Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hon hade säkert gjort en viss research. Sett på filmer om honom och hans olika projekt. Läst på lite. På filmerna tycker jag själv han verkar ganska sympatisk. Och jag hade inte dragit mig för att åka ut på en tur. Men med facit i hand kan jag också tycka han verkar ganska galen. Fixerad. Egotrippad. Men tror det är svårt att se något sånt om man bara är ute efter att få veta lite mer om sitt intervjuobjekt. Inte fan tänker man att "undrar om han är en potentiell mördare". Man tänker inte så.
Jag vet att man som kvinna ex.vis inte skall på en blinddate på ett ställe där man är isolerad. Man känner ju inte killen. Han kan ju i princip vara en styckmördare. Kim skulle inte på dejt. Hon skulle göra en intervju. I princip är det ju samma sak. Egentligen. Men hon blev sedd, alla visste var hon var och med vem. Vad kan hända då?
Alla som hade haft med honom att göra visste att han fick aggressiva utbrott när han inte fick som han ville.
När inte ens dessa utbrott hjälpte brukade han säga upp bekantskapen och rösta med fötterna. Men han var hämndlysten och försökte förstöra det för människor som kunde bestämma över hans vilja. Det kunde han inte förlåta. Men han kom ju inte åt en grupp gubbar som motsatte sig hans idéer. Då fick han ge sig och starta om. Men även då blev han osams.
På ubåten rådde hans vilja. Det var hans värld och han var kaptenen. Ve den som inte lydde. Dessutom fanns det bara ett ögonvittne..
Jag anser att jämförelsen med en blind date på ett öde ställe är slående. Ingen vettig männinska skulle gå med på´t. Och det är ingen garanti att man meddelar sin kompis vilken öde stuga man har åkt till. Det enda som hjälper är att man inte åker till öde stugor tillsammans med folk man inte känner.
Risken att bli styckmördad behöver inte vara det främsta utan snarare risken att bli illa behandlad, lämnat åt sitt öde, tvingad till något mot sin vilja etc..