2017-09-14, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svinbefruktaren
Fick hem ett gäng 300mg, hur många ska jag ta för att bli party?

Vet att frågan är besvarad tidigare men svaren skiljer sig ju rätt mycket, vissa säger 300, vissa säger 600. Nåväl, jag startar väl med 450mg då.
Det låter som en bra start! Sen kan du fylla på med 150 mg till om du inte är nöjd.
Citera
2017-09-14, 18:39
Medlem
angestmannens avatar
Helt utan kännedom om L tycker jag man ska ta 300mg och sedan fylla på med 150mg i timmen. Tänk på att ruset är lite lurigt så om man ska vara bland folk ska man vara beredd på att man kan bli väldigt vinglig helt plötsligt.
Citera
2017-09-15, 18:38
Medlem
bananajoe33s avatar
Fått min dagsdos höjd nu till 600mg, har velat ha just 600mg en längre tid, och idag fick jag det, nu jävlar slutar jag med alla droger och äter medicinen rätt, Lyrican gör så att jag kan leva som en människa även om man är tolerant på lyrican. Får inget rus men den gör mig så jag kan leva ett normalt liv. Utan lyrican 'är ett helvete, kallsvettas som en gris, ångest m.m
Citera
2017-09-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Fått min dagsdos höjd nu till 600mg, har velat ha just 600mg en längre tid, och idag fick jag det, nu jävlar slutar jag med alla droger och äter medicinen rätt, Lyrican gör så att jag kan leva som en människa även om man är tolerant på lyrican. Får inget rus men den gör mig så jag kan leva ett normalt liv. Utan lyrican 'är ett helvete, kallsvettas som en gris, ångest m.m
Ja det är klart att du blir abstinent (ångest svettningar) om du slutar, men hur mycket hjälper egentligen lyrica när man har byggt upp tolerans? Min gissning är att det är tämligen meningslöst att äta lyrica, effekterna försvinner ju ganska omgående och sen står man där med en verkningslös medcin och ett helvete om man inte tar den.

Jag kan ha totalt fel, men den gången jag käkade lyrica lite längre period så tyckte jag att redan efter två veckor inte blev annat än normal, möjligen lite ökad aptit också.

Nä, jag tror att Mr Pfizer garvar hela vägen till banken.
Citera
2017-09-15, 22:16
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja det är klart att du blir abstinent (ångest svettningar) om du slutar, men hur mycket hjälper egentligen lyrica när man har byggt upp tolerans? Min gissning är att det är tämligen meningslöst att äta lyrica, effekterna försvinner ju ganska omgående och sen står man där med en verkningslös medcin och ett helvete om man inte tar den.

Jag kan ha totalt fel, men den gången jag käkade lyrica lite längre period så tyckte jag att redan efter två veckor inte blev annat än normal, möjligen lite ökad aptit också.

Nä, jag tror att Mr Pfizer garvar hela vägen till banken.

Jag får inget rus längre av Lyrica, har ätit den som medicin i 4 år ungefär, jag blir bara normal på det.
Citera
2017-09-16, 16:01
Medlem
Citat:
Jag får inget rus längre av Lyrica, har ätit den som medicin i 4 år ungefär, jag blir bara normal på det.
Okej, men hjälper dom nåt fortfaramde?
Citera
2017-09-17, 03:21
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Okej, men hjälper dom nåt fortfaramde?

Dom hjälper det gör dom, men inte lika bra som dom två första åren, rekommenderar att inte börja med Lyrica som medicin, den har sjuk AT om läkaren skulle få nått frispel och avslutaa medicinen.
Citera
2017-09-17, 13:43
Medlem
Citat:
Dom hjälper det gör dom, men inte lika bra som dom två första åren, rekommenderar att inte börja med Lyrica som medicin, den har sjuk AT om läkaren skulle få nått frispel och avslutaa medicinen.

Om man ska äta den som medicin så håll det under en kort period! Utsättningen är fan mycket värre än bensoutsättning (trots att bensouttrappning resulterat i akutbesök med kramper osv)
Citera
2017-09-17, 15:15
Medlem
Finns ingen anledning att "fylla på". Funkar inte. Ta allt på en gång

Iallafall min åsikt.
Citera
2017-09-17, 17:53
Medlem
Eutychoss avatar
Hur svårt är det att få lyrica utskrivet mot nervsmärta & ångest? Och nästa fråga, hur många är det som kan fortsätta äta samma dos och ändå ha nytta av medicinen? Jag har fått uppfattningen om att den smärtlindrande effekten inte försvinner lika snabbt som den ångestdämpande, stämmer det?

Har en läkartid om 1 månad och har problem med ångest, depression. Att den också hjälper mot min smärta är ju bra, det är ju att slå två flugor i en smäll. Men är rädd för att det inte kommer att hjälpa mig i längden och bara göra mig beroende.

Är tacksam för svar, ursäkta om frågan tagits upp innan.
Citera
2017-09-17, 18:48
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eutychos
Hur svårt är det att få lyrica utskrivet mot nervsmärta & ångest? Och nästa fråga, hur många är det som kan fortsätta äta samma dos och ändå ha nytta av medicinen? Jag har fått uppfattningen om att den smärtlindrande effekten inte försvinner lika snabbt som den ångestdämpande, stämmer det?

Har en läkartid om 1 månad och har problem med ångest, depression. Att den också hjälper mot min smärta är ju bra, det är ju att slå två flugor i en smäll. Men är rädd för att det inte kommer att hjälpa mig i längden och bara göra mig beroende.

Är tacksam för svar, ursäkta om frågan tagits upp innan.

Hur svårt det är beror ju på din läkare, samt hur svåra dina åkommor är.

Hur menar du med nytta av medicinen; att den funkar att punda på eller att den dövar smärtan?
Som det sagts tidigare i tråden så går det fort som ett jehu att få tolerans, och med den så försvinner så klart Lyricans effekter.
Citera
2017-09-17, 21:13
Medlem
Eutychoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Hur svårt det är beror ju på din läkare, samt hur svåra dina åkommor är.

Hur menar du med nytta av medicinen; att den funkar att punda på eller att den dövar smärtan?
Som det sagts tidigare i tråden så går det fort som ett jehu att få tolerans, och med den så försvinner så klart Lyricans effekter.
Dövar smärtan och hjälpa mot min ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in