2017-09-15, 09:35
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Engelsktalande torped släkt med JJ...?

Nej nej...hon talar ju om att hon förlorat Engelskan pga sk stroke. Men vänster arm och tal/språkcentra går inte ihop. Alltså är detta en möjlig ledtråd
Citera
2017-09-15, 10:10
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja han var ju häktad över en månad (6 veckor), blev OMhäktad den 17/3 (som gällde tom 12/4) men släpptes redan den 29/3.

Min första gissning var fingeravtryck eller ev blod/DNA från något brott (mord?) i Långtbortistan. Vi vet ju inte säkert om JJ levde i Astan, Iran eller Pakistan innan han kom till Sverige och i vilket land detta ev brott skulle ägt rum.

Finns det DNA-tester som tar så här lång tid? Man kan som privatperson beställa ett väldigt avancerat DNA prov från t ex ancestry.com (används av släktforskare) och det tar 5-6 veckor.

Du är inne och nosar på det jag tidigare skrev dock känns det lite märkligt eftersom även om han begått mord långtbortistan så gör det inte till skyldig för AP. Förvisso ökar ju sannolikheten kanske men det har ingen koppling.

Jag funderar snarare på att det berömda bandet kanske analyseras utomlands. Det kan däremot ta tid.... ambassader, översättare erc
Citera
2017-09-15, 10:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Du är inne och nosar på det jag tidigare skrev dock känns det lite märkligt eftersom även om han begått mord långtbortistan så gör det inte till skyldig för AP. Förvisso ökar ju sannolikheten kanske men det har ingen koppling.

Jag funderar snarare på att det berömda bandet kanske analyseras utomlands. Det kan däremot ta tid.... ambassader, översättare erc
Den internationella rättshjälpen angående "något" begärdes långt innan det fanns någon kännedom om MR:s band. Hjälpen begärdes i samband med att JJ & Co varit häktade.
Citera
2017-09-15, 10:19
Medlem
Citat:

Du menar MRs inspelning? Men det visste väl åkl inte om redan den 29/3, eller? Vad som framkommit så är det under förhör den 5/5 som MR tar upp det här med inspelning/blodig tröja. Jaja, vi får avvakta. Verkar ju, tyvärr, inte vara alltför graverande saker det handlar om då Wenna säger att analyssvaret i sig inte kommer leda till åtal. Däremot ev ytterligare utredningsåtgärder, vad hon nu menar med det?
Citera
2017-09-15, 11:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej nej...hon talar ju om att hon förlorat Engelskan pga sk stroke. Men vänster arm och tal/språkcentra går inte ihop. Alltså är detta en möjlig ledtråd

Jag tänkte att lilla hon inte kunde instruera en torped om hon förlorat engelskan.
Citera
2017-09-15, 11:56
Medlem
Lonnrots avatar
Edit en hel del j-a tillägg mot slutet

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Den internationella rättshjälpen angående "något" begärdes långt innan det fanns någon kännedom om MR:s band. Hjälpen begärdes i samband med att JJ & Co varit häktade.

Hastig reflektion : det där JM basunerar ut om att JB har ett barn att ta hand om kläcktes kanske när JB satt häktad, men det känns ju samtidigt som ett tydligt meddelande till alla tre möllertörerna att det finns saker som står över rättvisan och att DB ska tänka på vad som är bäst för hans syster innan han tänker på ngt annat.

F-n vet om inte JB är insyltad bigtime i alla fall...

Det är synd om de håller inne med sanningen för de kommer få ett betydligt jävligare liv som odömda än det relativt korta straff de skulle få om de erkände. De ska leva hela livet med den riksstämpeln på sig och kvällspressen som en fluga i örat på dem varje ögonblick. I jämförelse med det är en tre-fyra år eller vad det skulle kunna utmynna i rena rama Thailandsresan. Har de bara agerat handräckare så blir det väl snudd på inget eller villkorligt. De har allt att vinna på att komma ut och berätta. Att tiga för morsans skull är ett på tok för högt pris att betala. Det vore ett helt jävla sanslöst högt pris för den lögnaktiga svekfulla störtkorkade mördarkossan till bullmamma.

Och kvällspressen kommer livnära sig på dem som vampyrer vare sig de är substantiellt skyldiga eller inte. Och känna ovanligt finfint samvete för det så länge de tre inte gör rätt för sig.

Och advokater och journalister kommer starta undersökningar i tid och otid för att kunna debitera timmar. De blir sittande ankor för vilken j-a tyckare som helst till döddagar.

Skulle det visa sig att de är i praktiken oskyldiga i moralisk mening så kommer de ju få ett enormt stöd och förstående från omgivningen i stället. Alla kommer fatta att JM i praktiken tvingat dem. Och de får en chans att distansera sig från psykopaten och skaffa ordnade liv.

I stället för att tvingas till identifikation med stolpskottet för evig tid.

Jag blir så förbannad när jag tänker på det att det nästan kokar över. Deras inblandning måste klargöras, vad de vet måste upp på bordet. De kommer inte få en lugn sekund – särskilt inte när den kossan ska starta stiftelser och skriva böcker och vill synas i pressen var och varannan månad och se till att ämnet är ständigt aktuellt.

De fattar inte vad de kommer bli utsatta för. Stackars, stackars jävlar.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-15 kl. 12:24. Anledning: Tillägg mot slutet
Citera
2017-09-15, 12:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Hastig reflektion : det där JM basunerar ut om att JB har ett barn att ta hand om kläcktes kanske när JB satt häktad, men det känns ju samtidigt som ett tydligt meddelande till alla tre möllertörerna att det finns saker som står över rättvisan och att DB ska tänka på vad som är bäst för hans syster innan han tänker på ngt annat.

F-n vet om inte JB är insyltad bigtime i alla fall...

Det är synd om de håller inne med sanningen för de kommer få ett betydligt jävligare liv som odömda än det relativt korta straff de skulle få om de erkände. De ska leva hela livet med den riksstämpeln på sig och kvällspressen som en fluga i örat på dem varje ögonblick. I jämförelse med det är en tre-fyra år eller vad det skulle kunna utmynna i rena rama Thailandsresan. Har de bara agerat handfräckare så blir det väl snudd på inget eller villkorligt. De har allt att vinna på att komma ut.

Skulle det visa sig att de är i praktiken oskyldiga i moralisk mening så kommer de ju få ett enormt stöd och förstående från omgivningen i stället. Alla kommer fatta att JM i praktiken tvingat dem.
- De är mkt unga vid händelsen
- De är under tvång och påverkan av en förälder
- De erkänner

...om jag vore i deras sits så skulle jag kontakta en advokat. Frågan om det knappt ens ger nån större påföljd.

Riksstämpeln är sju resor värre, skam och skuld är en livstidsfråga att leva med om delaktighet eller insyn. De skulle få stort stöd och mängder med cred.
Citat:
Exakt. De har ingen egen id vid omhuldande av JM - de är bara en förlängning av henne.
... Viilket är exakt vad hon skapat med flit. Små marionetter snarare än barn att värna om.
Senast redigerad av develi 2017-09-15 kl. 12:25.
Citera
2017-09-15, 12:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
- De erkänner

...om jag vore i deras sits så skulle jag kontakta en advokat. Frågan om det knappt ens ger nån större påföljd.

Riksstämpeln är sju resor värre, skam och skuld är en livstidsfråga att leva med om delaktighet eller insyn. De skulle få stort stöd och mängder med cred.

Exakt. De har ingen egen id vid omhuldande av JM - de är bara en förlängning av henne.
... Viilket är exakt vad hon skapat med flit. Små marionetter snarare än barn att värna om.

Jepp. Jag hann förlänga drapan ovan i min upphetsning. Tacksam om du orkade läsa igen.
Citera
2017-09-15, 12:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Jepp. Jag hann förlänga drapan ovan i min upphetsning. Tacksam om du orkade läsa igen.
Citat:

Jag blir så förbannad när jag tänker på det att det nästan kokar över. Deras inblandning måste klargöras, vad de vet måste upp på bordet. De kommer inte få en lugn sekund – särskilt inte när den kossan ska starta stiftelser och skriva böcker och vill synas i pressen var och varannan månad och se till att ämnet är ständigt aktuellt.

De fattar inte vad de kommer bli utsatta för. Stackars, stackars jävlar.
Ja, så här är det tyvärr. Hon kommer ALDRIG att ge sig offentligt, de kommar ALDRIG få en lugn stund.
Allt kretsar kring henne och som jag skrev är hon störd och har skapat barn för sin skull, det handlar bara om att serva och skydda henne.
Hon skiter blankt i hur de mår.

De är marionetter, praktiska att ha i sin ägo. En evig förlängning om de inte klipper navelsträngen.
Citera
2017-09-15, 12:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
- De erkänner

Det är dags att spänna kopplet på JM nu så att resten av världen kan gå vidare.

JJ, JB och DB har inte gjort rätt för sig. Vill inte kossan erkänna sina brott (för sitt eget bästa) så ska i alla fall de tre göra det, för sitt bästa. De ska inte låta sig luras av att det saknas bevisning – för det ligger i öppen dag för alla att de inte talar sanning. Det är bara advokater och journalister som vinner på att de inte erkänner. De kommer sitta och titta på och tjäna pengar medan de tre långsamt dukar under. Det är så det fungerar. Ingen drar sig för att exploatera en uppenbar lögnare. Det är liksom vitsen.

Kan nån vara så vänlig att framföra det till de tre – en pappa, en mormor eller en statstjänsteman?

Dra för f-n i våld. Jag blir så förbannad.
Citera
2017-09-15, 12:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, så här är det tyvärr. Hon kommer ALDRIG att ge sig offentligt, de kommar ALDRIG få en lugn stund.
Allt kretsar kring henne och som jag skrev är hon störd och har skapat barn för sin skull, det handlar bara om att serva och skydda henne.
Hon skiter blankt i hur de mår.

De är marionetter, praktiska att ha i sin ägo. En evig förlängning om de inte klipper navelsträngen.

Ja, och om de inbillar sig att hon kommer dra in pengar på sina påhitt så kan de lugnt försäkra sig om att rättvisan kommer starta processer mot dem och mot henne för att ta motsvarande belopp tillbaka. Ingen ska tjäna på kriminalitet, så det är ju inte mycket att säga om.

Kriminalitet här är att inte berätta vad som hände. Att inte erkänna sitt ansvar och låta samhället döma.
Citera
2017-09-15, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är dags att spänna kopplet på JM nu så att resten av världen kan gå vidare.

JJ, JB och DB har inte gjort rätt för sig. Vill inte kossan erkänna sina brott (för sitt eget bästa) så ska i alla fall de tre göra det, för sitt bästa. De ska inte låta sig luras av att det saknas bevisning – för det ligger i öppen dag för alla att de inte talar sanning. Det är bara advokater och journalister som vinner på att de inte erkänner. De kommer sitta och titta på och tjäna pengar medan de tre långsamt dukar under. Det är så det fungerar. Ingen drar sig för att exploatera en uppenbar lögnare. Det är liksom vitsen.

Kan nån vara så vänlig att framföra det till de tre – en pappa, en mormor eller en statstjänsteman?

Dra för f-n i våld. Jag blir så förbannad.
DB är ett levande bevis på hur vedervärdig mor hon är - redo att slakta barn bara det gynnar henne.
JB säger ofta i förhör att hon inte vill höra, inte vill prata - att hon inte orkar.

Då har hon inte insett sin mors kapacitet. JM älskar uppmärksamhet och via henne kommer hon alltid vara högvilt för media, inte bara som ofrivillig porrstjärna.
Det hela omgivningen snarare gör pannslag över är att de skyddar en så vedervärdig människa, hon kan inte ens klassas som mor via det hon gjort.
I begreppet MAMMA ingår nämligen att skydda, att värna om, att föra sina barn framåt på rätt väg, att ge dem balans mellan krav och beröm. Att vara livscoach.
Att ge värme, kärlek och stabilitet i tillvaron, att få dem att bli självgående och stå på egna ben.

JM betalar knarkskulder vilket tycks tolkas som snäll. JM involverar dem i kriminalitet vilket tycks tolkas som förtroendeingivande. JM köper deras tystnad med resor vilket tycks tolkas som omsorg och givmildhet. JM visar vägen till omoral och kaos.
.. Via det man läst i FUP kan listan göras spaltkilometer lång av vansinnig uppfostran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in