2017-09-14, 23:02
Medlem
Det är lite psykologi i det hela - alla de som försvarar Madsen, har ännu inte upptäckt sin egen mörka sida.

Alla har en mörk och hemlig och privat sida - som är obehaglig och som vi helst inte vill erkänna, inte ens för oss själva. Nu ska jag ju inte travestera och dividera men jag tycker det är intressant map analysen man gör av vem som skriver i tråden.
Citera
2017-09-14, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Man skiljer inte på dråp och mord i Danmark utan det finns bara "drab". Påföljden är 5-livstid.

Man skiljer knappt på dråp och mord i Sverige heller numera utan det ska ses som en helhet i uppsåtligt dödande med påföljd 6-livstid.

Ok, då har jag fått det om bakfoten, tack för det.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Tror de att även hon ville ha hårda tag..hon har ju gett honom blåmärken o antagligen ett hårt slag på sidan av ansiktet o inte glömma märken efter naglar....allt detta tror jag hon gjorde i självförsvar.

Det är rätt av polisen att vara öppna för alla möjligheter. Det handlar nog dock inte om märkena på PM, utan om att de i möjligaste mån måste kunna utesluta KW, med tanke på att PMs böjelser har blivit väl kända efter tips från allmänheten.
Citera
Medlem
Da er det enten voldtekt eller så er det avtalt bondage på havbotten.
Citera
2017-09-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Se där ja, då råder det inte längre någon som helst tvekan om att KW's torso visar spår av sex med PM. Precis som vi misstänkte när Metro skrev om mycket försvårande omständigheter för PM. Polisen syr så sakteliga igen säcken. Säcken som kommer hålla PM inlöst större delen av hans resterande liv.
Jag har tidigare skrivit om att det kan finnas skador i Kims underliv som inte kommit sig av vanligt sex. Och nu börjar jag tro att jag har rätt. De tar sig framåt. Sakta men säkert.
Citera
2017-09-14, 23:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Se där ja, då råder det inte längre någon som helst tvekan om att KW's torso visar spår av sex med PM. Precis som vi misstänkte när Metro skrev om mycket försvårande omständigheter för PM. Polisen syr så sakteliga igen säcken. Säcken som kommer hålla PM inlöst större delen av hans resterande liv.
Att torson kan vara styckad och sargad på ett sätt som tyder på att förövaren har velat dölja en våldtäkt eller tom nekrofili är ju något man tänkt på helt klart. Kan ju också vara därför som PM fortfarande nekar till styckningen, trots att en annan tänkbar styckare verkar fullständigt osannolik, för att det är för vidrigt att erkänna helt enkelt.
Citera
2017-09-14, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Precis. Han messade ca 22.30. Och han uppgav till polisen att det var då han släppte av Kim.
Edit: det innebär att hon måste varit död då.

Ja, det är klart hon var, det förstod man för 3 veckor sedan.

Och efter Madsens uttalanden under den andra häktesförhandligen, så kanske man kan sluta sig till att detta chicken race med lastfartyget, i själva verket var ett självmordsförsök, som han inte vågade genomföra?
Citera
2017-09-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ja, det är klart hon var, det förstod man för 3 veckor sedan.

Och efter Madsens uttalanden under den andra häktesförhandligen, så kanske man kan sluta sig till att detta chicken race med lastfartyget, i själva verket var ett självmordsförsök, som han inte vågade genomföra?

Ja, den tanken har föresvävat mig, men jag tror att han liksom många som begår likartade grova brott är för svaga och lyckas sällan i realiteten.

Tänker t.ex. på Dalarö-pappan som, i hämnd mot sin fru medvetet i en hyrd stuga på Dalarö tände eld på sina små barn. Han satt i en bil och väntade in att det skulle ta fyr... då visste han att han skulle lyckas. Han hade plockat bort stegen till våningssängen och låst dörren.

Sedan startade han bilen och for till Öland. Där polisen hittade honom med få och ytliga rispor på handleden, som han ville ha till utvidgat självmord. Sedan yrkade han att bli dömd till vård.

Livstid fängelse blev domen.
Citera
2017-09-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vilka VI är det som förstår rätt att dyk ingick i färdplanen ? Vem har sagt det och vet du överhuvudtaget om KW visste det .Det gjordes möjligtvis 2 dyk under den tidsrymden du skriver ..Levde KW då ? Själv har jag ingen aning ...Förklara gärna.

Du frågar om en detalj i ett större resonemang: jag menade bara att det blivit bekräftat att två dyk gjorts, och då är det rimligt att anta att vid det första var KW levande, och med på det. Naturligtvis behöver det inte vara så, hon kan ha dött inför det första dyket, under det, eller, som Madsen säger, efter det, när hon var påväg upp till tornet.

Försök att läsa och kommentera själva BUDSKAPET nu, inte detaljer....
Citera
2017-09-15, 00:04
Medlem
Vet inte men hade inte någon uppe i tråden hur konstigt det var att KW åkt ut ensam med PM läste nyss förhöret med honom där han säger att han varit ute med ca 300 st på allenaturer.
Så många oförsiktiga det finns .Suck
https://www.bt.dk/krimi/to-foerende-drabseksperter-her-er-peter-madsens-forklaring-hullet-som-en-si
Citera
2017-09-15, 00:18
Medlem
Citat:
Vet inte men hade inte någon uppe i tråden hur konstigt det var att KW åkt ut ensam med PM läste nyss förhöret med honom där han säger att han varit ute med ca 300 st på allenaturer.
Så många oförsiktiga det finns .Suck
https://www.bt.dk/krimi/to-foerende-drabseksperter-her-er-peter-madsens-forklaring-hullet-som-en-si

Allt enligt vad Peter Madsen uppger. Min tilltro till hans uppgifter är försumbar liten, snarast tror jag han vill normalisera likartade händelser. Påvisa att av 300 turer har aldrig något hänt.

Det är hans enda fokus, att undkomma straff. Oavsett medel.
Citera
2017-09-15, 00:18
Medlem
Citat:
Glöm inte att han gick o la sig för att sova.

Källor på det!? Hur vet du att han gick och la sig för att sova? ( Ett provocerande svar, liknande ditt för en stund sedan, i mitt större resonemang.....förstår du vad jag menar, att det går i princip att ifrågasätta det mesta här, men man kan kanske skippa det och försöka läsa ut budskapet istället...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in