2017-09-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja detta låter som ett troligt scenario, men jag vill ändå fråga dig, många i tråden påstår att Jaffar och övriga stjärnor inom rappsverige tjänar väldigt mycket pengar på sin musik.
Men varför då inte bara betala de småpengar han var skyldig???

Dom som tjänar BRA pengar i Sverige är typ Dani M , Labyrint , redline records osv. Jaffar har mer skulder än vad dom flesta har. Han är en liten pundare och pundar upp sina pengar nästan direkt och leker att ingen ska kunna göra han något. Äntligen satte dp snubbarna honom på plats. ja jaffar o yasin tsm får 30 lax per spelning. men det är bara snorungar som dör för dom. Varför han inte betalar ''småskulder'' är för han är skyldig hela byn cash dom så kallade ''dom äldre'' .
Citera
2017-09-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unanswered
Ingen rappare tjänar miljoner på musik, har du tur kan du leva på det som till exempel Abidaz. Finns Heller ingen rappare som påstår att musiken ger feta Cash så lägg ner det snacket. Jaffar är en duktig rappare men gör han inte en kontring kommer han aldrig kunna rappa igen, kanske om han medger att han gjorde fel då

Efter det som hänt med Jaffar måste ett mirakel hände att han ska göra en kontring. Han har fått sitt och alla skrattar åt honom. Han har pundat upp folks grejer som det vore gratis. Han är ingen gangster någonstans. Jaffar skulle vara bra om han rappar om något BRA han gjort, han rappar om andra folk och rappar om sig själv, ''kastar hit kastar det säljer det, tjänar så o si mycket. kolla snälla vad ett gäng 19 åringar gjorde med honom. och om dom bara är 19 år. dom har vapen som ingen har i hela stockholm, VAD jag HÖRT från VÄLDIGT många.
Citera
2017-09-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajshoran
Efter det som hänt med Jaffar måste ett mirakel hände att han ska göra en kontring. Han har fått sitt och alla skrattar åt honom. Han har pundat upp folks grejer som det vore gratis. Han är ingen gangster någonstans. Jaffar skulle vara bra om han rappar om något BRA han gjort, han rappar om andra folk och rappar om sig själv, ''kastar hit kastar det säljer det, tjänar så o si mycket. kolla snälla vad ett gäng 19 åringar gjorde med honom. och om dom bara är 19 år. dom har vapen som ingen har i hela stockholm, VAD jag HÖRT från VÄLDIGT många.

PS Labyrint, dani m linda pira osv, dom som är signade utav RIKTIGA bolag. Dom tjänar feta pengar, dom överlever helt enkelt på sin MUSIK. Jaffar levde aldrig på sin musik han är en vanlig blatte neger som började stå i centrum och tugga hela dagarna.
Citera
2017-09-14, 16:20
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshoran
dom har vapen som ingen har i hela stockholm, VAD jag HÖRT från VÄLDIGT många.
Lasersvärd?
Citera
2017-09-14, 17:12
Medlem
Giant Squids avatar
Ryktas att de äldre är trötta på den negativa publiciteten och vill rensa upp bland leden, verkar gälla samtliga inblandade i denna soppa.
Citera
2017-09-14, 17:19
Medlem
Vapen som ingen annan har... Har dem pansarvagnar eller? Du har nog rätt i det du säger om att Jaffar aldrig kommer hämnas och att dem satte honom på plats. Jaffars bror kommer nog inte heller göra något enda han är bra på är att hota över instagram. Men du måste sluta slicka röv på DP du skriver om dem som om dem är gudar. Dem är ett gäng äckliga horungar och inget annat. Bara pedofiler förtjänar en sån grov förnedring som Jaffar fick. Tycker inte man ska glorifiera människor som gör sådana vidraga saker mot andra.
Citera
2017-09-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Vapen som ingen annan har... Har dem pansarvagnar eller? Du har nog rätt i det du säger om att Jaffar aldrig kommer hämnas och att dem satte honom på plats. Jaffars bror kommer nog inte heller göra något enda han är bra på är att hota över instagram. Men du måste sluta slicka röv på DP du skriver om dem som om dem är gudar. Dem är ett gäng äckliga horungar och inget annat. Bara pedofiler förtjänar en sån grov förnedring som Jaffar fick. Tycker inte man ska glorifiera människor som gör sådana vidraga saker mot andra.

