Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 22:29
  #325
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Byter till en vpn med server i england.

Ja det var lite så jag tänkte. I OpenVpn proxyinställningarna finns ju möjlighet att ändra Ip/Port... Men det kanske inte går med FlashbackVpn...

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Du skaffar en VPN från en leverantör som erbjuder adresser i fler länder. Flashback VPN erbjuder endast svenska adresser.

Edit: Som st0ckis sa?
Citera
2017-09-08, 15:54
  #326
Medlem
Om jag sitter på ett publikt nätverk där jag måste använda ett personligt inlogg för att få använda internet, fungerar VPN:en då?
Citera
2017-09-08, 15:59
  #327
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpaland
Om jag sitter på ett publikt nätverk där jag måste använda ett personligt inlogg för att få använda internet, fungerar VPN:en då?
Ja, men enbart efter du har autentiserat dig (loggat in).
Citera
2017-09-15, 08:42
  #328
Medlem
Jaha, Nu har min openVPN slutat fungera mitt i allt
Slipper ut till internet med openVPN avslagen men när jag har slagit på Flashback's på openVPN så är jag utstängd från internet. Har kollat lite basic men hittar inget som det skulle kunna vara.

Står nere anslutningssymbolen
"Oidentifierat närverk
Internetåtkomst saknas"

Någon som vet vad som skulle kunna vara galet?
Citera
2017-09-15, 10:57
  #329
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiruna_ante
Jaha, Nu har min openVPN slutat fungera mitt i allt
Slipper ut till internet med openVPN avslagen men när jag har slagit på Flashback's på openVPN så är jag utstängd från internet. Har kollat lite basic men hittar inget som det skulle kunna vara.

Står nere anslutningssymbolen
"Oidentifierat närverk
Internetåtkomst saknas"

Någon som vet vad som skulle kunna vara galet?
Även jag har problem att ansluta med OpenVPN-protokollet. Varken Viscosity eller OVPN´s klient fungerar.
Citera
2017-09-15, 14:04
  #330
Moderator
Arne.Ankas avatar
Felet ligger på eran sida funkar fint för mig, uppdatera mjukvaran till senaste versionen och se om det hjälper.
Citera
2017-09-15, 14:48
  #331
Medlem
Har både gjort uppdatering och avinstallerat och installerat på nytt, något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Felet ligger på eran sida funkar fint för mig, uppdatera mjukvaran till senaste versionen och se om det hjälper.
Citera
2017-09-16, 19:16
  #332
VPN Support
FlashbackVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Även jag har problem att ansluta med OpenVPN-protokollet. Varken Viscosity eller OVPN´s klient fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av kiruna_ante
Har både gjort uppdatering och avinstallerat och installerat på nytt, något annat?

Om ni skickar in loggen från OpenVPN till vår support så kikar vi på vad det kan vara för fel.
Går bra att posta här: https://www.flashback.net/contact

Dubbelkolla först så att ni kör OpenVPN som administratör.
Citera
2017-09-20, 16:25
  #333
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är det fler än jag som har en hoppade tjänst? Vad jag menar är att den kopplar ner sig och återansluter sig inom kort. Detta har pågått nu den senaste kvarten.
Citera
2017-09-20, 17:48
  #334
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är det fler än jag som har en hoppade tjänst? Vad jag menar är att den kopplar ner sig och återansluter sig inom kort. Detta har pågått nu den senaste kvarten.
Jag har haft det stundtals och periodvis sen jag började använda flashback vpn förra året, uppdatering av mjukvaran kan hjälpa.
Citera
2017-09-20, 17:56
  #335
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har haft det stundtals och periodvis sen jag började använda flashback vpn förra året, uppdatering av mjukvaran kan hjälpa.


Mmm, jag har den senaste versionen. Detta upphörde för ett tag sedan. Tillfällig hicka hos leverantören kanske?
Citera
2017-10-03, 21:45
  #336
Medlem
Funderar på varför inte fler vpn-tjänster kör med publik ip adress som Flashback gör? Slipper man ju krångla med port forwarding bland annat. Hos OVPN måste man betala extra. Det blir ju så mycket enklare att komma åt sin dator/server via fjärråtkomst osv med den här lösningen. Finns det nån nackdel ur säkerhetssynpunkt kanske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback