala om att han styckat KW.

Vi har troligtvis att göra med en djupt "störd" man, PM, men jag är mycket tveksam till att han ens har kapacitet till att planera ett mord på en journalist, än mindre genomföra det! Han är ett riktigt klapp-mongo, som lyckats leva kvar i sin barndom/sina tonår, intressant hur det gått så länge!!!!
Citera
2017-09-15, 20:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker du ska fundera en och två gånger över hur det kommer sig att du nagelfar mordoffret på ett väldigt suspekt vis? Vem har sagt att KW utgav sig för att vara UTSÄND av Wired och vem säger att PM öht brydde sig om det var "Ingenjören" eller Whyred som var potentiella köpare av artikeln? Du tror väl inte KW medvetet bluffade om sitt uppdrag bara för att få en ubåtstur? Det tror nämligen inte jag...

Fast jag jobbar själv som frilansjournalist - vid sidan av mitt "riktiga" jobb och i blygsam skala men ändå. Det är sant som jag säger, att det anses väldigt oetiskt att inte vara ärlig med om man redan har sålt in artikeln hos en tidning, eller om man bara hoppas på att kunna göra det. Det var oetiskt vare sig just M brydde sig eller inte. Och det är väl klart att hon ljög av en anledning, hade hon bara sagt att hon hoppades att Wired skulle köpa artikeln men att hon inte hade pratat med dom ännu, så hade hon hamnat långt ner på prioriteringslistan. M var ju nerlusad av journalister från världens alla hörn, t.o.m. från Australien och Österrike! T.o.m. National Geographic hade intervjuat honom två gånger!
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-15 kl. 20:39.
Citera
2017-09-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hmm, ja då borde ju PM sett de ju. Och det står "vi" också. Ja det är lite skumt faktiskt att PM vågar sig på en attack då. Kanske att han inte uppfattade att någon av de som vinkade av KW var hennes pojkvän? Att det skulle vara ett annat motiv än sexuellt relaterat verkar ju uteslutet för mig iaf. KW var väl ingen granskande journalist som var ute efter att avslöja bluffen PM? Och hon skulle väl inte åkt ensam med honom då?!
Jag anar att det var samma avarter av lusta som GM hade i fallet Lisa Holm. Tillfället gavs och och någon större planering skedde inte, eller kanske någon dag. I båda fallen var GM övertygad att kunna dölja det som hänt men spräcktes av ett snabbt polisagerande. PM kommer inte att erkänna just gärningen då det är en skam för honom. Skillnad mellan fallen är att PM har en glapp käft och i LH fallet en GM som inte sa någon ting. Om man hjämför bevis läget mellan dessa fall finns det med råge med bevis mot PM vad vi vet Och det finns säkerligen mer. PM är klart skyldig och kommer att få högsta straffet.
Citera
2017-09-15, 20:41
Medlem
Madsen er et forvoksent barn som aldri har tatt ansvar for eget liv, han er fortsatt 7 år i hodet og driver på med sine raketleker.
Citera
2017-09-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker du ska fundera en och två gånger över hur det kommer sig att du nagelfar mordoffret på ett väldigt suspekt vis? Vem har sagt att KW utgav sig för att vara UTSÄND av Wired och vem säger att PM öht brydde sig om det var "Ingenjören" eller Whyred som var potentiella köpare av artikeln? Du tror väl inte KW medvetet bluffade om sitt uppdrag bara för att få en ubåtstur? Det tror nämligen inte jag...

Du, och många andra, är blixtsnabba att gå på merwinna. Merwinna provocerar, ja, men läs alla inlägg, och inse att det finns en stringens i provokationen, den motsäger inte fakta, utan försöker att hålla ett öppet sinne, till det som hänt, OCH SOM INGEN IDAG KAN SÄGA HUR DET HAR SKETT.

Jag håller därför merwinna högt, som trots massattacker behåller lugnet och stilen!!

Sedan kan en del "teorier" säkert provocera väldigt mycket, och då går ADHD-armen in med full kraft, det är ju inte enligt deras "agenda", och då exploderar dom! Så är det, vi är alla lite olika, och funderar och uttrycker oss lite olika, i detta spekulationsforum, viktigast är att alla har kul och inte använder det för att boosta sig pga. något som är jobbigt privat.
Citera
2017-09-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
De flesta förvarar inte sin plånbok säkert eller låser sin ytterdörr av försäkringsersättningstekniska skäl...! Man gör det för att man inte vill bli av med sina saker.
Försäkringsersättningar minus självrisk täcker inte på långa vägar in alla problem och trassel som uppstår med spärrade kort, låsbyten etc.
Detsamma gäller om du blir överfallen i en mörk gränd, rånad misshandlad eller våldtagen - varför inte också dödad. Försäkringsersättning är absolut inget man har i huvudet då! Inte heller är det särskilt trösterikt när du ligger där sönderslagen att polisen nog kan gripa och lagföra förövaren.