Haha du är rolig verkar sitta på mycket fakta. Tycker jaffar förtjänar det. Vadå hade du inte stått upp för din vän om någon rappar om hur 33 skott på 3 fucking sekunder döda din vän? du skulle säkert göra detsamma, eller? Jaffar förtjänade det här mer eller mindre. 100lax bötad ingenting. Jaffar leker gangster i sina låtar, men när väl ett gäng individer kommer fram till han är han inte lika kaxig. Folk i förorterna tror att jaffar och yasin är tuffa och sitter på en massa saker. Ett bevis bara på att jaffar inte står för det han gjort/sagt. Snälla sätt dig ner och andas.
Citera
2017-09-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ryktas att de äldre är trötta på den negativa publiciteten och vill rensa upp bland leden, verkar gälla samtliga inblandade i denna soppa.

Det är dom äldre som skickar dessa ''DP'' snubbar. Ger dom stora mängder pengar, vapen och knark. För att just sätta vissa på plats. Lyssna bara på jaffars låtar, biggie jukes. ''ghettomisttänkta''. vilket skämt. BAJSHORAN har talat.
Citera
2017-09-14, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Och med machokultur hoppas jag du menar MENA-kultur?
Detta är inget en vanlig "machokille" skulle få för sig att göra.

Har läst lite av dina inlägg i andra trådar och förstår att du är så pass naiv att du inte kan se verkligheten för vad den är så min fråga var mer en retorisk fråga.

En annan fråga som inte är retorisk; Hur känns det att vara så pass naiv och leva i ren förnekelse? Förstår att det delvis kan vara rätt skönt att inte inse hur illa Sverige har blivit och vart vi är på väg men om alla skulle vara som du skulle problemen aldrig lösas utan snare bli större

Har du totalt missat att de flesta kriminella män är machokillar gånger tusen oavsett deras etnicitet? De kriminella som man ser ute är mycket mer macho än alla gangstrar som sitter i sin lyxvilla i Djursholm och fifflar med pengatvätt även om de också är väldigt macho.
Citera
2017-09-14, 21:34
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Har du totalt missat att de flesta kriminella män är machokillar gånger tusen oavsett deras etnicitet? De kriminella som man ser ute är mycket mer macho än alla gangstrar som sitter i sin lyxvilla i Djursholm och fifflar med pengatvätt även om de också är väldigt macho.

Du röker för mycket spliff !
det e ju en fasad . En ensam "förort" gangster skulle inte ens våga gå i skogen själv .
Då pratar jag om skogen , ej ett litet skogsparti utanför deras kebab hak.

Hur många förortskillar från mena länder e tuffa utan sina så kallade home boys ?

Sätt en sådan kille bland 4-5 skogsarbetare runt en bord på cafe . Så märker du nog rätt snart att förortskillen ej kommer få mycket sagt .
Senast redigerad av CashMan- 2017-09-14 kl. 21:37.
Citera
2017-09-14, 21:57
Avslutad
Var det bara jag som reagerade på att de i klippet räknade upp några fler rappare som skulle få det svettigt framöver? Stockholms orten rappare får leka kurragömma ett tag eller vad innebär detta? Har någon hittats redan? Är bara på sidan 82 i denna tråd, har det kommit någon annan nyttig information?
Citera
2017-09-14, 22:25
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah

Har du helt missat att machokillar som inte är "gangsters" och invandrare beter sig inte på det viset. Så vad är då den gemensamma nämnaren?
Jo att dom är invandrare som leker gangsters.

Jag är själv vad många skulle anse vara en "machokille" men skulle aldrig bete mig på det viset. Har en svensk uppfostran att behandla andra väl och diskutera sig fram till en lösning.
inte pissa ner någon, dra fram puffran så fort jag känner mig kränkt eller hoppa på en ensam kille med mina polare.
Det är blattebeteende, något du uppenbarligen inte har en susning om. En röd tråd när du skriver, du slänger ur dig saker utan att ha belägg för det och vet inte vad du pratar om.
Har gått i både skolor med mycket svenskar i gymnasiet och på värner Rydén i Rosengård under högstadiet och det är som natt och dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in