Presumtiva förövare är de som ännu inte begått gärningen, de går aldrig att gripa eller lagföra i förväg. De kan vara nästan hur många som helst i ett samhälle på glid. Enda sättet att inte bli deras offer är agera förnuftigt och inte utsätta sig för alltförstora risker. Vara "streetsmart" i sitt beteende. Det samma gäller andra potentiellt farliga fenomen - rovdjur, getingar, huggormar, stormar. Vi kan inte förbjuda dessa heller, men vi kan försöka umgås förnuftigt med dem.

Sverige och Skandinavien är en superskyddad by jämfört med vissa länder. Om du har besökt världen utanför vår lilla ände vet du också att förnuftigt streetsmart beteende är livsnödvändigt. Det handlar inte om att fokusera på att stoppa det farliga utan om att fokusera på sin egen säkerhet, vare sig du är i Harlem, kåkstäder i Afrika eller i Bogota.

Vad KW tog för säkerhetsmått och steg inför att stänga in sig i en 18x2m stor plåtburk med en främmande karl i flera timmar vet vi inte, men det var tydligen inte ofarligt.
Jag undrar fortfarande hur båtturen kom till stånd och varför det endast var PM och KW som gav sig iväg.

Första stycket. Det är fortarande inte ett brott. Jag har personligen tappat mitt leg och bankort samt hade både körkort och pass gått ut. Det var ett ofantligt elände att kunna få ut både kort och körkort då jag inte kunde legitimera mig. Jag fick släpa med mig min man som legitimation för att legitimera mig för att få ett nytt ID.kort så att jag fick ut mitt nya körkort+pass. Då fick jag nytt bankkort också. Visst det tog lite tid.
Spärra kortet gjorde jag omedelbart. Nycklarna hade jag runt halsen, så dom tappade jag inte. Jag har även en Allförsäkring (drulleförsäkring), en hemförsäkring via bostadsrättsföreningen och en del tilläggsförsäkringar. Extra reseförsäkningar gäller via arbetsgivaren vid mina utlandsresor.

Vad gäller presumitiva förövare tänkte jag närmast på att tidigt och via skolan i samarbete med lämpliga myndigheter lära den yngre generationen samarbete och respekt till alla människor, lag och rätt och konsekvenser om man inte följer lagen.

Kriminalvården och ev ändringar vad gäller påföljd lämnar jag utanför.

Vi vet delvis hur Kim "försäkrade" sig före denna resa med PW. Hennes pojkvän och vännina var väl insatta i vad hon skulle företa sig under dagen. Först besöket på rymdlab:et under en företagsvisning och rundvandring med hela det arbetade teamet omkring sig fokuserade på att fixa till raketen. Där Kim även blev filmade. Därefter skulle det bli en kort utbåtstur på 2 - 3,5 timme, vilket pojkvän och vännina var väl medvetna om. Det var fullt av folk vid hamnen likaså på vattnet och vi vet pratade med båtfolk och filmades. Det mesta av resan företogs i ytläge och dokumenterades av många. Via olika youtube inlägg har dom filmats till det bli för mörkt.

Vid hamnen var det också fullt med folk långt in på kvällen.

Jag tror inte att KW planerat in något dyk, däremot ett antal foton av innanmätet på ubåten för dokumentation, men det måste rimligt skett innan det blev för mörkt. Pojkvännen vet förhoppningsvis vad turen skulle inkluderat. Mörkt blev det först 22.00. Kl 22.30 messar PW och inställer ett besök dagen efter. Då är KW förmodlingen död.
Citera
2017-09-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen er et forvoksent barn som aldri har tatt ansvar for eget liv, han er fortsatt 7 år i hodet og driver på med sine raketleker.

3x3; Du sätter fingret på punkten! Av någon outgrundlig anledning, har denna människa, Peter Madsen, lyckats leva i sin barn/ungdoms-ålder, i 30 år, utan att det tagit stopp!

Han fick ta ett stort ansvar, när hans far dog. Alla fars tillgångar, blev utaktionerade, och då var han själv nollställd.

Det gav säkert lite likvida medel för 17-åringen, och han fortsatte med sitt tonårsliv, med sina specialintressen, och på den vägen har det blivit.

Om jag förstår det rätt, har det gått mycket tungt det senaste året, raket-projektet verkar vara förlorat till den tidigare partnern, som nu är konkurrent. Det går nog inte att leva på den snart 10 år gamla u-båten UC3.

Så, innan den katastrofala färden med KW, är nog PM redan delvis nere för räkning, kan det ha något med händelserna ombord att göra, har han den intellektuella förmågan, att skapa en gigantisk rubrik kring sig själv.......? Frågan är öppen....
Citera
2017-09-15, 21:06
Medlem
Citat:
Man behöver ju inte vara into kinky sex heller, för att tycka att det är en exalterande situation. Även vanligt sex kan vara spännande med rätt person och under rätt omständigheter!

Merwinna, vad sägs om riksgränsen i oktober, jag har ett fjälltält ( du och alla förstår skämtet...)
Citera
2017-09-15, 21:06
Medlem
Citat:
https://seglarshoppen.se/sebago-classic-skort-navy?gclid=CjwKCAjw9O3NBRB3EiwAK6wPT6rDmbiW3AtkPaj fGLxhl7LKGWFDdK4JKkQDpxk0E4mc GImZrH6TUBoCLrgQAvD_BwE#141=24

Fast det där är nog ett plagg som man ska ha på seglarklubben och marinan, inte ett som man ska ha på själva segelturen. Både seglar-, golf- och jaktbutiker säljer ju plagg som ska associera till respektive aktivitet för att det anses vara fina överklassporter, men som inte är avsedda att användas just vid själva aktiviteten. Det är väl klart att man inte vill ha kjol om man ska klättra omkring i masterna och fälla seglen ut och in, både för att det är opraktiskt och för att de manliga matroserna skulle kunna stå nedanför och kolla in ens trosor![/quote]

Hon skulle tuffa omkring i sakta mak i vindstilla vatten i ca 2 tim i Köpenhamns hamnområde med publik från hamn och båtar. På sin höjd skulle hon gå ner och upp för en stege. Med den kjolen som innehåller shorts syns ingenting under ifrån.

Var ser du master och rep på denna av stål tillverkade ubåt? Svar önskas.
Citera
2017-09-15, 21:15
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
En annan sak jag har tänkt på angående K: det anses mycket oetiskt för journalister att ljuga om att man är utsänd från en viss tidning, fast sanningen är att tidningen inte ens vet om det utan man bara har en förhoppning om att kunna sälja artikeln till dem i efterhand. Som det var i det här fallet, Wired hade ju aldrig hört talas om K sa de. Intervjupersonen tar ju av sin tid och har kanske även utlägg för att träffa journalisten, och sedan blir det kanske inget. Man lurar intervjupersonen att ställa upp genom att falskeligen utnyttja en känd tidnings renommé.

Har du någon källa på att Wired aldrig hört talas om KW?
Citera
2017-09-15, 21:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Merwinna, vad sägs om riksgränsen i oktober, jag har ett fjälltält ( du och alla förstår skämtet...)

Nja, ärligt talat blir jag inte så jättesugen! Bättre upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fast det där är nog ett plagg som man ska ha på seglarklubben och marinan, inte ett som man ska ha på själva segelturen. Både seglar-, golf- och jaktbutiker säljer ju plagg som ska associera till respektive aktivitet för att det anses vara fina överklassporter, men som inte är avsedda att användas just vid själva aktiviteten. Det är väl klart att man inte vill ha kjol om man ska klättra omkring i masterna och fälla seglen ut och in, både för att det är opraktiskt och för att de manliga matroserna skulle kunna stå nedanför och kolla in ens trosor!

Hon skulle tuffa omkring i sakta mak i vindstilla vatten i ca 2 tim i Köpenhamns hamnområde med publik från hamn och båtar. På sin höjd skulle hon gå ner och upp för en stege. Med den kjolen som innehåller shorts syns ingenting under ifrån.

Var ser du master och rep på denna av stål tillverkade ubåt? Svar önskas.[/quote]

K hade inte en sådan "seglarkjol". Och nej det var inte master på den, men väl en lång, lodrät stege, en massa vassa kanter, maskindelar, grejor man kan snubbla på, olja... Man bör nog ha hela benen täckta med kraftigt bomullstyg när man ska gå omkring där nere. Dessutom gav de sig ut på kvällen och det blir fort kallt på sjön, fortare än i land när solen går ner.
Citera
2017-09-15, 21:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är en byxkjol alltså? Så att man inte kan se trosorna underifrån eller om den flyger upp? Ja, då är det ju en helt annan sak. Jag tror inte att K hade byxkjol.

Du har väl ärligt talat ingen aning om vad för kjol KW hade på sig, eller hur. Däremot vet vi att hon hade strumpbyxor på sig.

Men återigen, visst finns det kjolar i "seglarbutikerna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in